Citat:
Ursprungligen postat av
hex27
... Ja, jag och de allra flesta kan absolut vara korkade. Vi har haft otvetydigt rätt än så länge i.a.f.
Jag har redan läst dessa domedagsprofetior de senaste 20 åren och jag blir, som sagt inte förvånad om ni fortfarande sitter här om 20 år och hoppas och försöker.
Att inte allt inträffar överallt samtidigt, som någon skrev är ett irrelevant argument för en ev. annalkande kollaps precis som det är för att det inte kommer bli en kollaps. Det enda det säger är att allt inte inträffar överallt samtidigt, vilket alla redan vet.
Ingen av er har förklarat hur benämningen av samer som urbefolkning/ ursprungsbefolkning, vilket någon påstod var ett nytt fenomen och jag i mitt ursprungliga inlägg argumenterade för är gammalt, hur detta ska eskalera eller vara en stor faktor i en som ni tror kommande kollaps?
Eller gillar ni bara att diskutera rent allmänt med mig om massa domedagssvammel?
"Rätt än så länge." Inga kollapser under fredstid? Jag antar du har kryphålet att när en samhällskollaps eskalerar för långt, så räknas det inte som kollaps under fredstid längre? Vad sägs om det välmående, f.d. landet Jugoslavien? De fick en hyfsad samhällskollaps. Landet finns inte längre. Grekland såg inte vackert ut och gör fortfarande inte det. Venezuela ser inte så prima ut. När börsen kraschade på Wall Street, så svalt miljoner människor ihjäl - och då fanns det massor med bondgårdar. Har du glömt orsaken till att Hitler kom till makten?
Har du redan glömt 2008 och hur det löstes? Det är nämligen fortfarande inte löst, skulden lastades på samhällena, inte slipsförbrytarna som orsakade det för femtielfte gången i historien.
Huruvida ditt extrema intresse för frågan kring samer, får du ta med vedebörande. Jag är ingen representant för något. Jag bryr mig inte ens i frågeställningen. Jag tycker inte det är någon faktor att räkna på.
Om du blir utsatt för brott, men polisen inte kommer, om dina grannar blir utsatta för brott men polisen kommer ändå inte (och om de kommer är det för att notera brotten), om du blir dödligt sjuk och inte får vård, om du ska föda barn i tätort och får föda i skuffen på en riksväg, om det börjar brinna och brandkåren kommer lagom till att grilla marshmallows, om du ber till gudarna att du kommer fram när du ska åka tåg, att bilen håller när du ska köra på en inlandsväg, att du har någonstans att bo eller ett jobb - men sällan både och, du betalar konstant höjd skatt, men får mindre och mindre för pengarna varje år, en stor mängd invandrare enbart bor här för att de har sugit sig fast vid bidragskranen och dessutom i alltför många fall utnyttjar den kriminellt... jag kan fortsätta. Jag kan fortsätta ett bra tag till.
Så bra att vår kära Regering prioriterar kärnfrågor i den här villervallan. Som att det är kvinnor eller människor med rätt hudfärg som anställs, särskilt i väldigt krävande och ansvarsfulla yrken.
Det här anser du alltså bara vara jobbigt, om
du faktiskt blir utsatt för det, med din vintratt framför ögonen? Och ska enbart ses som enskilda händelser? "Polisen kom inte. Dumma polis! Jag fick inte cancervård. Dumma vård! Tåget spårade ur, igen. Dumma tåg!" Men eftersom du sluppit bli utsatt för brott och kriminalitet, inte blivit sjuk, inte behövt räddningstjänst eller ambulans, så är allt ganska ok.
Vi har för lite kvalificerad arbetskraft, eftersom det inte är kebabtekniker, "social influencers", ungdomar som käkar psykofarmaka och programledare som behövs för att upprätthålla samhället. Men det gör inget, för det finns ändå inga pengar att anställa dem för.
Du kan alltså inte se något vidare samband mellan dessa? Men det är ju egentligen irrelevant, för Sverige kan aldrig hamna i total kris/ kollaps, för det är omöjligt. Trots att hela den jävla listan jag gav dig i föregående inlägg är mätbar och det finns data på exakt vad jag skrev. Ok. Du borde bli politiker.
Enligt ditt synsätt så är väl även Irak och Syrien egentligen rätt stabila länder. Det lever ju fortfarande människor där och de kan uppenbarligen fortsätta att överleva där.