2023-04-19, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
För några år sedan så var jag inne där en kort tid och tröttnade ganska fort. Ett år senare så drog de runt 600:- då jag inte lyckats avanmäla mig ordentligt som medlem. Tvingades pynta för ett år till fast jag trodde att jag gått ur.
Ett fult trick som de kör med, så se upp.

Det där svider på så många plan.

Har använt mig utav den här dejtingsidan till och från under när jag var något yngre. Det som är sjukligt är hur att om jag idag skaffar ett nytt konto så är det samma slitna kvinnor som dyker upp i närheten.
Citera
2023-04-19, 14:13
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobBobby
Jag är passiv, blyg och försiktig så jag vill därför ha en extrovert, självsäker kille.. som tar kontakt. Men tror inte de pysslar med internetdejting, de seriösa då.

Du är inte ensam, typ alla tjejer som använder HP istället för tinder har extremt svårt kring det sociala, både kvinnor och män på HP är bottenskrapet, säger inte specifikt att du är det men de flesta.

Nu har jag tjej men testa hp för några år sedan mest på skoj, lät det bara ligga och märkte att jag fick extremt mycket besök men väldigt få meddelanden, kunde vara samma tjejer som besökte min profil 5 gånger om dagen och 10tal gånger i veckan utan att skriva nåt. En hel del likes osv men som sagt få meddelanden.

Kändes som dem hade svårt att ta kontakt och inleda en konversation och vänta på att jag skulle det, vilket aldrig hände.
Citera
2023-04-19, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Du är inte ensam, typ alla tjejer som använder HP istället för tinder har extremt svårt kring det sociala, både kvinnor och män på HP är bottenskrapet, säger inte specifikt att du är det men de flesta.

Nu har jag tjej men testa hp för några år sedan mest på skoj, lät det bara ligga och märkte att jag fick extremt mycket besök men väldigt få meddelanden, kunde vara samma tjejer som besökte min profil 5 gånger om dagen och 10tal gånger i veckan utan att skriva nåt. En hel del likes osv men som sagt få meddelanden.

Kändes som dem hade svårt att ta kontakt och inleda en konversation och vänta på att jag skulle det, vilket aldrig hände.

Hahaha jag är verkligen inte socialt handikappad. Har jobbat som socionom. Däremot är jag inte framfusig när det gäller killar. Har dåligt självförtroende på just det området. Jag är väl för snäll.
Citera
2023-04-19, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer
De sitter på Tinder, inte på HP.

HP, Bumble osv är mer för "andra" som inte är super extroverta och lever med sociala medier och kan fixa detta i verkligheten och när det behövs via Tinder.

Hahaha okej!! Tack för tips!🙂Går sämst på Tinder 🥺
Citera
2023-04-19, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
Beror ju på är du 40år nu och var 25år när du fick mycket uppmärksamhet så är givetvis åldern en faktor men eftersom du inte skriver ut åldern "då" och nu så går det inte att svara på. 5år hit eller dit på åldern spelar ingen roll om du ändå var snygg för 5år sen så är du lika snygg nu om du inte förändrat vikten drastiskt och lagt på dig rejält.

Sedan så tröttnar många killar i längden på att hålla låda. Det var längesedan jag var drivande när jag var singel och fanns med på dejtingsidor. Hålla låda är påfrestande och energislukande när det 9/10 ggr bara blir tråkiga svar eller inget svar alls.

Därför så blev det för min del att jag lät tjejerna visa intresse. Och dom som jag fann intressanta ansträngde jag mig med. Sedan blev det ändå inte av med träff med alla tjejer som försökte, ibland dör bara intresset ut åt båda håll eller åt ena hållet. Däremot öppnar det faktiskt upp för att bli intresserad av en tjej när hon faktiskt anstränger sig och visar intresse.

En död sill skulle jag aldrig skriva med, det får mig avtänd och ointresserad. Oavsett tjejen är blyg/introvert eller om hon bara ör ointresserad så vet jag inte orsaken och därför är tolkar jag hennes signal som ointresserad eller att jag är en reserv.

