2013-10-15, 19:40
Medlem
Varm cannabis choklad

Hej, jag har en fråga till alla FBare
Jag har tänkt göra varmt choklad av lite cannabis och jag skall lägga in ca 2g grönt
blanda med högt fetthaltad grädde och koka ihop det med cannabis , sedan tillsätta
lite oboy pulver o röra om. till min fråga
Kan jag förvara drycken i kylen i några timmar och dricka den kall senare, och ändå få samma effekt fastän att den är kall ?
iomed att Thct löser sig i fett genom värme så kanske thcn försvinner om ja ställer drickan i kylen några timmar? hjälP??
Citera
2013-10-15, 19:48
Medlem
BigFatCones avatar
Det är bara att köra. Annars hade man ju varit tvungen att käka sina spacecakes direkt ur ugnen och det behöver man inte.
Citera
2013-10-15, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigNutzTV
Hej, jag har en fråga till alla FBare
Jag har tänkt göra varmt choklad av lite cannabis och jag skall lägga in ca 2g grönt
blanda med högt fetthaltad grädde och koka ihop det med cannabis , sedan tillsätta
lite oboy pulver o röra om. till min fråga
Kan jag förvara drycken i kylen i några timmar och dricka den kall senare, och ändå få samma effekt fastän att den är kall ?
iomed att Thct löser sig i fett genom värme så kanske thcn försvinner om ja ställer drickan i kylen några timmar? hjälP??

Tror ej att THCn löser sig i enbart chokladen. Späd ned det i en kastrull, koka på extremt låg värme ett tag, sen kan du göra din dryck och dricka.
Citera
2013-10-15, 19:49
Moderator
kvm3s avatar
Tråden Varm cannabis choklad infogad.

/Mod
Citera
2013-10-15, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av visualelite
Tror ej att THCn löser sig i enbart chokladen. Späd ned det i en kastrull, koka på extremt låg värme ett tag, sen kan du göra din dryck och dricka.
nej thcs löser sig i grädden ju,
sen e de bara o lägga till 2-3 skedar oboy och blanda så vips har du varmt choklad med weed i

tack för snabb svar och sorry för att jag posta på fel forum
Citera
2013-10-18, 02:25
Medlem
Svamphoras avatar
Ska göra brownies. Hur hög värme kan jag ha på ugnen utan att det goda dör? 150C max?
Citera
2013-10-23, 19:40
Medlem
Tjena alla! jag visste inte riktigt vart jag skulle fråga detta så jag valde den här tråden. (NI FÅR FLYTTA MIN TRÅD OM NI VILL)

I alla fall.. jag undrar om det är nån som vet något bra recept på HaschPepparkakor? eller om det överhuvudtaget finns? det borde det nog göra i alla fall. Men i recept på detta uppskattas som fan!
Citera
2013-10-23, 21:18
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexFantaMer
Tjena alla! jag visste inte riktigt vart jag skulle fråga detta så jag valde den här tråden. (NI FÅR FLYTTA MIN TRÅD OM NI VILL)

I alla fall.. jag undrar om det är nån som vet något bra recept på HaschPepparkakor? eller om det överhuvudtaget finns? det borde det nog göra i alla fall. Men i recept på detta uppskattas som fan!

Prinsipen är den samma när man bakar... Du måste blanda ut ditt fett/smör med cannabis och sen är det bara att njuta. Dock vet jag inte hur det reagerar på att ligga i en varm ugn då det kanske gör att THC't försvinner vid dom varma graderna?

Men går det göra brownies så borde väl pepparkakor funka med.
Citera
2013-10-23, 21:40
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frostflakes
Dock vet jag inte hur det reagerar på att ligga i en varm ugn då det kanske gör att THC't försvinner vid dom varma graderna?
Värme är nästan nödvändigt, det är därför många uppmuntrar till att koka smöret. THCA:t måste dekarboxyleras så att det blir till THC, en process som sätts igång av värme. Om man inte tillsätter någon värme så blir inte bakelsen så potent som den hade kunnat bli.

Mer info här: http://www.marijuanagrowershq.com/de...thca-into-thc/
Citera
2013-10-23, 21:54
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngelusDiaboli
Värme är nästan nödvändigt, det är därför många uppmuntrar till att koka smöret. THCA:t måste dekarboxyleras så att det blir till THC, en process som sätts igång av värme. Om man inte tillsätter någon värme så blir inte bakelsen så potent som den hade kunnat bli.

Det vet jag.... Men man får inte ha för hög värme heller... Och bakar man pepparkakor så ligger dom där inne ett bra tag i riktigt hög värme.
Citera
2013-10-23, 22:02
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frostflakes
Det vet jag.... Men man får inte ha för hög värme heller... Och bakar man pepparkakor så ligger dom där inne ett bra tag i riktigt hög värme.
Haha, jag ska erkänna en sak. Jag vet ingenting om att baka eller laga mat.

Du har helt rätt i det du säger, för hög värme eller för lång utsättning för en någorlunda hög temperatur är inte bra. Efter ett tag så börjar man förlora mer THC än vad man får ut av dekarboxyleringen. Jag har noll koll på hur man bakar pepparkakor, pinsamt nog, så jag vet inte vilken tid och värme som det handlar om och orkar inte googla just nu.
Citera
2013-10-23, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AngelusDiaboli

Kan någon förklara för mig varför/om dekarboxylering verkligen är nödvändigt när man kokar i t.ex smör? Värmen som kommer av att koka smöret och att sedan ha t.ex ett bakverk i ugnen borde väl vara tillräckligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in