2018-09-14, 17:42
Bannlyst
Nästan 20 våldtäkter varje dag i Sverige istället för 2-3 per dag som det var på 70-talet är kollapsen. Bilbränderna är kollapsen. Detta sjuka är inget svenskt normaltillstånd, det är katastrof.
Citera
2018-09-14, 17:48
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Systemkollaps än? När kommer den?
Imorgon. Klockan 14:57.
Citera
2018-09-14, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Tino skriver vidare:
2017 hade Sverige EUs sämsta tillväxt i BNP per capita, och EU-komissionen prognos är att Sverige kommer vara sämst i år och året efter. Hittintills 2018 har BNP per capita bara växt med 1.6 procent på årsbasis trots jubelrubriker och den tomma fasad man presenterat allmänheten.
Ifrågasättandet av jubelrubrikerna finns också i denna tråd. Vad tycker Alpha101 och hex27?
Se denna tråd för mina svar. (FB) Stjärnekonomen: Sverige har sämst tillväxt i hela EU

Sedan kan jag bara säga att Tino har förfallit med tiden. Att hålla på med flumkommentarer om tomma fasader för mer tankarna till helt verklighetsfrånvända foliehattar. Tino har annars förmåga att ge korrekta kommentarer. Men i stället för att anpassa sig till verkligheten så irrar han ut i haveristträsket. Det är beklagligt.

Citat:
En fundamental roll för politiker i kapitalism är att vara korrupta kräk eller nyttiga idioter.
Nej. I det kapitalistiska samhället finns inga politiker.

Du och Linguas är så extrema kommunister att ni bara kan tänka er lite reducerad ekonomisk frihet i ett kommunistsamhälle. Det är kapitalism för er.

Det finns i världen två leverantörer av sk FPGA'er. Tror någon på allvar att dom skulle klara av att vara i kartell på något sätt. I verkligheten pressas dom anemiska av kunderna.
Ni har ingen förståelse av kapitalism och marknadsliberalism. Och förstår inte hur tillväxt kan finnas. Och under vilka betingelser den finns.
För sådana som er brukar bara ta tillväxt för given. Och mest fundera på hur man skall stjäla av de som skapar den och hur stöldgodset skall fördelas.
Citera
2018-09-15, 01:20
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Se denna tråd för mina svar. (FB) Stjärnekonomen: Sverige har sämst tillväxt i hela EU
Jag kan inte se att du svarat någonting konkret som motsäger uppgifterna om att Sverige har sämst tillväxt i EU. Tvärtom börjar tråden du länkat till med en annan artikel som tar upp samma sak:
Sverige har tvärtom sämst tillväxt i hela EU. Det påpekade John Hassler, professor i internationell ekonomi och tidigare ordförande för Finanspolitiska rådet, häromdagen. Han publicerade en graf över tillväxten per person för 2017 och 2018 i alla EU:s 28 länder och Sverige hamnade längst ut, längst ner som det enda EU-landet med en tillväxt på långt under en procentenhet i år.
Citera
2018-09-18, 17:59
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Snattare ska kunna portas från butiker

Stölder och snatterier är ett stort problem, och handeln förlorar cirka sex miljarder kronor varje år. Men det är inte bara pengar det handlar om.

Förutom pengar så ökar också trakasserierna mot personal som försöker stoppa stölderna.

– Vi har under lång tid sett hur samhället förändras. Utsattheten för medarbetare blir allt tuffare och vi behöver se över hur vi kan skydda vår personal, säger Per Geijer som är säkerhetschef på Svensk Handel till SVT Nyheter.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/s...s-fran-butiker
Citera
2018-09-21, 17:47
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Var fjärde polis utsatt för hot eller påverkan

Var fjärde polis har under det senaste året varit utsatt för försök till att påverka deras ingripande eller arbete. Det konstaterar polisen i en enkät bland anställda poliser. Det handlar om otillåten påverkan i form av våld, försök till våld eller hot liksom mer subtila hot som i formell mening inte räknas som brott.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...eller-paverkan
Citera
2018-09-21, 18:02
Medlem
Citat:
Jag kan inte se att du svarat någonting konkret som motsäger uppgifterna om att Sverige har sämst tillväxt i EU.
Jag skrev att jag svarat. Vilket jag också har.

