2017-07-16, 07:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bbb100
Ni tänker ju precis som araberna. Ska svenskarna börja emigrera i hundratusentals plötsligt?
Ska vi se horder utav vandrande/bilkörande svenskar? Var är då skillnaden mellan er och de araber som kommer hit?

Råttor är vad ni är

Försvarsmakten har kunnat göra någonting åt problemet i 10tals år?

Vad får dig att tro att civilister ens kan organisera sig och bli lika starka som en statsledd stridsmakt?

Är du dum i huvudet? Våra makthavare vill det här. Civilister har ingen Changs pucko. Ska etniska svenskar slåss mot etniska svenskar i Försvarsmakten har du tänkt? Med vilka stridsflyg? Med vilka Ubåtar och Stridsfartyg? Jag äger ingen pansarvagn eller känner någon som kan ge mig ammunition. Äger du en?

Ja sett till den förrädarstat vi har är i råttor i storlek om man jämför med staten som är ett stor jävla King kong.

Staten är som en jävla Godzilla i en boxningsring om etniska svenska civilister ändå puttar fram sin största boxare...
Citera
2017-07-16, 07:59
Medlem
tryggtochbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babbelkvarn
Av oss som är födda och uppvuxna här tror jag att dom allra flesta märkt hur
landet mer och mer faller ihop. Under 90 talet var det stora flyktingströmmar också, men
av en helt annan karaktär med "människor" som behövde hjälp, och i det stora hela åtminstone
försökte integrera sig med oss.

Nog fick vi mycket spännande mångkultur med flyktingvågen från forna Jugoslavien också. Juggemaffian blev snabbt ett begrepp och många av vapnen som fortfarande används av kriminella i Sverige har ju importerats av juggarna. Landskrona och albanerna är ett tydligt exempel på att även 90-talets migranter förde med sig en hel del problem. Islamska extremister fick vi också, redan då.

Jag känner många bra juggar, liksom araber, men tycker ändå att man skönmålar när man pratar om hur bra det gick på 90-talet. Så jäkla bra gick det inte, även om det var bättre än samma mängd afrikaner och araber.

Vad gäller trådstarten så har jag inte sett videon. Inte så förtjust i videos, föredrar att läsa text. Men har svårt att tro att vi skulle stå inför någon sorts total kollaps. Finns så många åtgärder och omfördelningar man kan göra från politiskt håll och så pass mycket som lojala anställda inom krisorganisationer står ut med att effekterna blir mindre märkbara än man tror på kort sikt.

Klart vi står inför en stor kris som kommer senast när nästa lågkonjunktur slår till och klart att klyftorna bara kommer fortsätta öka och samhället bli än mer otryggt. Men därifrån till kollaps är steget ändå långt. I längden är förstås lågutbildade förlorarna men innan dess befarar jag att det är medelklassen som kommer skattas till döds utan att själva få någon större del av den välfärd de betalar för.
Citera
2017-07-16, 08:28
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Tror nog medelklassen klarar en extra 10% skatt. Det bästa är att köpa mark på landsbygden så man har någonstans att evakuera sig. Att lämna Sverige vore att bete sig likadant som invandrarna! Ni vet väl att det är råttorna som lämnar ett skepp först!

Se intervjun!
Han förklarar att höja skatten kommer inte hjälpa.
Sverige, har låst in sig i ett hörn och det finns ingenting Sverige kan göra för att undvika den här situationen som alla kommuner står inför.

Siste man släcker ljuset.
Citera
2017-07-16, 08:29
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryggtochbra
Nog fick vi mycket spännande mångkultur med flyktingvågen från forna Jugoslavien också. Juggemaffian blev snabbt ett begrepp och många av vapnen som fortfarande används av kriminella i Sverige har ju importerats av juggarna. Landskrona och albanerna är ett tydligt exempel på att även 90-talets migranter förde med sig en hel del problem. Islamska extremister fick vi också, redan då.

Jag känner många bra juggar, liksom araber, men tycker ändå att man skönmålar när man pratar om hur bra det gick på 90-talet. Så jäkla bra gick det inte, även om det var bättre än samma mängd afrikaner och araber.

