Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-25, 02:30
  #2845
Medlem
Jag är grön på det här med hampa.
Låt säga att jag har hampate med frön, blommor och blad blandat. Jag kör det I ugnen i 40 minuter på 120 grader. Sen när det svalnat kör jag det i en elektrisk kvarn till ett fint pulver. Blandar sedan med ungefär 60-80% av hampans vikt i kokosfett I pulvret. Ställer det i kylen. Mejslar loss några gram åt gången, lägger det i en kastrull med lite vatten och kokar på svag värme i en halvtimme. Efter detta är tanken att jag dricker rubbet, växtdelar vatten och kokosolja.

Finns det något som talar emot att man även konsumerar växtmaterialet?

Är min metod bra/dålig/usel?
Citera
2017-12-26, 19:06
  #2846
Medlem
Illuzionzs avatar
Testade i ugnen med brunt (dekarboxylera) men fick ingen effekt så måste blivit för varmt eller nåt, känns dock konstigt att det skulle bli så jävla varmt. Har gasugn så vet inte hur mycket man kan lita på de siffror som står där.

Hur som helst så borde man väl kunna stoppa grejjerna i en stängd behållare som tål kokande vatten? Blir väl mindre än 100 grader i den då det kokande vattnet är på 100 men det borde väl dekarbas till slut? Då vet man att det är max 100 grader samt hade man dessutom sluppit lukten som infann sig rätt så snabbt i hela lägenheten efter man stoppade det i ugnen.

För att efter det har dekarboxylerats så behöver man väl bara blanda ihop det med något fett och det behöver inte stå och värmas med fettet en viss tid?
__________________
Senast redigerad av Illuzionz 2017-12-26 kl. 19:16.
Citera
2017-12-27, 12:46
  #2847
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illuzionz
Testade i ugnen med brunt (dekarboxylera) men fick ingen effekt så måste blivit för varmt eller nåt, känns dock konstigt att det skulle bli så jävla varmt. Har gasugn så vet inte hur mycket man kan lita på de siffror som står där.

Hur som helst så borde man väl kunna stoppa grejjerna i en stängd behållare som tål kokande vatten? Blir väl mindre än 100 grader i den då det kokande vattnet är på 100 men det borde väl dekarbas till slut? Då vet man att det är max 100 grader samt hade man dessutom sluppit lukten som infann sig rätt så snabbt i hela lägenheten efter man stoppade det i ugnen.

För att efter det har dekarboxylerats så behöver man väl bara blanda ihop det med något fett och det behöver inte stå och värmas med fettet en viss tid?

Så kan duabsolut göra..

http://marijuanagrowershq.com/decarb...juana-alchemy/
Citera
2017-12-27, 16:33
  #2848
Medlem
freeworldTVs avatar
Dosering, Bhang?

Om jag vill göra bhang, hur mycket gräs ska jag ha i? Vissa recept skriver 2 gram, är inte det för mycket?? Jag tanker att 1 gram normalpotent hemodlat gräs räcker? Vad tror ni?

Bhang: http://www.originalweedrecipes.com/indian-bhang/
Citera
2017-12-27, 19:42
  #2849
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Själv föredrar jag överdos före underdos när det kommer till weed, så jag tycker du skall köra 2!
Citera
2017-12-27, 23:16
  #2850
Moderator
kvm3s avatar
Tråden Dosering, Bhang? infogad.

/Mod
Citera
2018-01-01, 14:45
  #2851
Medlem
jag har en bra indica med 19% thc, ska värma den i olivolja på 100 grader i 60 minuter. Vill inte bli helt bäng utan bara avslappnad så jag somnar bra och sover bra. Tänkte börja med 0,075g på tom mage, vänta 60 min och se om det behövs 0,075g till. Vill prova mej fram försiktigt. Vad säger ni experter??
Citera
2018-01-01, 18:02
  #2852
Avstängd
FrassesTigrars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strasburg
jag har en bra indica med 19% thc, ska värma den i olivolja på 100 grader i 60 minuter. Vill inte bli helt bäng utan bara avslappnad så jag somnar bra och sover bra. Tänkte börja med 0,075g på tom mage, vänta 60 min och se om det behövs 0,075g till. Vill prova mej fram försiktigt. Vad säger ni experter??
Det låter inte så mycket. När jag åt hasch, körde jag mellan 4 - 5 gram per gång. Jag anser att man bör gå djupt. Ner i helvetet med ovissheten ifall man kommer tillbaka eller inte.
Alltså, 19% thc säger mig inget så någon annan får svara. Annars rekommenderar jag en stor dos.

