2017-11-16, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kkkrim
Bestrid då länken med faktiska siffror istället för tyckande.

Det är dit sätt att hantera dessa problem som gör att de får inte bara fotfäste utan även status som sanning, om det är sant eller inte spelar ingen roll då Alla de som säger det är falskt gör det helt utan att presentera fakta vilket motparten gör...

Så, faktiskt hjälper du till att belägga att det som sägs är sant när du Inte har annat än åsikt som belägg för att det Inte är det, i princip ditt fel att det sprids.

Exakt vad är det för siffror du vill ha på att nästan alla Svenskar, förutom de få som självmant emigrerar årligen och så har gjort också historiskt, finns kvar?
Finns de kvar så har de alltså inte bytts ut, det är ingen åsikt.
Du klara säkert själv att kolla upp detta på SCB.

Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Förbehåller du dina beskyllningar om fobier just det svenska folket? Eller är du konsekvent i din mångkultursiver och förväntar dig att världens alla folk skall stillatigande blandas upp med främmande folk? Och nej, med blanda upp menar jag inte något olustigt rasbiologiskt resonemang, av den enkla anledning att sådan blandning knappt sker alls. De nya tränger undan de gamla.

Har du studerat en förort helt tömmas på svenskar?

Vi som gjort det skulle gladeligen strypa sådana as som du långsamt. En vacker dag, förmodligen inte långt bort, kommer ni krypandes och vill ha syndernas förlåtelse...och beskydd.

Nej, beskyllningar om fobier förbehåller jag endast folk med fobier, oavsett ursprung eller nuvarande nationalitet.
Nej, jag förväntar mig ingenting gällande hur stillatigande världens folk blandas upp med främmande.
Jag undrar dessutom exakt vilken mångkultursiver jag har, vilket är ännu ett påhitt i förmodad brist på argument?

Nej, jag kan inte påstå att jag minutiöst har studerat någon förort och inte heller någon som skulle ha tömts helt på svenskar.
Dock har jag hyfsat bra koll på några där Svenskar är i minoritet eller där det är ganska uppblandat ursprung.

Utöver storhetsvansinnet i att tro sig kunna avgöra vad alla du inbillar dig är i samma situation som dig vill göra med mig, så tror jag inte du mår ett dugg bättre för att du hotar att strypa personer för att de ifrågasätter ett korkat påstående på flashback. Jag är föga övertygad om att alla som sett saker du anser dig ha gjort önskar strypa alla oliktänkande.
Men jag kan i.a.f. trösta dig med att det aldrig kommer att komma en så vacker dag att jag kommer krypande till dig, varken för syndernas förlåtelse eller för beskydd.
Citera
2017-11-17, 06:58
Medlem
Alessia.Osvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Exakt vad är det för siffror du vill ha på att nästan alla Svenskar, förutom de få som självmant emigrerar årligen och så har gjort också historiskt, finns kvar?

Nej, beskyllningar om fobier förbehåller jag endast folk med fobier, oavsett ursprung eller nuvarande nationalitet.
Nej, jag förväntar mig ingenting gällande hur stillatigande världens folk blandas upp med främmande.
Jag undrar dessutom exakt vilken mångkultursiver jag har, vilket är ännu ett påhitt i förmodad brist på argument?

Nej, jag kan inte påstå att jag minutiöst har studerat någon förort och inte heller någon som skulle ha tömts helt på svenskar.
Dock har jag hyfsat bra koll på några där Svenskar är i minoritet eller där det är ganska uppblandat ursprung.

Utöver storhetsvansinnet i att tro sig kunna avgöra vad alla du inbillar dig är i samma situation som dig vill göra med mig, så tror jag inte du mår ett dugg bättre för att du hotar att strypa personer för att de ifrågasätter ett korkat påstående på flashback. Jag är föga övertygad om att alla som sett saker du anser dig ha gjort önskar strypa alla oliktänkande.
Men jag kan i.a.f. trösta dig med att det aldrig kommer att komma en så vacker dag att jag kommer krypande till dig, varken för syndernas förlåtelse eller för beskydd.

