2017-06-11, 21:39
Medlem
Mess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
På veckobasis?
Oavsett dina vanföreställningar så har jag hört ungefär samma dravel på flashback de senaste 8 åren.
Men ni är miserabelt ihärdiga, det får man ge er...

Vaneföreställningar, javisst vi får verkligen hoppas det.

Men helt ärligt har inte du uppmärksammat hur samhället förfallit på nästan samtliga grenar som kan liknas vid att bära upp ett samhälle med välfärd.

Ingen idé bråka med dig men nog måste du hålla med om att det gått utförs för Sverige och Svensken med rekordfart.

Sjukvård i djup kris, Polis som inte kan försvara folket, En kvarts miljon fattigpensionärer blottlägs.

Skolan tappar, media har tokrasat i förtroende (Med all rätt), sinnesjuka rekord i gruppvåldtäkter och sexuellt ofredande.

Visst har man lyckats bära upp ekonomin på pappret om man väljer att "Cherry-picka" men om du har minsta slutledningsförmåga så ser du att allt bygger på ett enormt luftslott som inte kommer bära med tiden.

Vore intressant och höra hur du kan redovisa på ett trovärdigt sätt att vi INTE brakar emot en fullständig kollaps. För kollaps har vi redan nu, om du bara lyfter ögonen bortom propagandan som TV och media tutat i dig.
Citera
2017-06-11, 22:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av verum.ariolum
Pratet om systemkollaps handlar till 100% om önskedrömmar från samhällets mest bittra och socialt utstötta individer.

Det finns absolut ingenting som tyder på att landet skulle kunna drabbas av en systemkollaps.

Den är bitvis redan här. Se på vården, kriminaliteten, invandringen, skuldberget, bostadsbristen, skolan.
Citera
2017-06-11, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MassimoMaximus
http://www.friatider.se/var-tredje-h...inte-nollr-nta

Blir intressant att se vad som händer när räntas börjar stiga.
Vi kan väl säga så att det blir lättare för kommunerna att ordna migrantboenden.
Citera
2017-06-11, 22:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Vi kan väl säga så att det blir lättare för kommunerna att ordna migrantboenden.

Ja kommunerna kan nog göra fina investeringar i billiga bostadsrätter som de sedan kan sälja av och ha än mer pengar över till de nya svenskarna.
Citera
2017-06-11, 23:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hogwild
Uppskattar en trovärdig källa på ditt påstående.

Det är väl tvärtom du som ska bevisa ett trovärdig källa på motsatsen.

Citat:
Den är bitvis redan här. Se på vården, kriminaliteten, invandringen, skuldberget, bostadsbristen, skolan.
Lägg ner. I vissa kommuner finns det problem inom de områden du nämner, men ingenting som kan beskrivas som kollaps. Allting fungerar och kommer fortsätta fungera, om än inte den närmaste tiden lika effektivt som vi är vana vid.
Citera
2017-06-11, 23:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas

Måste ligga en baktanke man i 30 års tid låtit svenskarna låna till bostäder parallellt ta in invandrare får hyresrätterna
Citera
2017-06-11, 23:51
Bannlyst
Citat:
Det är väl tvärtom du som ska bevisa ett trovärdig källa på motsatsen.

Lägg ner. I vissa kommuner finns det problem inom de områden du nämner, men ingenting som kan beskrivas som kollaps. Allting fungerar och kommer fortsätta fungera, om än inte den närmaste tiden lika effektivt som vi är vana vid.

Så föda barn i bilen, att polisen lägger ner utredningar, att skolan krisar och vi har långa vårdköer och en påtaglig bostadsbrist är inga problem? Har man bland världens högsta skattetryck är det inget annat än ett skämt.
Citera
2017-06-12, 01:13
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Pratet om systemkollaps handlar till 100% om önskedrömmar från samhällets mest bittra och socialt utstötta individer.

Det finns absolut ingenting som tyder på att landet skulle kunna drabbas av en systemkollaps.

- Cancersjukas operationer ställs in, varpå flera dör.

- Väntetider på uppemot tre dygn på Sahlgrenska/KI/MS:s akuter

- Sämst skola av alla länder i OECD i mätning efter mätning

- Kvinnor i Norrland tvingas föda i bilar, eftersom man lägger ner BB efter BB

- 11 kommuner har konkursstatus

- Massuppsägningar av poliser och vårdpersonal

Men allt är lugnt
Citera
2017-06-12, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Vad är det du anser motsägelsefullt hos Jensevik?

---

I allmänt, bildligt tal innehåller begreppet kollaps en tidsaspekt och en fysisk dimension; ett sammanbrott som sker fort. Ungefär som tvillingtornens kollaps, WTC i NYC. Oavsett om och hur man vill extrapolera och disputera scenarion för Sverige, så är det så att BNP per capita inte ökar längre. Det nämner Jensevik. Och all BNP är inte nyttig så att det grundlägger tillväxten - t ex infrastruktursatsningar och marginalvinster genom rationaliseringar, automatiseringar - utan snarare en offentlig sektor som behöver lappa och laga för att nödtorftigt ackommodera massinvandringen och kapitalförstörelsen vandalism och annan brottslighet medför, samt trycket på välfärden som gör att svenskar trängs bort från BB, psykiatrisk traumavård, tandvård, bostadsköer, äldreomsorgen osv.