Må väl!
Citera
2018-01-01, 18:23
  #2853
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrassesTigrar
Det låter inte så mycket. När jag åt hasch, körde jag mellan 4 - 5 gram per gång. Jag anser att man bör gå djupt. Ner i helvetet med ovissheten ifall man kommer tillbaka eller inte.
Alltså, 19% thc säger mig inget så någon annan får svara. Annars rekommenderar jag en stor dos.

Må väl!
Det är väl där som de flesta gör fel, missar i Decarboxylation och behöver 20 gånger högre dos för effekt, cannabis ska värmas i fett på 100-120 grader 60 minuter för att ha optimal effekt i magen har jag läst.
Citera
2018-01-01, 22:44
  #2854
Medlem
Softers avatar
Svar till personen ovan mig:
Jag har ätit ett 8-10tal olika strains hasch i kaffe/te och blivit bäng varenda gång på allt mellan 0,5-2 gram ungefär, hasch behöver enligt mig inte dekarboxyleras (stavning?) eller har jag bara haft tur? Har läst olika, vissa säger att man ska dekarboxylera haschet medans vissa säger att det inte behövs för att det redan är gjort i processen när haschet tillverkas. Någon med kött på benen får gärna reda ut detta.
Mvh
__________________
Senast redigerad av Softer 2018-01-01 kl. 22:47.
Citera
2018-01-02, 09:13
  #2855
Medlem
Tankte bara skriva igen ifall nagon missat. varje gang jag gor min coconut oil eller smor med gras i sa kor jag allt i vattenbad. Det kan inte bli fel pa det sattet.

Grinda upp graset fint sen stoppar du ner den i en syltburk som ar tat eller nagot annat som inte kommer laka. Sen stoppar du ner den i kokande vatten 40min, skakar om skiten efter 40 min sen 40 min till.

Ta ut det nu bruna graset och grinda skiten igen, kasta tillbaka skiten i burken hall i olja eller smor eller vad det nu ar som du ska anvanda med nagon dl vatten och lat det ligga dar ett par 3 timmar i typ 90 grader. Efter det ar det bara att filtrea graset igenom nagon tygtrasa och se till att klamma allt vad du kan manga ganger for det mesta av oljan ar i graset. Sen stoppar du bara in grejerna i kylen till det hardnar, Skrapet kommer liga pa botten av bunken i vattnet.

Detta satt medfor ingen lukt. Inge stok och inga misstag. Jag brukar dosera som sa att om jag har 250 ml coconutoil sa fyller jag hela flaskan till toppen med grindat gras. Vet inte hur mycket det ar, kanske 60 gram, Kan dock vara for starkt for nyborjare, Mitt gras ar val vanligt standard da jag bor pa ett annat stalle an sverige.
Citera
2018-01-02, 10:33
  #2856
Avstängd
FrassesTigrars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strasburg
Det är väl där som de flesta gör fel, missar i Decarboxylation och behöver 20 gånger högre dos för effekt, cannabis ska värmas i fett på 100-120 grader 60 minuter för att ha optimal effekt i magen har jag läst.
Jag har både värmt och ätit som det är och jag vet inte vad som är sant. Vet inte om det var varit skillnad. Tiden till påslag tycker jag är väldigt olika från gång till gång. En gång hade jag druckit och skulle åka tåg tre timmar för att hämta massa tjack. Då åt jag cirka 1,5 gram hasch som det var, väldigt bra hasch dock. Ruset slog på snabbt och jag höll på att tappa mitt förstånd. Jag visste att jag var påverkad. Problemet var att mitt sätt att resonera gick i cirklar. Om en rationell slutsats är A så var min slutsats B. Paranoian var vidrig. Det som fick mig tillbaka på banan igen var en lina tjack. Vilket då var nödvändigt då jag hade saker att ta i tu med. Vid 5 gram(sämre hasch men inte dåligt) värmt i smör/fett cirka under 15 - 20 min, tappade jag förståndet på riktigt och visste inte om jag skulle komma tillbaka till mig själv. Skam och skuld manifesterade sig på en nivå jag inte känt förut.

Det måste finnas instruktioner som leder till optimala resultat, t.ex på youtube. Bakningskulturen är väl koncentrerad till Kanada och USA men lär finnas videor.

Må väl!


Mvh Frasse Lejonhjärta
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback