2015-10-20, 20:36
Medlem
Jag blev medlem i happypancake för några år sedan och för ett tag sedan skaffade jag privata bilder på mig själv. Jag är en ung man, hyfsad vuxenålder. Söker för det mesta äldre kvinnor, dock inte slitna. Delar med mig mina privata foton, har en kort konversation som inte mynnar ut i en dejt. Förstår inte liksom grejen. Först kan kvinnorna verka intresserade och sedan sluta svara. Ibland brukar vissa pausa sitt medlemskap om man förlorar kontakt, vilket är förståeligt, och andra gånger säger vissa kvinnor att jag ser ung ut vilket jag inte oftast håller med. Jag läste på bloggen att en övervägande majoritet som blir kontaktat är kvinnor, vilket kan förklara varför det är svårt för oss män att konkurrera sinsemellan för att övertyga någon kvinna på happypancake att gå ut på en dejt. Jag förstår inte bara varför det är såpass omöjligt. Jag undrar nu om någon sitter inne med ovärderlig tips om hur man kan gå runt problemet och övertyga och övertala någon kvinna att gå ut på en dejt?
Citera
2015-10-20, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanno
Jag blev medlem i happypancake för några år sedan och för ett tag sedan skaffade jag privata bilder på mig själv. Jag är en ung man, hyfsad vuxenålder. Söker för det mesta äldre kvinnor, dock inte slitna. Delar med mig mina privata foton, har en kort konversation som inte mynnar ut i en dejt. Förstår inte liksom grejen. Först kan kvinnorna verka intresserade och sedan sluta svara. Ibland brukar vissa pausa sitt medlemskap om man förlorar kontakt, vilket är förståeligt, och andra gånger säger vissa kvinnor att jag ser ung ut vilket jag inte oftast håller med. Jag läste på bloggen att en övervägande majoritet som blir kontaktat är kvinnor, vilket kan förklara varför det är svårt för oss män att konkurrera sinsemellan för att övertyga någon kvinna på happypancake att gå ut på en dejt. Jag förstår inte bara varför det är såpass omöjligt. Jag undrar nu om någon sitter inne med ovärderlig tips om hur man kan gå runt problemet och övertyga och övertala någon kvinna att gå ut på en dejt?

Därför går det dåligt.
Citera
2015-10-20, 20:53
Bannlyst
Citat:

Jag har träffat runt 20 pers därifrån som har lett till sex. Är dock inte intresserad av äldre kvinnor. Dessutom svarar jag inte heller på alla tjejer som skriver (de är dock inte djävulskt många). Allt med tjejerna som initiativtagare till att skriva meddelande till mig först.

Förstår inte hur ni killar misslckas? Och nej jag ser inte ut att vara i närheten av en modells utseende.
Citera
2015-10-20, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DelusionGrandieure
Jag har träffat runt 20 pers därifrån som har lett till sex. Är dock inte intresserad av äldre kvinnor. Dessutom svarar jag inte heller på alla tjejer som skriver (de är dock inte djävulskt många). Allt med tjejerna som initiativtagare till att skriva meddelande till mig först.

Förstår inte hur ni killar misslckas? Och nej jag ser inte ut att vara i närheten av en modells utseende.
Vad är din hemliga recept då? Lägger du upp foton på dig och så?
Citera
2015-10-20, 21:06
Bannlyst
Citat:
Vad är din hemliga recept då? Lägger du upp foton på dig och så?

Är du seriös? det är INGEN tjej som kommer att skriva om du inte har bilder, inte ens (enligt dig) de fulaste. Jag har både bilder och en presentation.
Citera
2015-10-20, 21:14
Bannlyst
Jag logga in för skojs skull, samma tjejer där. Bara massa påhittade tjejer som inte existerar. Samma bilder samma profiltext.
Citera
2015-10-20, 21:21
Medlem
Landsknechts avatar
Citat:
Är du seriös? det är INGEN tjej som kommer att skriva om du inte har bilder, inte ens (enligt dig) de fulaste. Jag har både bilder och en presentation.

Går trögt för mig med när det kommer till online-dejting. Tycker du att en bild räcker eller bör man ha fler? Har åtminstone fått mer respons samt en del gillningar sedan jag bytte bort badrumsbilden till en där jag är utomhus. Min presentation är ganska grundläggande, men innehåller väl 200-300 tecken.

Du är uppenbarligen bra på det här, så ge tips tack!
Citera
2015-10-20, 21:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Landsknecht
Går trögt för mig med när det kommer till online-dejting. Tycker du att en bild räcker eller bör man ha fler? Har åtminstone fått mer respons samt en del gillningar sedan jag bytte bort badrumsbilden till en där jag är utomhus. Min presentation är ganska grundläggande, men innehåller väl 200-300 tecken.

Du är uppenbarligen bra på det här, så ge tips tack!

Jag har bilder från alla möjliga vinklar/avstånd/pose etc just in case. Haar ingenting att dölja så japp det är braa att man har många bilder. Enbart en bild kan vara jävligt missvisande...
Citera
2015-10-20, 21:37
Medlem
Citat:
Jag har bilder från alla möjliga vinklar/avstånd/pose etc just in case. Haar ingenting att dölja så japp det är braa att man har många bilder. Enbart en bild kan vara jävligt missvisande...
Behövs mer tips än så! Är det så enkelt? Vore jävligt taskigt mot oss grabbar om du inte delar med mer! Hur gör du när du konverserar med kvinnorna på hp?
Citera
2015-10-20, 21:41
Medlem
Landsknechts avatar
Citat:

Ja, det är en bra poäng. Ska ta fler bilder utomhus imorgon inklusive en helkroppsbild. Jag misstänker att man lätt blir bortsållad om man har badrumsbilder och i resten av lägenheten är ljuset dåligt vilket får min hy att se sjuklig ut på bild. Är visserligen för blek, men i dåligt ljus ser det 10ggr värre ut. Det beror antagligen också på att mobilkameran inte är den bästa.
Citera
2015-10-20, 21:51
Medlem
IaveAfstrCARthenUs avatar
Har lagt ner internetdejting, åtminstone för tillfället.

Men jag träffade min sambo (snart ex sambo) på match.com för 3 år sedan.

Hon berättade att det var en bild på mig utomhus som hon fastnade för. Den bilden var ingen jag själv gillade! Tyckte jag såg konstig ut på denna bild. Tänkte inte ens ta med den, men hade lite brist på bilder av mig själv.

Men jag tror det berodde på att jag i det tillfället inte visste att jag blev fotad. Typ att man ser mer avslappnad ut då, teori...

Och hon började skriva till mig först, enbart pga denna bild. Hon är den typ av tjej som inte orkar läsa massa i en presentation, tror många tjejer är så!
Citera
2015-10-20, 21:54
Medlem
dANiis avatar
HP är väl bara bra för en sak, att hitta ett helgligg, kanske vardag om man pallar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in