En intressant utsaga Jensevik gör, men inte utvecklar i det alltför korta samtalet, är likheterna han ser mellan vänstern och klanerna [från MENA]; att de är ihärdiga att söka upp offentliga godheter, göra anspråk på medel, men intressera sig föga för varifrån pengarna kommer och vad som grundlägger välfärden och vad som långsiktigt är hållbart. Den stagnerande omfördelningsekonomin har tagit över tillväxtekonomin. Hans slutsats, med blinkning åt Spara och Slösa i Lyckoslanten, är att ekonomin har blivit kortsiktig behovstillfredsställelse istället för hållbar, ansvarsfull.

Personligen undrar jag, och tror mig veta, vad massinvandringen av muslimer gör med Västerlandet.

Det känns som han försöker skuldbelägga vänstern för kapitalismens baksibaksidor och det ter sig lite som att vija ha kvar kakan när man har ätit upp den.
Sen har jag svårt att smälta den förenklade slutsatsen att om man är rik så har man skött sig. Tror inte ens Jensevik tror/tycker att det egentligen är så enkelt.

Citat:
Ursprungligen postat av Mes
Vaneföreställningar, javisst vi får verkligen hoppas det.

Men helt ärligt har inte du uppmärksammat hur samhället förfallit på nästan samtliga grenar som kan liknas vid att bära upp ett samhälle med välfärd.

Ingen idé bråka med dig men nog måste du hålla med om att det gått utförs för Sverige och Svensken med rekordfart.

Sjukvård i djup kris, Polis som inte kan försvara folket, En kvarts miljon fattigpensionärer blottlägs.

Skolan tappar, media har tokrasat i förtroende (Med all rätt), sinnesjuka rekord i gruppvåldtäkter och sexuellt ofredande.

Visst har man lyckats bära upp ekonomin på pappret om man väljer att "Cherry-picka" men om du har minsta slutledningsförmåga så ser du att allt bygger på ett enormt luftslott som inte kommer bära med tiden.

Vore intressant och höra hur du kan redovisa på ett trovärdigt sätt att vi INTE brakar emot en fullständig kollaps. För kollaps har vi redan nu, om du bara lyfter ögonen bortom propagandan som TV och media tutat i dig.

Att vi har problem inom vissa områden är varken nytt eller betyder att landet håller på att kollapsa.
Men för all del gräv ner dig du så lever vi livet under tiden.
Eller du kanske har någon enkel, realistisk lösning på de problem du kallar kollaps och förfall?
Citera
2017-06-12, 01:59
Bannlyst
Citat:
Så föda barn i bilen, att polisen lägger ner utredningar, att skolan krisar och vi har långa vårdköer och en påtaglig bostadsbrist är inga problem? Har man bland världens högsta skattetryck är det inget annat än ett skämt.

Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
- Cancersjukas operationer ställs in, varpå flera dör.

- Väntetider på uppemot tre dygn på Sahlgrenska/KI/MS:s akuter

- Sämst skola av alla länder i OECD i mätning efter mätning

- Kvinnor i Norrland tvingas föda i bilar, eftersom man lägger ner BB efter BB

- 11 kommuner har konkursstatus

- Massuppsägningar av poliser och vårdpersonal

Men allt är lugnt
Läs mitt inlägg igen så ser ni att jag erkänner att det finns problem.

Vi verkar dock ha lite olika definition på vad som räknas som systemkollaps. Ni verkar anse att eftersom en kvinna i Sollefteå tvingades föda i bilen så betyder det att Norrland är förlorat, jag anser att det krävs lite mer för att kunna dra den slutsatsen.
Citera
2017-06-12, 02:06
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Läs mitt inlägg igen så ser ni att jag erkänner att det finns problem.

Vi verkar dock ha lite olika definition på vad som räknas som systemkollaps. Ni verkar anse att eftersom en kvinna i Sollefteå tvingades föda i bilen så betyder det att Norrland är förlorat, jag anser att det krävs lite mer för att kunna dra den slutsatsen.

Kollapsen sker givetvis inte under ett dygn, från en dag till en annan.

Och för mig är det en systemkollaps när Svensk skola går från Topp 3 till absolut sämst av alla OECD.
För mig är det en systemkollaps att mödrar utbildas i att föda sina barn i bilen.
För mig är det systemkollaps att cancersjukas operationer ställs in pga resursbrist
För mig är det systemkollaps att vi har väntetider på uppemot 3 dygn på akuter
För mig är det systemkollaps att kommun efter kommun får konkursstatus
För mig är det systemkollaps när man drar in sylten till de äldres pannkakor på hemmen pga ekonomi
Citera
2017-06-12, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mes
Det är i den "offentliga" samhällstärande sektorn där den vänsterfeministiska ideologin huserar huvuden först och mest kommer rulla när det snart börjar gå upp för PK-fascisterna att manna inte regnar från himlen.

Skall bli en sann njutning att beskåda det mediala spektaklet och förnekelsetaktiken hur de skall förklara varför det blivit så.

De som mest gapat efter fördelning av resurser kommer vara de som först blir utan i slutändan.

KARMA IS BITCH
När det blivit svält historiskt, har det varit adeln eller bönderna som svultit? Eliten skulle inte tveka att fördela dina muskler bland sina tallrikar. Samtidigt som de åt skulle de skryta om hur mycket de står upp för de svaga och prata oroligt om den växande rasismen.
Senast redigerad av im3w1l 2017-06-12 kl. 02:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in