2018-04-06, 14:18
Medlem
NotBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justinsane420
Intressant. Hur tänkte du gå till väga?

Jag skulle rekomendera att göra olivolja med hasch som du sedan sprinklar över din mat när den är färdiglagad.

Återkom gärna med vad det blev och resultat.

Mvh
Justin
Jag har ingen aning. Jag har bara gjort haschsmör tidigare, då jag generellt gillar att använda smör mer än att använda olja. Så du tycker jag smula ner hasch i olivolja och bara steka pyttipannan med det?
Citera
2018-04-06, 14:38
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjaukatt
Men du stirrar dig blind på några få grader hit och dit. Hur vet du att din ugn håller exakt 105c-115c? Gör du din olja/smör i ett lab? Annars vågar jag garantera dig att du inte märker skillnad, den något lägre tempen medför en längre tillagningstid men resulterar i samma effekt.

Jag stirrar mig inte blind på några grader hit och dit. Läs på om decarb så ser du vilka gradantal det är som gäller innan processen att omvända thcA till thc börjar. 105c och uppåt. Inte jag som bestämt det.

Har du ens prövat att decarba?

Jag har gjort det UTAN decarb säkert 20 gånger och nu senast gjorde jag decarb metoden och mitt resultat var avsevärt mycket bättre med decarb än utan.

ps. En enkel ugnstermometer bredvid ditt röka gör att det är enkelt att veta vilken temp du har i ugnen.

mvh
Justin
Senast redigerad av justinsane420 2018-04-06 kl. 14:40.
Citera
2018-04-06, 14:39
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotBad
Jag har ingen aning. Jag har bara gjort haschsmör tidigare, då jag generellt gillar att använda smör mer än att använda olja. Så du tycker jag smula ner hasch i olivolja och bara steka pyttipannan med det?

Nej nej nej det är det sista jag rekommenderar.

Läs mina senaste inlägg i denna tråden om hur jag gjorde min olja. Det tar längre tid men det är så värt det.

mvh
justin
Citera
2018-04-06, 14:47
Medlem
mjaukatts avatar
Citat:
Jag stirrar mig inte blind på några grader hit och dit. Läs på om decarb så ser du vilka gradantal det är som gäller innan processen att omvända thcA till the börjar. 105c och uppåt. Inte jag som bestämt det.

Har du ens prövat att decarba?

Jag har gjort det UTAN decarb säkert 20 gånger och nu senast gjorde jag decarb metoden och mitt resultat var avsevärt mycket bättre med decarb än utan.

ps. En enkel ugnstermometer bredvid ditt röka gör att det är enkelt att veta vilken temp du har i ugnen.

mvh
Justin
Jag använder vattenbad ihop med hasch och till trim/buds kör jag i ugnen. Har använt båda metoderna i flera år, Mr 420blazeitguy. Jo men med så exakt mätutrustning som en enkel ugnstermometer så är det ju inget snack om att tempen absolut inte kan diffa eller vara off några grader..
Jag vet eftersom att jag också testade första gångerna utan att använda riktig metod, men efter jag experimenterat med dom olika tiderna och metoderna kommit fram till att båda funkar. Annars skulle jag inte göra på det sättet.

Jag försöker bara förmedla att decarb är viktigt, där är vi överens. Men det är inte endast den metod du beskriver som fungerar för ändamålet.
Citera
2018-04-06, 14:48
Medlem
NotBads avatar
Citat:
Nej nej nej det är det sista jag rekommenderar.

Läs mina senaste inlägg i denna tråden om hur jag gjorde min olja. Det tar längre tid men det är så värt det.

mvh
justin
Ja jag tänkte väl, lät som en lite för lätt process! Men jag checkar, tack för tipsen!
Citera
2018-04-06, 14:50
Medlem
Gjorde kladdkada med 4 gram hasch i. Körde väldigt standardrecept så hade ugnen på 200 grader men bara i 15 minuter eller så.

Åt en bit, vänta en timme, åt en bit till, vänta en timme, åt halva kakan, vänta 2 timmar, åt resten. Typ inget rus alls bara illamående från att äta en hel kladdkaka själv.

Vad gick snett och vad borde jag gjort annorlunda?
Citera
2018-04-06, 15:06
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungdom
Gjorde kladdkada med 4 gram hasch i. Körde väldigt standardrecept så hade ugnen på 200 grader men bara i 15 minuter eller så.

Åt en bit, vänta en timme, åt en bit till, vänta en timme, åt halva kakan, vänta 2 timmar, åt resten. Typ inget rus alls bara illamående från att äta en hel kladdkaka själv.

