Citat:
Ursprungligen postat av
justinsane420
Jag stirrar mig inte blind på några grader hit och dit. Läs på om decarb så ser du vilka gradantal det är som gäller innan processen att omvända thcA till the börjar. 105c och uppåt. Inte jag som bestämt det.
Har du ens prövat att decarba?
Jag har gjort det UTAN decarb säkert 20 gånger och nu senast gjorde jag decarb metoden och mitt resultat var avsevärt mycket bättre med decarb än utan.
ps. En enkel ugnstermometer bredvid ditt röka gör att det är enkelt att veta vilken temp du har i ugnen.
mvh
Justin
Jag använder vattenbad ihop med hasch och till trim/buds kör jag i ugnen. Har använt båda metoderna i flera år, Mr 420blazeitguy. Jo men med så exakt mätutrustning som en enkel ugnstermometer så är det ju inget snack om att tempen absolut inte kan diffa eller vara off några grader..
Jag vet eftersom att jag också testade första gångerna utan att använda riktig metod, men efter jag experimenterat med dom olika tiderna och metoderna kommit fram till att båda funkar. Annars skulle jag inte göra på det sättet.
Jag försöker bara förmedla att decarb är viktigt, där är vi överens. Men det är inte endast den metod du beskriver som fungerar för ändamålet.