Det är inte konstigt att tillväxten avmattas när dina vänsterkompisar i Riksdagen avvecklar Alliansens tillväxtpolitik.

Vidare är inte ett år inte så meningsfullt att titta på. T ex gick Libyen väldigt bra 2017. Men sett över några fler år är det tvärtom ganska deprimerande.

Mäter vi från 2006 så har Sverige gått mycket bättre än grannländerna. Tyskland undantaget. Länder som Finland och Danmark har i stort sett stått still i över 10 år i någon slags vänster-stagnation.

Citat:
Ursprungligen postat av PlutoJ
Imorgon. Klockan 14:57.
Var det någon som hann se kollapsen. Jag missade den.
Citera
2018-09-21, 18:09
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Anmälningarna om fysiskt våld i skolan har nästan fördubblats på fyra år, enligt Arbetsmiljöverket. Även de sexuella trakasserierna har blivit allt vanligare, enligt Lärarnas riksförbund.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/s...ot-larare-okar
Citera
2018-09-22, 10:22
Medlem
Ördögs avatar
Om samhället kollapsar, är det ju bra att det till följd av en långsiktig politik har skapats ett färdigt parallellsamhälle / skuggsamhälle!

Utrikeseskortör om utvisningskollaps: ”Point of no return är passerat med råge”
https://samnytt.se/utrikeseskortor-o...erat-med-rage/
Citat:
En anställd på Kriminalvårdens Nationella transportenhet som dagligen arbetar med utvisningar har tagit kontakt med Samhällsnytt för att berätta om den verkliga situationen på fältet. Enligt honom finns ingen återvändo från dagens situation – tack vare politiker och media är skuggsamhället här för att stanna. ”Vi skulle inte räcka till även om vi var 1000 personer”, säger han till Samhällsnytt.
Citera
2018-09-22, 13:14
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Var det någon som hann se kollapsen. Jag missade den.
Precis. Du missar det som pågår eftersom du uppenbart inte förstår det och tycks vara fullt upptagen med att babbla hypomant om allt UTOM de tecken som finns på att vi går mot en systemkollaps. Välfärdssystemet faller gradvis samman inifrån. Du befinner dig i processen av sönderfall men missar det. En ”systemkollaps” i Sverige kommer givetvis inte över en natt. Det är en långdragen process av förfall som redan har pågått länge. Hela denna tråd är full av konkreta bevis.

Titta till exempel på artikeln i föregående inlägg om ”utvisningskollaps” – en liten del i ett gradvis kollapsande samhälle, eller hur?
Citera
2018-09-22, 17:32
Medlem
Arons avatar
Citat:
Precis. Du missar det som pågår eftersom du uppenbart inte förstår det och tycks vara fullt upptagen med att babbla hypomant om allt UTOM de tecken som finns på att vi går mot en systemkollaps. Välfärdssystemet faller gradvis samman inifrån. Du befinner dig i processen av sönderfall men missar det. En ”systemkollaps” i Sverige kommer givetvis inte över en natt. Det är en långdragen process av förfall som redan har pågått länge. Hela denna tråd är full av konkreta bevis.

Titta till exempel på artikeln i föregående inlägg om ”utvisningskollaps” – en liten del i ett gradvis kollapsande samhälle, eller hur?

jo kanske det, men BNP ökar
Citera
2018-09-23, 08:40
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aron
jo kanske det, men BNP ökar
Sveriges lånedrivna BNP och onaturligt snabbt växande befolkning är ett exempel på ”broken window fallacy” och bör definitivt ses som ett tecken på annalkande ”systemkollaps”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in