Vad gick snett och vad borde jag gjort annorlunda?

Läst i denna tråden ordentligt innan du slösade bort 4g hasch. Tyvärr.

Men det är av våra misstag vi lär oss saker så ge inte upp. Läs på mer om hur du ska göra först och ha ingen brådska när du gör detta. Ha gärna lite röka vid sidan om så du kan smoka under tiden du gör ditt bakverk så du slipper stressa för att bli hög.

Det tar minst 3 timmar skulle jag säga för att lyckas få ett bra resultat och sen ytterligas 60-120min efter intag för att känna effekt.

mvh
Justin
Senast redigerad av justinsane420 2018-04-06 kl. 15:11.
Citera
2018-04-06, 15:09
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Jag använder vattenbad ihop med hasch och till trim/buds kör jag i ugnen. Har använt båda metoderna i flera år, Mr 420blazeitguy. Jo men med så exakt mätutrustning som en enkel ugnstermometer så är det ju inget snack om att tempen absolut inte kan diffa eller vara off några grader..
Jag vet eftersom att jag också testade första gångerna utan att använda riktig metod, men efter jag experimenterat med dom olika tiderna och metoderna kommit fram till att båda funkar. Annars skulle jag inte göra på det sättet.

Jag försöker bara förmedla att decarb är viktigt, där är vi överens. Men det är inte endast den metod du beskriver som fungerar för ändamålet.

Med hasch tror jag det är annorlunda då mycket hasch framställs med hjälp av värme i många fall. Jag har aldrig bakat eller gjort smör/olja med hasch så där håller jag mig tyst.

Förlåt om jag kom på som otrevlig eller en besserwisser, det var inte min mening.

mvh
Justin
Citera
2018-04-06, 15:12
Medlem
mjaukatts avatar
Citat:
Med hasch tror jag det är annorlunda då mycket hasch framställs med hjälp av värme i många fall. Jag har aldrig bakat eller gjort smör/olja med hasch så där håller jag mig tyst.

Förlåt om jag kom på som otrevlig eller en besserwisser, det var inte min mening.

mvh
Justin
Det var ju just hasch du ville tipsa en annan användare om hur det skulle tillagas..och sen har du aldrig testat själv? Lol.

Allt lugnt här, peace out.
Citera
2018-04-06, 15:17
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Det var ju just hasch du ville tipsa en annan användare om hur det skulle tillagas..och sen har du aldrig testat själv? Lol.

Allt lugnt här, peace out.

Jag TRODDE att det var samma lika med båda två, enbart därför. Dock så kan ju inte en decarb i ugn på något sätt försämra resultatet så mina tips till hen är ju inte fel för det. Kanske bara lite mer tidskrävande på sin höjd.

Och hellre en timmes mer tillredning än ett sunkigt resultat...

men visst...lite lol på mig.

mvh
Justin
Citera
2018-04-06, 15:23
Medlem
mikkelbergs avatar
Det tar MAX 5min för mig att få till det.

olivolja(typ drygt ett halvt dricksglas) + smula ner BRA hash, ca 1,5-2g

värm på men ej så det kokar, rör om o mal ner smulet med sked,

när du ej ser ngra smulor kvar o allt e upplöst,

vola!! DricK! (obs inget mums, men funkar otroligt bra)

(ber om ursäkt ifall ni med tipsen som tar flera timmar få till ngn sort dunderkur, men den jag gör e väldigt väldigt potent, därför vill jag påvisa att tiden inte behöver vara i maratonstil)
Citera
2018-04-06, 15:31
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikkelberg
Det tar MAX 5min för mig att få till det.

olivolja(typ drygt ett halvt dricksglas) + smula ner BRA hash, ca 1,5-2g

värm på men ej så det kokar, rör om o mal ner smulet med sked,

när du ej ser ngra smulor kvar o allt e upplöst,

vola!! DricK! (obs inget mums, men funkar otroligt bra)

(ber om ursäkt ifall ni med tipsen som tar flera timmar få till ngn sort dunderkur, men den jag gör e väldigt väldigt potent, därför vill jag påvisa att tiden inte behöver vara i maratonstil)

Säger inte att ditt "recept" inte fungerar men att behöva 1.5-2g för en dos är raka motsatsen till potent i mina ögon. Om du inte trippar 24timmar då vill säga efter din shot.

Jag gjorde olja på 4gram gräs och det höll mig hög i 5 dagar ca 8h per dag. Så ca 40timmars höghet på 4gram ala maratonstil

mvh
Justin
Senast redigerad av justinsane420 2018-04-06 kl. 15:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in