Att en förort "tömts" på svenskar behöver inte betyda att den saknar svenskar helt. Detta är ingen tävling i vem som är duktigast i semantik.

Det finns inga exakta svar. Emigrationen är ganska stor. Är svenskar, med relativt låga födelsetal och relativt hög emigration, 7 miljoner, 8 miljoner eller är de exakt lika många som antalet medborgare? Det är en definitionsfråga.

Vad är ett folk? Har det en rätt att definieras och definiera sig självt? Har den som inte vill tillhöra folket rätt att slippa det? Mig veterligen står det i deklarationen om mänskliga rättighteer om rätten för en individ att tillhöra ett folk och rätten för ett folk att få existera. Därför uppstår diskussioner om antalet svenskar i Sverige. Hur ser exempelvis deras migration ut och vilka födelsetal har de? I vilken statistisk tabell hittar man det?
Citera
2017-11-17, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessia.Osvensk
Att en förort "tömts" på svenskar behöver inte betyda att den saknar svenskar helt. Detta är ingen tävling i vem som är duktigast i semantik.

Det finns inga exakta svar. Emigrationen är ganska stor. Är svenskar, med relativt låga födelsetal och relativt hög emigration, 7 miljoner, 8 miljoner eller är de exakt lika många som antalet medborgare? Det är en definitionsfråga.

Vad är ett folk? Har det en rätt att definieras och definiera sig självt? Har den som inte vill tillhöra folket rätt att slippa det? Mig veterligen står det i deklarationen om mänskliga rättighteer om rätten för en individ att tillhöra ett folk och rätten för ett folk att få existera. Därför uppstår diskussioner om antalet svenskar i Sverige. Hur ser exempelvis deras migration ut och vilka födelsetal har de? I vilken statistisk tabell hittar man det?

Det var jätteintressant synpunkter och jag har inte så mycket att invända gällande detta.
När det gäller antalet svenskar i Sverige, beträffande födslar och migration, så får du använda flera olika tabeller, bl.a. på SCB.
Frågan är vad det har med mina inlägg att göra då de handlar om att jag ifrågasätta påståendet om folkutbyte och att svenskar skulle bytas ut, t.o.m förslavas och mördad enl. de mest obstinata?
De flesta svenskar, förutom några få som lämnat frivilligt för arbete m.m. som alltid gjorts genom tiderna, finns kvar och har därmed alltså inte bytts ut. Det är ett löjligt och missvisande uttryck styrt utifrån bl.a. en agenda.
Citera
2017-11-18, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hex27

.

Jag klarar av att kolla upp det som för mig är intressant vilket detta Inte är, detta berör mig Inte på något sätt.

Vad jag kommenterade var Ditt och dina gelikars Sätt att bemöta det Ni kallar fake/lögner/uppdiktat osv..
Ni anser det "är självklar" att detta är falskt då de presenterade uppgifterna inte stämmer Men där slutar Ni.

Har du några upgifter du inte håller med om så bör det bero på att du tagit del av uppgifter som motäger dessa och därför kan presentera dessa, typ någon påstår "fördelningen är 30/70 av xx står det här" då svarar du att det stämmer inte för denna oficiella statistik säger att det är 50/50 och den hittar du här"

Vad du gör genom att undlåta att presentera uppgifter som motsäger de felaktiga är att du ger legitimitet åt de felaktiga uppgifterna.
Att svara "det fattar väl alla" och "du kan säkert hitta uppgifter på xx" tyder på att du enbart Helt utan fakta Tycker det borde vara så, ingen som läser de första uppgifterna och tror på de kommer lyssna på dig utan troligen enbart se dig som en rabiat megafon.
Presenterar du däremot fakta som motsäger de ursprungliga uppgifterna så finns det något mer än din inställning till hur det borde vara.

Förstår du varför det är viktigt att bemöta med annat än känslor?
Citera
2017-11-18, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kkkrim
Jag klarar av att kolla upp det som för mig är intressant vilket detta Inte är, detta berör mig Inte på något sätt.

Vad jag kommenterade var Ditt och dina gelikars Sätt att bemöta det Ni kallar fake/lögner/uppdiktat osv..
Ni anser det "är självklar" att detta är falskt då de presenterade uppgifterna inte stämmer Men där slutar Ni.

