2018-04-06, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justinsane420
Läst i denna tråden ordentligt innan du slösade bort 4g hasch. Tyvärr.

Men det är av våra misstag vi lär oss saker så ge inte upp. Läs på mer om hur du ska göra först och ha ingen brådska när du gör detta. Ha gärna lite röka vid sidan om så du kan smoka under tiden du gör ditt bakverk så du slipper stressa för att bli hög.

Det tar minst 3 timmar skulle jag säga för att lyckas få ett bra resultat och sen ytterligas 60-120min efter intag för att känna effekt.

mvh
Justin

Jag stressade inte jag bara följde receptet på kladdkaka. Vad är det som tar 3 timmar, som det måste vara i ugnen?
Citera
2018-04-06, 17:13
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungdom
Jag stressade inte jag bara följde receptet på kladdkaka. Vad är det som tar 3 timmar, som det måste vara i ugnen?

Din kladdkaka blev nog precis som det skulle vara för där följde du receptet.

Problemet är att du inte följde receptet på hur man använder cannabis i bakverk. Omvandling av thcA till thc och hur man sedan överför detta till olja eller smör som du SEDAN använder i din bakning.

mvh
Justin
Citera
2018-04-06, 18:50
Medlem
mikkelbergs avatar
Citat:
Säger inte att ditt "recept" inte fungerar men att behöva 1.5-2g för en dos är raka motsatsen till potent i mina ögon. Om du inte trippar 24timmar då vill säga efter din shot.

Jag gjorde olja på 4gram gräs och det höll mig hög i 5 dagar ca 8h per dag. Så ca 40timmars höghet på 4gram ala maratonstil

mvh
Justin

Ok, skall testa kompis!!

Har fler äldre vänner som kroknat i KOL pga rökning o så glad att ruset är så mkt mer potent o utdraget än då jag inhalerar rök , så man e ju smått frälst/lycklig nurförtiden då jag fattat vad det är som gäller.
Att förstå att man har mkt mera att lära sig är bara triggande.
Trevlig helg!
Citera
2018-04-06, 19:21
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Har du provat att decarba någon gång?

För mig handlar det enbart om att få ut så mycket som möjligt av mitt röka, som jag betalat ganska dyra pengar för.

Har svårt för folk som uttalar sig negativt om en metod de själva inte ens prövat...

Mvh
Justin

Edit: typo

Men jag förstår fortfarande inte varför det nödvändigtvis ska decarbas i ugn? Decarbing i cannabis uppnås genom uppvärmning, varför inte bara sjuda det i fett som alla gjorde, och fick bra resultat av, för ett par år sedan? Jag förstår att man väljer att decarba i ugn om maträtten inte mår bra av smält smör eller liknande, men att det skulle göra det mer dospotent än välsjuden cannabis köper jag inte för fem öre, just för att båda metoderna värmer cannabisen = decarbing.
Citera
2018-04-08, 01:31
Medlem
NotBads avatar
Har lite beslutsångest om jag ska köpa gröning eller bruning. Om jag generaliserar edibles, mat som bakelser, vad föredrar ni? Gräs eller brass?

Edit: Förutsätt att gräset är sativa eller hybrid.
Citera
2018-04-08, 10:31
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotBad
Har lite beslutsångest om jag ska köpa gröning eller bruning. Om jag generaliserar edibles, mat som bakelser, vad föredrar ni? Gräs eller brass?

Marijuana tenderar ge mycket smak till bakverket, vilket antingen är störande eller fantastiskt beroende på dina smakpreferenser. Hasch är i regel inte alls lika dominant.
Citera
2018-04-08, 12:15
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Marijuana tenderar ge mycket smak till bakverket, vilket antingen är störande eller fantastiskt beroende på dina smakpreferenser. Hasch är i regel inte alls lika dominant.

Märkte dock själv när jag decarbade mitt weed att väldigt mycket av den jordiga gräs smaken försvann. Min olja smakade mer lite nötigt denna gång.
Mvh
Justin
Citera
2018-04-08, 12:17
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Men jag förstår fortfarande inte varför det nödvändigtvis ska decarbas i ugn? Decarbing i cannabis uppnås genom uppvärmning, varför inte bara sjuda det i fett som alla gjorde, och fick bra resultat av, för ett par år sedan? Jag förstår att man väljer att decarba i ugn om maträtten inte mår bra av smält smör eller liknande, men att det skulle göra det mer dospotent än välsjuden cannabis köper jag inte för fem öre, just för att båda metoderna värmer cannabisen = decarbing.

Det handlar inte enbart om att värma cannabis, utan att hetta upp den till RÄTT temperatur. 105c och uppåt.
Citera
2018-04-08, 12:24
Medlem
NotBads avatar
Citat:
Märkte dock själv när jag decarbade mitt weed att väldigt mycket av den jordiga gräs smaken försvann. Min olja smakade mer lite nötigt denna gång.
Mvh
Justin
Hade du en annan strain än vanligtvis?
Citera
2018-04-08, 12:46
Medlem
mjaukatts avatar
Citat:

Tycker själv att hasch tillrett i vattenbad ihop med kokosolja, under omröring i 45min är absolut enklast för att få ett potent resultat. Det blandar sig väldigt enkelt och man slipper tänka på eventuella bitar som gräset medför, vilket inte heller är ett problem egentligen om man nu inte orkar ta bort materialet.
Citera
2018-04-08, 13:23
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Hade du en annan strain än vanligtvis?

Köper mitt röka utan vetskap om strain så helt säkert en ny sort denna gång. Men alla andra gånger jag gjort te eller bakat så har det smakat hö och gräs om det. Detta var min första gång med decarb metoden och det smakade så mycket bättre. 1
Citera
2018-04-08, 14:10
Medlem
NotBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hupat
Sitter edibles kvar i pisset längre än om jag skulle röka? Ska eventuellt pissa inför anställning så är lite nervöst.
Gissningsvis inte. Det är ju fortfarande bara THC du får i dig.

Edit: Nej, det stannar inte kvar i kroppen längre än om du röker det. Du kan använda samma detox metoder om du käkar det som du skulle använda om du röker det. Källa. Kolla (FB) (FAQ om drogtestning) ALLA frågor om drogtest! #2/LÄS 1:a inlägget om du behöver mer detox tips!
Citat:
Köper mitt röka utan vetskap om strain så helt säkert en ny sort denna gång. Men alla andra gånger jag gjort te eller bakat så har det smakat hö och gräs om det. Detta var min första gång med decarb metoden och det smakade så mycket bättre.
Ajdå, trist! Jag tycker det är mycket roligare när man vet vad det är man röker/käkar. Jag vet att det finns en hel del Lemon Haze just nu. Iallafall i mina områden, vet inte hur det är i övriga Sverige.
Senast redigerad av NotBad 2018-04-08 kl. 14:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in