Citat:
Ursprungligen postat av
blue_no1
På tal om en stat i totalt ras, jag har en bra polare som kommer från afrika, även han tycker det är fördjävligt det som händer i sverige, han kan inte förstå varför "vi" tillåter alla våldtäkter o no go zoner?
seriöst, låter som en flosker, men jag HAR faktiskt en del invandrade polare, o alla av dom som jag pratat med om såna här saker, säger samma sak som de flesta andra, ingen gillar massinvandringen eller bidragsturisterna!

Du sätter fingret på exakt vad folks problem är. Det är liksom allt eller inget i alla frågor, svart eller vitt och det finns inga nyanser.
Jag har genom åren precis som du haft vänner med invandrarbakgrund och SAMTLIGA har alltid sagt att svenskar är så jävla konstiga. Varför tolererar man sånt här?
Men nämner man goda erfarenheter av invandrare så är det bara anekdoter, men om en flykting/invandrare våldtar någon stackare så är det representativt för hela folkgruppen och det verkar som om ingen kan se att dessa gör sig skyldiga till det man anklagar andra för.
Släpper man hela konceptet med rasism och börjar slå hårt ner på buset oavsett etnicitet så får vi ordning på det.
Edit: oj, såg nu att jag citerat ett väldigt gammalt inlägg.