Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-06, 04:28
Medlem
PsychoChillers avatar
Jag måste säga att jag inte heller köper den här decarb-trenden som pågår. Jag har alltid låtit mitt cannabis sjuda i fett som är brukligt och det räcker gott och väl för mig. Jag blir fan för stenad varje gång. Men haschtomtar är så jävla trendkänsliga, helt plötsligt går det inte att bli stenad utan decarb.
Citera
2018-04-06, 10:32
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av betman123
Tog påläggssmör70% samt olivolja92% FETT. Blandade med CA:1gram brunt runt 20 min, sen åkte det ner i en kopp med varmoboy! För 2 månader testades detta för första gången men då använde jag margarin och ca:2gram Blev lite lagom bäng då men inte som förväntat. Hoppas det slår bättre denna gången!

2 gram brunt och enbart lagom bäng.... detta är ju ett lysande exempel på att man förlorar så mycket potentiellt rus genom att ha bråttom i sina förberedelser.

Hade du lagt ner tid på decarb och mer tid på att låta det sjuda i fettet så hade du kunnat få ut 4-5 ordentliga bängtrippar på samma mängd brunt.

Mvh
Justin
Senast redigerad av justinsane420 2018-04-06 kl. 10:41.
Citera
2018-04-06, 10:35
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Jag måste säga att jag inte heller köper den här decarb-trenden som pågår. Jag har alltid låtit mitt cannabis sjuda i fett som är brukligt och det räcker gott och väl för mig. Jag blir fan för stenad varje gång. Men haschtomtar är så jävla trendkänsliga, helt plötsligt går det inte att bli stenad utan decarb.

Har du provat att decarba någon gång?

För mig handlar det enbart om att få ut så mycket som möjligt av mitt röka, som jag betalat ganska dyra pengar för.

Har svårt för folk som uttalar sig negativt om en metod de själva inte ens prövat...

Mvh
Justin

Edit: typo
Citera
2018-04-06, 12:23
Medlem
NotBads avatar
Nu är det helg! Någon som har tips på vad man kan baka?
Citera
2018-04-06, 13:08
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotBad
Nu är det helg! Någon som har tips på vad man kan baka?

Enbart din egen fantasi som sätter gränserna men jag skulle ju så klart baka något du uppskattar att äta.
Varför inte laga någon god mat istället för klassiska brownies?

Själv ska jag göra en ny omgång av gräs-olivolja som sen i sin tur kan användas på precis vad som helst.

Mvh
Justin
Citera
2018-04-06, 13:15
Medlem
mjaukatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justinsane420
Har du provat att decarba någon gång?

För mig handlar det enbart om att få ut så mycket som möjligt av mitt röka, som jag betalat ganska dyra pengar för.

Har svårt för folk som uttalar sig negativt om en metod de själva inte ens prövat...

Mvh
Justin

Edit: typo
Det går utmärkt att decarba sitt bruna på spisen, så länge det får sjuda 45ish minuter under omrörning så får man ut samma effekt som i ugnen. Dock att folk kallar det för en "trend" är ju bara löjligt, det är högst avgörande för hur potent det blir i slutändan.
Citera
2018-04-06, 13:22
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjaukatt
Det går utmärkt att decarba sitt bruna på spisen, så länge det får sjuda 45ish minuter under omrörning så får man ut samma effekt som i ugnen. Dock att folk kallar det för en "trend" är ju bara löjligt, det är högst avgörande för hur potent det blir i slutändan.

Visst gör det det, problemet är bara att det är mycket svårare att hålla en jämn temperatur på spisen när fett redan är tillsatt jämfört med att göra första steget i ugn med enbart sitt röka.

Mvh
Justin
Citera
2018-04-06, 13:26
Medlem
mjaukatts avatar
Citat:
Visst gör det det, problemet är bara att det är mycket svårare att hålla en jämn temperatur på spisen när fett redan är tillsatt jämfört med att göra första steget i ugn med enbart sitt röka.

Mvh
Justin
Inte om man kokar det ihop med vatten eller kokar det i en skål i ett vattenbad. Vatten blir aldrig varmare än 100c innan det förångas så det är en lika felsäker metod som ugnen, om inte mer om man har en gammal skruttig ugn.
Citera
2018-04-06, 14:05
Medlem
NotBads avatar
Citat:
Enbart din egen fantasi som sätter gränserna men jag skulle ju så klart baka något du uppskattar att äta.
Varför inte laga någon god mat istället för klassiska brownies?

Själv ska jag göra en ny omgång av gräs-olivolja som sen i sin tur kan användas på precis vad som helst.

Mvh
Justin
Vad tror ni om att göra hasch-pyttipanna?
Citera
2018-04-06, 14:07
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjaukatt
Inte om man kokar det ihop med vatten eller kokar det i en skål i ett vattenbad. Vatten blir aldrig varmare än 100c innan det förångas så det är en lika felsäker metod som ugnen, om inte mer om man har en gammal skruttig ugn.

Och där har du lite av problemet min vän.
Du vill gärna krypa över 100c för att decarben ska bli så bra som möjligt.
Gärna 105-115c stabilt under 60min.

Vattenbads fasen handlar mest om att "förflytta" thc från rökat till fettkällan och under denna fas så är temperaturen i vattenbadet väldigt sällan över 105c och därför missar man massa thc när man hoppar över de arb i ugn.

Mvh
Justin
Citera
2018-04-06, 14:09
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotBad
Vad tror ni om att göra hasch-pyttipanna?

Intressant. Hur tänkte du gå till väga?

Jag skulle rekomendera att göra olivolja med hasch som du sedan sprinklar över din mat när den är färdiglagad.

Återkom gärna med vad det blev och resultat.

Mvh
Justin
Citera
2018-04-06, 14:13
Medlem
mjaukatts avatar
Citat:
Och där har du lite av problemet min vän.
Du vill gärna krypa över 100c för att decarben ska bli så bra som möjligt.
Gärna 105-115c stabilt under 60min.

Vattenbads fasen handlar mest om att "förflytta" thc från rökat till fettkällan och under denna fas så är temperaturen i vattenbadet väldigt sällan över 105c och därför missar man massa thc när man hoppar över de arb i ugn.

Mvh
Justin
Men du stirrar dig blind på några få grader hit och dit. Hur vet du att din ugn håller exakt 105c-115c? Gör du din olja/smör i ett lab? Annars vågar jag garantera dig att du inte märker skillnad, den något lägre tempen medför en längre tillagningstid men resulterar i samma effekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in