2022-03-24, 17:51
Medlem
lilla-ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miy
Decarba en 5a grönt (läs om decarb på nätet, vanlig uppvärmning) ha det i en kryddburk och sen behöver du bara strö lämplig mängd på tex en Billys panpizza (som då innehåller massa fett) ät skiten, combon gör dig totalbäng. Mickra pizzan Innan du strör cannabis på den, cannabisen ska ej micras osäker på om det gör det mindre potent eller inte men låt bara bli.

Eller använd brunt vilketsom. Jag föredrar grönt sen decarbar jag med en glasburk med lock istället för aluminiumfolie då det blir mycket enklare att hålla koll på färgen på gräset och slippa värma sönder det i onödan. Sen luktar själva processen i ugnen mkt mindre om man gör i glasburk.

Du behöver dock testa ut din egen personliga optimala dos, som beror lite på både dig och din tolerans.

Strö 0.2-0.3g på din första pizza, borde vara en lagom testdos att utgå från.

Tycker du detta verkar SVÅRT kanske du ska hålla dig borta från cannabis helt enkelt.

Ställer du då in en glasbur med lock i ugnen? Hur många grader och hur länge?
Citera
2022-03-28, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilla-k
Ställer du då in en glasbur med lock i ugnen? Hur många grader och hur länge?

Går bra eller i ett foliepaket men kör du hash så lägg det på bakplåtspapper (smula det noga) för det kommer fastna på foliet. Runt 110 grader i ca 30 min men jag brukar baka på hash och låter det ligga i ugnen och decarba i 45 min så det är helt klart då jag misslyckats innan när jag kört på kortare tid sen låt det svalna sakta när du tagit ut det från ugnen sen lös upp det i smör/kokosfett sen kan du ha det i Kylen och ta fram när du ska göra något.
Citera
2022-03-30, 17:07
Medlem
lilla-ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djungle
Går bra eller i ett foliepaket men kör du hash så lägg det på bakplåtspapper (smula det noga) för det kommer fastna på foliet. Runt 110 grader i ca 30 min men jag brukar baka på hash och låter det ligga i ugnen och decarba i 45 min så det är helt klart då jag misslyckats innan när jag kört på kortare tid sen låt det svalna sakta när du tagit ut det från ugnen sen lös upp det i smör/kokosfett sen kan du ha det i Kylen och ta fram när du ska göra något.
Luktar det mkt? Måste vara diskret
Citera
2022-03-31, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilla-k
Luktar det mkt? Måste vara diskret

Eftersom du lindar in det i folie så doftar det inte så mycket, men ha fönstret öppet och fläkten på.
Citera
2022-03-31, 13:47
Medlem
Jag brukar baka av ca 15gram hemodlad canna i 110 grader i ca 40 minuter. Efter det svalnat lite maler jag det lite grovt rör ner det i ca 2dl vatten och lägger i 500g osaltat smör och låter det puttra på svag värme i ca 2 timmar. Det får inte kota och man får röra om med jämna mellanrum.
När det är gjort är det bara att sila av i en syltduk eller ett gammalt tyg och låta det stelna. Då häller man av vattnet och kan smälta och sila det engång till om det är partiklar kvar. Då passar man även på att hälla upp det i lagom stora formar, så som mini muffins formar. Jag använder en liten digital våg och 14 gram är lagom per form.
Gör man en halv satts chokladbollar är 14 gram gröntsmör lagom, då byter man ut 14gram av det vanliga smöret mot grönt och gör 8 bollar som kan förvaras i frysen tills man vill kalasa lite. 1-2 bollar efter kvällsmaten brukar få en i fin form. Det tar dock ca en timme innan man känner något så ta det lugnt i början innan man vet hur bra det tar.
Citera
2022-04-29, 08:29
Medlem
Krickerts avatar
Hur är det med hasch egentligen.
Måste jag decarba eller inte innan jag blandar brasset med smöret?
Citera
2022-05-04, 17:36
Medlem
Decarbad cannabis vs ej decarbad cannabis

Hur pass mycket mer potent blir ens cannabis smör om man först decarbar rökat i ugnen på cirka 120 grader i 20-40 min innan man smälter ner det i smör?

för några år sedan smälte man de bara i fett på låg värme. Men nu för tiden verkar alla decarba sitt röka innan bakning.

finns de studier som visar hur mycket mer potent ens slut produkt blir?
Citera
2022-05-04, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert
Hur är det med hasch egentligen.
Måste jag decarba eller inte innan jag blandar brasset med smöret?
Vad jag förstår så ökat det effekten markant på tex dit smör om du gör de innan och de häller både hasch å gräs
Citera
2022-05-04, 19:04
Medlem
bogslayers avatar
Finns det säkert. I alla Youtube-videos hör man hur mycket de trycker på att de-carba. Ärligt talat har jag inte märkt någon skillnad alls från när jag gör eller inte gör det.
Citera
2022-05-04, 19:08
Medlem
mongomanishs avatar
Tråd "Decarbad cannabis vs ej decarbad cannabis" sammanfogad.

/Moderator
Citera
2022-05-05, 13:44
Medlem
För Marijuana Té, hur tycker ni utan att använda sig av smör utan bara grinda ner weedet i tet , hur stor dos krävs lixom. Ja blir ganska skön på 0.0.07g tycker det känns som en "svag" dos. Hur mycket skulle ni säga en stor dos är?
Citera
2022-05-05, 14:32
Medlem
mongomanishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Canabbis
För Marijuana Té, hur tycker ni utan att använda sig av smör utan bara grinda ner weedet i tet , hur stor dos krävs lixom. Ja blir ganska skön på 0.0.07g tycker det känns som en "svag" dos. Hur mycket skulle ni säga en stor dos är?

Nu blev det lite många nollor och punkter va? 😉
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in