Har du några upgifter du inte håller med om så bör det bero på att du tagit del av uppgifter som motäger dessa och därför kan presentera dessa, typ någon påstår "fördelningen är 30/70 av xx står det här" då svarar du att det stämmer inte för denna oficiella statistik säger att det är 50/50 och den hittar du här"

Vad du gör genom att undlåta att presentera uppgifter som motsäger de felaktiga är att du ger legitimitet åt de felaktiga uppgifterna.
Att svara "det fattar väl alla" och "du kan säkert hitta uppgifter på xx" tyder på att du enbart Helt utan fakta Tycker det borde vara så, ingen som läser de första uppgifterna och tror på de kommer lyssna på dig utan troligen enbart se dig som en rabiat megafon.
Presenterar du däremot fakta som motsäger de ursprungliga uppgifterna så finns det något mer än din inställning till hur det borde vara.

Förstår du varför det är viktigt att bemöta med annat än känslor?

När det finns tveksamheter brukar jag bemöta dessa med siffror, länkar m.m.
Men ibland är saker så jävla uppenbara och jag orkar varken undervisa extremt osluga individer här eller har någon förevändning om att jag kommer omvända någon.
Ibland har jag dessutom bara en åsikt, vilket oftast är tillåtet fortfarande.

Att infödda svenskar försvinner i väldigt låg takt jämfört med hur många som återvänder och dessutom försvinner extremt lite jämfört med hur det var förr är just en sådan totalt uppenbar sak.
Om inte Svenskarna försvinner så byts de alltså inte ut.
Det kan varken vara svårt att fatta eller anses vara en åsikt för en normalbegåvad.
Möjligen kan man anse att infödda svenskar har blivit mindre i antal i förhållande till andra och andra saker som inte har med det jag invände emot att göra. Men om inte någon försvinner, för att någon annan kommer, så har ingen bytts ut och då är det bara patetiskt att kalla det befolkningsutbyte.

Bara för din skull, som inte är berörd eller tycker det är intressant, men ändå tjatar om länkar till uppenbara saker, så kommer här ett gäng:

https://www.scb.se/hitta-statistik/s...ch-utvandring/
http://www.statistikdatabasen.scb.se...e-110401898e73
http://www.statistikdatabasen.scb.se...e-110401898e73
http://www.statistikdatabasen.scb.se...8-b2ce76772d26
Citera
2017-11-18, 22:26
Medlem
Återigen ett bevis för massinvandringen:
https://www.migrationsverket.se/Om-M...ngen-2018.html
Citera
2017-11-19, 01:52
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Återigen ett bevis för massinvandringen:
https://www.migrationsverket.se/Om-M...ngen-2018.html
Borgarna och Miljöpartiet gjorde ju asylprövning helt irrelevant när de beslöt att vem som helst i hela världen för uppehålla eller bosätta sig och försörjas av skattebetalarna livet ut i Sverige, även när det bevisas att han gör det kriminellt och begår grovt bedrägeri genom att ljuga om sin identitet. Med dagens borgerliga migrationspolitik med helt öppna och okontrollerade gränser så har ett Migrationsverk ingen funktion att fylla.
Citera
2017-11-19, 03:04
Medlem
hahatamejomnikans avatar
När låneproletariatet upptäcker att det är raka spåret från den lånade tillvaron av glass till umgänge med uteliggarna, trillar kanske polletten ner. Jag har en bekant med två barn, som har inga skulder och ett fast jobb, som är på väg till härbärget, efter 1.5 år av hyresrättskö.

Svennegoyen kommer hamna sist i kön, och hjälp går till negrer och svartmust först.

Hejdå välfärdssamhälle och röstandet på moderaterna. Kackerlackorna kommer nog hoppas om att kunna tigga sig till mat genom att rösta på arselslickarna i SD. Ha, ha. Lycka till.