Vad gäller trådstarten så har jag inte sett videon. Inte så förtjust i videos, föredrar att läsa text. Men har svårt att tro att vi skulle stå inför någon sorts total kollaps. Finns så många åtgärder och omfördelningar man kan göra från politiskt håll och så pass mycket som lojala anställda inom krisorganisationer står ut med att effekterna blir mindre märkbara än man tror på kort sikt.

Klart vi står inför en stor kris som kommer senast när nästa lågkonjunktur slår till och klart att klyftorna bara kommer fortsätta öka och samhället bli än mer otryggt. Men därifrån till kollaps är steget ändå långt. I längden är förstås lågutbildade förlorarna men innan dess befarar jag att det är medelklassen som kommer skattas till döds utan att själva få någon större del av den välfärd de betalar för.

Se videon! Blir svårt att diskutera trådens ämne utan att annars gå off-topic.
Det talas inte om total kollaps i intervjun (vad är total kollaps?).
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2017-07-16 kl. 09:09.
Citera
2017-07-16, 09:05
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Tråden målar upp ett domedagsscenario, det kommer inte hända som TS förutspår. Det som pågår och kommer fortsätta att ske är att välfärden kommer fortsätta urholkas. Större klasser, färre sjukvårdsplatser, lägre pensioner, lägre socialbidrag etc. Handelsbalansen ser bra ut och inget tyder på att handelsbalansen kommer fortsätta urholkas.

Att välfärdsstaten är döende är det ingen fråga om, vi har en fri invandring av värdelösa människor ur ekonomisk synvinkel samtidigt som vi har en stor andel äldre befolkning som har pensioner som systemet inte klarar av. Lägg därtill bidragsträsket och en ständigt svällande offentlig sektor.

Det som kommer ske är en nedmontering av välfärdsstaten, det ligger i sakens natur - det är till och med oundvikligt.

Jag håller med om att välfärdsstaten håller på att nedmonteras i raskt takt.
Vilket är bra.
Problemet med Sverige är att vi har hamnat i ett slags ingenmansland, där vi samtidigt har väldens högsta skatter...samtidigt som svensken privat betalar för det som skatten skall gå till:
Privat sjukvårdsförsäkring
Tandläkarbesök
Vaktbolag
...osv

All skatt går i stort sett till att försörja invandrarna, både genom sociala skyddsnät och åtgärder men också genom att all polisiär verksamhet och resurser koncentreras till invandrarområden och hålla dem i styr.

Så när alla kommuner är bankrutta. Välfärdsstaten är obsolet.
Vad blir dess följder tror du?
Jag vet att inom liberala kretsar finns det fortfarande personer som tror att Sverige sitter på en enorm outnyttjad kunskapsteserv ute i förorterna, tusentals potentiella utvecklare som kan börja atbeta imorgon på Spotify eller Google, tusentals invandrare som är inlåsta i sociala bidrag och utanförskap.
Men tar vi bara bort
välfärdsstaten så frigör vi enormt
mycket människor att leva ut sin verkliga potential.
En ren utopi.

Så vad händer när välfärdsstaten är borta och alla Sveriges kommuner är bankrutta?
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2017-07-16 kl. 09:12.
Citera
2017-07-16, 09:12
Medlem
Självfallet så kommer inte den offentliga välfärden att kunna upprätthållas,men någon kollaps a la Malmö är det naturligtvis inte tal om.
Motsvarande neddragningar kommer att göras.
Dessutom är de svenskar som redan idag är beroende av offentlig välfärd inga attraktiva emigranter för något annat västland.

Att Sverige förändras tack vare massinvandringen är klart.Dock så kommer ekonomin att klara det bra.
Citera
2017-07-16, 09:22
Medlem
Christopher.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Jag håller med om att välfärdsstaten håller på att nedmonteras i raskt takt.
Vilket är bra.
Problemet med Sverige är att vi har hamnat i ett slags ingenmansland, där vi samtidigt har väldens högsta skatter...samtidigt som svensken privat betalar för det som skatten skall gå till:
Privat sjukvårdsförsäkring
Tandläkarbesök
Vaktbolag
...osv

All skatt går i stort sett till att försörja invandrarna, både genom sociala skyddsnät och åtgärder men också genom att all polisiär verksamhet och resurser koncentreras till invandrarområden och hålla dem i styr.