Jag är 49 år. Jag behöver en kille som kickar igång mig och som verkar engagerad i ett seriöst förhållande. Därför är inte jag heller intresserad av döda fiskar.
Citera
2023-04-19, 17:00
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Hahaha jag är verkligen inte socialt handikappad. Har jobbat som socionom. Däremot är jag inte framfusig när det gäller killar. Har dåligt självförtroende på just det området. Jag är väl för snäll.

Det skrev jag inte att du var heller.
Citera
2023-04-19, 17:05
Medlem
Citat:
Jag är 49 år. Jag behöver en kille som kickar igång mig och som verkar engagerad i ett seriöst förhållande. Därför är inte jag heller intresserad av döda fiskar.

Varför inte välja en snäll kille istället för en kvinnomisshandlare?
Citera
2023-04-19, 17:08
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:

Det är ju en del av problemet. Du svarar som en död fisk när en kille försöker. Han ska alltså skriva en roman för dig. Det räcker om du skriver två meningar som visar att du läst hans profil och visat intresse för honom. Skylla på introvert/blyg i det läget? Introvert betyder förövrigt bara att man får låg energi av att vara social hela tiden. Jag är introvert men jag kan vara lika social som en extrovert person.

Skillnaden är att jag behöver ladda batterierna efter jag har varit i sociala sammanhang och krypa in i ett hörn och vara för mig själv. Medans en extrovert får låg energi av att inte få vara social så den behöver vara social hela tiden.

Åldern är ett problem om du söker jämnåriga män. Män i din ålder vill ha kvinnor som är max 40år. Du bör söka upp män som är 55-65år.
Citera
2023-04-20, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
Det är ju en del av problemet. Du svarar som en död fisk när en kille försöker. Han ska alltså skriva en roman för dig. Det räcker om du skriver två meningar som visar att du läst hans profil och visat intresse för honom. Skylla på introvert/blyg i det läget? Introvert betyder förövrigt bara att man får låg energi av att vara social hela tiden. Jag är introvert men jag kan vara lika social som en extrovert person.

Skillnaden är att jag behöver ladda batterierna efter jag har varit i sociala sammanhang och krypa in i ett hörn och vara för mig själv. Medans en extrovert får låg energi av att inte få vara social så den behöver vara social hela tiden.

Åldern är ett problem om du söker jämnåriga män. Män i din ålder vill ha kvinnor som är max 40år. Du bör söka upp män som är 55-65år.

För det första. Får jag fråga hur gammal du är? Du låter precis lika svartvit som de flesta 80/90-talister. Du har förutfattade förklaringar dels hur jag funkar, dels vad jag menar. Jag vet vad introvert betyder! Du behöver inte förklara det för mig.

Jag kräver inte en roman. Jag vill absolut inte bli uppvaktad. Det är jag allergisk mot. Ett simpelt hej och vad pysslar du med duger som start. Jag har ingen lust att försköna mig själv och söker inte heller perfekta människor. Bara nån som är normal och seriös. Jag är faktiskt väldigt öppen, trevlig och rolig, både i skrift och IRL. Ofta jag som skriver mest och snabb på tangenterna. Däremot lever jag ett introvert liv, har inte många jag umgås med, har inte energi till ytliga relationer. Så därför jag vänder mig till nätet. Vägrar tro att det inte finns nån för alla där. Och jag vet att det finns de som vill ha en kvinna i samma ålder.
Citera
2023-04-20, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Varför inte välja en snäll kille istället för en kvinnomisshandlare?

Är du sann? Hur kan man vända det så. En del av er yngre är inte så lite iriiterande dryga och mentalt svartvitt begränsade🤣
Citera
2023-04-20, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FearisaMotion
Det där svider på så många plan.

Har använt mig utav den här dejtingsidan till och från under när jag var något yngre. Det som är sjukligt är hur att om jag idag skaffar ett nytt konto så är det samma slitna kvinnor som dyker upp i närheten.

Haha jag tänker detsamma..samma slitna killar..
Citera
2023-04-20, 03:05
Medlem
Mogaku-sans avatar
Jag fick i alla fall en middag hemma hos en svensk blond tjej i Lidköping under 2015.

Så helt bortkastad var inte raggandet på Happy Pancake.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in