Man borde fan skjuta av detta drägg!
Citera
2017-11-19, 03:22
Medlem
Konststycket i tillvaron kanske handlar om att gilla läget? Inte för att det är miserabelt, men för att det är mer materiellt välstående än någonsin för gemene man. Människan är omättlig. Besvikelse finns alltid. Miljonären jämför sig med miljardären. Den fattige med den svältande. So what om allt är en hoax, med digitala pengar. Går det så går det. Om det så bara går i något sekel så är det kanske länge nog? Sett till människans historia.
Citera
2017-11-19, 13:43
Medlem
Lars Bern ser det moraliska förfallet i västerlandet, och hur den geopolitiska kartan ändras - genom västerländsk söndring och omvärldens målmedvetna lunk:

Citat:
En stor del av den politiska energin i väst går nu åt att debattera rysskopplingar och sextrakasserier, allt medan Kina och Ryssland metodiskt skjuter fram sina geopolitiska maktpositioner utan synbart motstånd.

https://anthropocene.live/2017/11/18...ens-undergang/

Mer specifikt för EU, med Sverige som extremast av de extrema, är massinvandringen av MENA:iter och afrikaner, och uppblandningen av oförenliga civilisationer med islam som det mest förekommande och påträngande exemplet.
Citera
2017-11-19, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Konststycket i tillvaron kanske handlar om att gilla läget? Inte för att det är miserabelt, men för att det är mer materiellt välstående än någonsin för gemene man. Människan är omättlig. Besvikelse finns alltid. Miljonären jämför sig med miljardären. Den fattige med den svältande. So what om allt är en hoax, med digitala pengar. Går det så går det. Om det så bara går i något sekel så är det kanske länge nog? Sett till människans historia.

Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Lars Bern ser det moraliska förfallet i västerlandet, och hur den geopolitiska kartan ändras - genom västerländsk söndring och omvärldens målmedvetna lunk.
Tack för att du tar upp vad det egentligen handlar om: en moralisk kollaps. Något "system" finns egentligen inte. Vi hade en kort efterkrigsperiod av utjämnande ekonomiska styrmedel, men det är bara en parentes i historien.
Citera
2017-11-19, 20:00
Medlem
Stigen är upptrampad, vi verkar fortsätta åt samma håll trots allt.

Sakta och bit för bit vaknar folk upp. Politikerna försöker bromsa att folk når insikt om vart vi är på väg. Hittade detta på Youtube:

De ljög för oss när de sa att invandringen skulle rädda framtida pensioner.
De ljög när de sa att kommuner tjänar på att ta emot flyktingar.
De ljög när de sa att flyktingarna var barn.
De ljög när de sa att nyanlända inte går att ålderstesta.
De ljög när de sa att de som kom till Sverige var välutbildade.
De ljög när de sa att brottsligheten minskar.
De ljög när de sa att invandringen skulle rädda landsbygden.
De ljuger när de säger att de kan lösa den kris och splittring som Sverige befinner sig i.

Nog fan är det en moralisk kollaps! Varför? Gamla ideologiska övertygelser som inte längre betyder något för våra politiker men som de inte vågar släppa för de har inga egna svar eller idéer. Deras ideologier har blivit religion. De som funnit trygghet i religion överger den inte även om den är obegriplig eller inte ger några egentliga svar. Man håller fast vid det för man inte kan tänka själv eller inte vågar.

Varför dessa ständiga kriser? Vårdkris? Försvarskris? Vårdkris? Demokratiskris? Nu eskalerar poliskrisen (när man trodde det inte var möjligt) och polisen lämnar fältet i område efter område. Varför? Polisen känner sig inte längre trygga! Snacka om kris! Vänstern, som svenskarna tillskriver så väldigt mycket förtroende, har inga som helst svar. Högern, som svenskarna föraktar efter år av demonisering, har inte alla svar men de är inte lika fast i sina ideologiska bojor.

Vi har ett samhället i kris, det är det nya tillståndet. Vi kommer fortsätta ha de så länge svenskarna ger makt till vänstern fast att de inte har några lösningar på några problem.

Det finns några få som granskar vänstern (och Bonniers som tjänar sköna stålar på vänstertrams) men jag tror Flashbacks läsare måste göra grovjobbet och börja granska vänstern på allvar inför valet.
Senast redigerad av Cybermorph 2017-11-19 kl. 20:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in