Så när alla kommuner är bankrutta. Välfärdsstaten är obsolet.
Vad blir dess följder tror du?

Jag vet att inom liberala kretsar finns det fortfarande personer som tror att Sverige sitter på en enorm outnyttjad kunskapsteserv ute i förorterna, tusentals potentiella utvecklare som kan börja atbeta imorgon på Spotify eller Google, tusentals invandrare som är inlåsta i sociala bidrag och utanförskap.
Meb tar vi bara bort
välfärdsstaten så frigör vi enormt
mycket människor att leva ut sin verkliga potential.
En ren utopi.

Så vad händer när välfärdsstaten är borta och alla Sveriges kommuner är bankrutta?

Då har vi en stor fest, då kan kan vi sänka skatten till 0. Tänk vad skönt om en snusdosa kan kosta 5 kronor istället för 70 kronor som i dagsläget. Bensin 5 kronor litern, och din lön blir fördubblad. Dock kommer du få spara till din pension själv och själv köpa lite extratjänster som t. ex sjukvårdsförsäkring.

Att försöka upprätthålla detta skämt till stat ser jag som omöjligt, jag delar Milton Friedmans åsikt https://www.youtube.com/watch?v=JQzW6DNkP_8 , dvs det är omöjligt att ha fri invandring som Sverige hade i 30 år och en välfärdsstat, vi har redan bestämt att välfärdsstaten ska avvecklas.

Med det sagt så anser jag att välfärdsstatens avvecklande redan är ett faktum, inte något att diskutera.
Senast redigerad av Christopher. 2017-07-16 kl. 09:30.
Citera
2017-07-16, 09:22
Moderator
Strix m/94s avatar
Trådar med snarlikt innehåll sammanfogade.

Strix/Mod
Citera
2017-07-16, 09:38
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstadokratin
Eller så: https://m.youtube.com/watch?v=PnggTh7EHro

Haha! Vilket jävla öde att gå till mötes. Bra film också. Näe. Sådär får vi hoppas jag inte lämnar detta livet. Hade jag varit han hade jag tagit med mig uzin in på toaletten.
Citera
2017-07-16, 09:57
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Då har vi en stor fest, då kan kan vi sänka skatten till 0. Tänk vad skönt om en snusdosa kan kosta 5 kronor istället för 70 kronor som i dagsläget. Bensin 5 kronor litern, och din lön blir fördubblad. Dock kommer du få spara till din pension själv och själv köpa lite extratjänster som t. ex sjukvårdsförsäkring.

Att försöka upprätthålla detta skämt till stat ser jag som omöjligt, jag delar Milton Friedmans åsikt https://www.youtube.com/watch?v=JQzW6DNkP_8 , dvs det är omöjligt att ha fri invandring som Sverige hade i 30 år och en välfärdsstat, vi har redan bestämt att välfärdsstaten ska avvecklas.

Med det sagt så anser jag att välfärdsstatens avvecklande redan är ett faktum, inte något att diskutera.

Där är vi överens. Välfärdsstaten skall/är på väg bort.

Men vad anser du blir konsekvenserna när välfärdsstaten försvinner och demografin ser ut som den gör i Sverige?
Dessutom försörja merparten av dem via skattesedeln.
Citera
2017-07-16, 09:59
Medlem
Christopher.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Där är vi överens. Välfärdsstaten skall/är på väg bort.

Men vad anser du blir konsekvenserna när välfärdsstaten försvinner och demografin ser ut som den gör i Sverige?
Dessutom försörja merparten av dem via skattesedeln.

Jag svarar med en motfråga, vems ansvar är det att försörja sig själv? Är det ditt personliga ansvar? Är det grannens? Är det gud?
Citera
2017-07-16, 10:04
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Jag svarar med en motfråga, vems ansvar är det att försörja sig själv? Är det ditt personliga ansvar? Är det grannens? Är det gud?

Det är mitt personliga ansvar att försörja mig själv och min familj.
Att anse att andra i ens omgivning har någon form av kollektivt ansvar för varandra är befängt.

Men jag svarar på min egen fråga.
Detta hörn som Sverige låst in sig med nuvarande demografi kommer få förödande konsekvenserna när mattan rycks undan efter år2025.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in