2014-05-07, 14:13
Medlem
SirMunchalots avatar
Ska man äta cb bör man definitivt göra det på tom mage om man vill få ut maximal effekt.
Åt en HALV, chocolate chip cookie av Alexandrus bakad på Ice-O lator till frukost. Det starkaste ruset jag någonsin varit med om! Åt den vid 0930 på morgonen, runt 11 var det jobbigt att ens se på film, sänktheten var total. Vid 16-17-tiden var bängheten fortfarande påtaglig.
Citera
2014-05-10, 15:24
Medlem
skitifittabaknulls avatar
Hur mycket riktigt potent gräs behöver man för en sats för ca 12 chocolate chip cookies?
Citera
2014-05-10, 19:16
Bannlyst
Hur tycker ni att smörkolan på sr är?

Har inte rökt mycket
Citera
2014-05-12, 18:00
Medlem
UERATZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Man kan reglera själv, beroende på hur mycket näring, tjocklek osv man vill ha. Jag brukar köra mellan 60 till 180 gram hampafrön i 1.3 liter vatten (blir runt 1.1 liter mjölk när allt är klart). 180 gram blir det riktigt fina grejer, men hampafröna går åt snabbare då. Optimala är runt 150 gram hampafrön, för att det skall bli runt 3 gram protein och 5 gram fett per 100 gram mjölk (100/23*30=130 gram, sedan hamnar inte exakt all näring i vätskan heller, utan en del hamnar i pulpan, så man får hälla i lite extra hampafrön).

Granngården?
Ett företag
Citera
2014-05-13, 09:12
Medlem
Snoddlans avatar
Indica i kapslar

Hej! det är såhär att jag har införskaffat en indicadominerad strain pga att jag försöker medicinera mina psykiska besvär, dock tycker jag att cannabis är, ursäkta uttrycket, skitäckligt, så imorse så stoppade jag i det (som det var) i några kapslar och svalde (0,5g, nybörjare) Känner inget "rus" alls (ska man göra det? det är inte det jag är ute efter för övrigt), men känner mig himla lugn, har jag placebo eller är det så att det faktiskt fungerade? har hört att man måste smälta det med smör eller något sådant, men min sambo sa att han hade läst att det inte alls är nödvändigt, vill mest veta om det faktiskt Har hjälpt eller om min hjärna har hittat på, är väldigt lugn och glad jämfört med igår då jag fick ta benso pga ständiga panikattacker, mvh, Snoddlan.
Citera
2014-05-13, 09:18
Bannlyst
Du kommer inte få någon effekt av att äta det helt vanligt, lägg ner det i smör och låt det puttra så kan du baka kakor med det eller hälla i en kapsel
Citera
2014-05-13, 09:26
Medlem
Snoddlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergshamramaffian
Du kommer inte få någon effekt av att äta det helt vanligt, lägg ner det i smör och låt det puttra så kan du baka kakor med det eller hälla i en kapsel

Men jag är ju lugn? jag har borderline och enorma panikattacker, men jag är helt lugn, trots att jag är ensam, det är sjukt..(för mig, haha)

Edit: läste nu precis att en sa att det är en myt att man måste göra så då man har fett i magen redan som räcker..
Senast redigerad av Snoddlan 2014-05-13 kl. 09:29.
Citera
2014-05-13, 09:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snoddlan
Men jag är ju lugn? jag har borderline och enorma panikattacker, men jag är helt lugn, trots att jag är ensam, det är sjukt..(för mig, haha)

Edit: läste nu precis att en sa att det är en myt att man måste göra så då man har fett i magen redan som räcker..

Du har placebo, och tro mig du måste ha löst upp det i något fettlösligt för att kunna få någon effekt.
Citera
2014-05-13, 10:41
Medlem
Vad jag har förstått så MÅSTE man inte smälta det med smör, det blir mycket bättre effekt om man gör det men funkar fortfarande att strunta i det.

Jag har då aldrig testat så jag ska inte säga så mycket.
Citera
2014-05-13, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runtom
Vad jag har förstått så MÅSTE man inte smälta det med smör, det blir mycket bättre effekt om man gör det men funkar fortfarande att strunta i det.

Jag har då aldrig testat så jag ska inte säga så mycket.

Det funkar så om du gör det till en olja som de gör i vissa läkemedel i usa

Men du kan inte svälja en bud och sen tro att man kommer bli hög, det är som flera säger här ovanför man måste smälta det i smör.
Citera
2014-05-13, 11:50
Medlem
Mr_Smokes avatar
Att lägga en 0.5 g ren torr bud i en kapsel och äta ger inte mycket effekt.
Att göra en batch av cannasmör eller cannaolja inte bara enkelt, det är gott också. Gör en sökning på youtube så finns det massor.

Annars för lite enklare dosering och lättare att ha med sig än en bit smör i fickan är Tinctures.

En instruktion som är enkel att följa. glöm inte att aktivera THC't innan du börjar med hopkoket, det ger mer effekt på det slutliga resultatet.

http://www.marijuanagrowershq.com/de...thca-into-thc/

Lycka till, Safety First!
Citera
2014-05-13, 11:53
Medlem
THCn ligger bunden i det gröna/bruna. för att få THCn att lättare tas upp utav kroppen så låter du det ligga och puttra i smör eller olja i 15-60 minuter (ju längre ju bättre -mer THC binder sig i fetterna ju längre det ligger), sen kan du slicka i dig det, använda det i en kaka, hälla ner det i lite oboy, osv.

Tänk på att det tar ca: 2 timmar innan du känner av någon effekt (ju tommare mage du har desto snabbare tar kroppen upp THC:n).

Mitt tips är att baka en kaka med allt ifrån 1-2.5g CB, mumsa i dig kakan och 2 timmar senare... BOOM
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in