2012-11-19, 00:46
Medlem
TequilaBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nielshe
Är någorlunda återställd nu efter ett drygt dygn, totalt sett har jag senaste året ätit ca 7 st Spacecake vid olika tillfällen, Alla köpta på coffeshops i amsterdam,( Jag bor i en annan stad i holland). vid ca 3 tillfällen har jag knappast kännt nånting, bara en rejäl styv bånge i sängen.... vid ca 3 andra tillfällen har jag känt ett sjysst rus.... , Men denna 7e gång mådde jag alltså fysiskt dåligt med hög puls, något illamående i början.., var riktigt hög oxå naturligtvis, men jag kunde inte njuta av ruset.
Så det verkar som att mängden cannabis kan skilja sej åt rejält mellan olika space cake, o det är inte säkert det är de 0,3 g som det står på lappen där i Coffeshoppen.

Det blir nog inga mer Spacecake för min del.. Nöjer mig med salongsberusning på alkohol i fortsättningen...

Man kan ju baka själv så vet man den exakta mängden
Citera
2012-11-20, 17:14
Medlem
DonkenPonkens avatar
Skulle det fungera bra att lösa ner 1g brunt i typ 20 gram smör och ha det på
två frallor?
Citera
2012-11-20, 17:27
Medlem
GrovvyZileans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonkenPonken
Skulle det fungera bra att lösa ner 1g brunt i typ 20 gram smör och ha det på
två frallor?

Yes, ha annars ost så det inte blir så flötigt så allt rinner ut när du värmer mackan.
Citera
2012-11-21, 16:35
Bannlyst
Tjena!

Hur länge går det att förvara, låt säga, haschbrownies innan THC't försvinner? Läste tidigare i tråden att THC endast bryts ner i värme och solljus, om än väldigt långsamt. Är det någon skillnad när det finns i ett bakverk?
Hade tänkt att baka upp min femma för en mer diskret förvaring.
Citera
2012-11-21, 16:45
Medlem
GrovvyZileans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IamEx
Tjena!

Hur länge går det att förvara, låt säga, haschbrownies innan THC't försvinner? Läste tidigare i tråden att THC endast bryts ner i värme och solljus, om än väldigt långsamt. Är det någon skillnad när det finns i ett bakverk?
Hade tänkt att baka upp min femma för en mer diskret förvaring.

Det enda som är problemet när det kommer till cannabis och bakverk är ju oftast att bakverket har ett mycket kort "bäst-före-datum". Det är ju samma regel där som i övriga livsmedel världen att kakor, bakelser, såser mm inte står sig länge med tanke på bakteriebildningar och mögel.
Citera
2012-11-21, 16:56
Bannlyst
All right, tack så mycket för svaret.
Finns det något annat sätt man kan tänka sig att förvara i ca 1-2 månader, och inte i sin "vanliga form" så att säga?
Citera
2012-11-21, 19:32
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IamEx
All right, tack så mycket för svaret.
Finns det något annat sätt man kan tänka sig att förvara i ca 1-2 månader, och inte i sin "vanliga form" så att säga?
Du kan till exempel frysa ner bakverket för att förlänga dess hållbarhet.
Citera
2012-11-21, 20:05
Medlem
TequilaBoys avatar
HaschO'boy, är det inte äckligt med tanke på smöret? Är känslig för fett och konstiga smaker...

Hur mycket smakar haschet om man tar mycket choklad, maskeras smaken?

...Skit samma, fyfan vad det var äckligt!
Senast redigerad av TequilaBoy 2012-11-21 kl. 20:18.
Citera
2012-11-23, 23:20
Medlem
shotacats avatar
Någon go herre som kan svara?

Har 1,75g bra brun jag ska äta imorgon. Men jag vet inte hur det är med att baka med det då det är ett jävla gnäll om 100grader, har ingen micro.

Tacksam för svar
Citera
2012-11-23, 23:52
Medlem
WTtjackiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shotacat
Någon go herre som kan svara?

Har 1,75g bra brun jag ska äta imorgon. Men jag vet inte hur det är med att baka med det då det är ett jävla gnäll om 100grader, har ingen micro.

Tacksam för svar

Du måste inte egentligen baka det, fast du får mer utav det du har om du bakar. Om du inte vill baka så skär det i små bitar och svälj det bara, din kropp absorberar fortfarande till viss del de aktiva ämnena i haschet, jag själv käkade 2-3 gram rå marijuana vid ett tillfälle och blev redigt sänkt (dock så tog det över 4 timmar innan det slog, konstig nog).

Men om du har vodka eller någon stark alkohol så kan du lägga ned hasch i pulverform och låta det stå i 24 timmar. Annars ät din haschbit med riktigt mycket smör och hoppas på att det blandas i din magsäck.

Jag garanterar inte effekt dock.. bäst att baka det. det går ju utan som sagt jag har gjort det själv men vågar ändå inte garantera att det kommer att funka som det gjorde för mig jag har bara provat äta rå cannabis en gång men tänkte kanske göra det igen för att testa igen bara
Senast redigerad av WTtjackis 2012-11-23 kl. 23:54.
Citera
2012-11-24, 00:41
Medlem
shotacats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTtjackis
Du måste inte egentligen baka det, fast du får mer utav det du har om du bakar. Om du inte vill baka så skär det i små bitar och svälj det bara, din kropp absorberar fortfarande till viss del de aktiva ämnena i haschet, jag själv käkade 2-3 gram rå marijuana vid ett tillfälle och blev redigt sänkt (dock så tog det över 4 timmar innan det slog, konstig nog).

Men om du har vodka eller någon stark alkohol så kan du lägga ned hasch i pulverform och låta det stå i 24 timmar. Annars ät din haschbit med riktigt mycket smör och hoppas på att det blandas i din magsäck.

Jag garanterar inte effekt dock.. bäst att baka det. det går ju utan som sagt jag har gjort det själv men vågar ändå inte garantera att det kommer att funka som det gjorde för mig jag har bara provat äta rå cannabis en gång men tänkte kanske göra det igen för att testa igen bara

Har ätit det några gånge med följande formula.

1) Hasch i 80% margarin i smådelar som blir kokade på lägsta värmen tills det är upplöst.
2) Oboy, mjölk och svälj.
3) Vänta länge!

Det har slagit, men det jag är nyfiken på är just att baka med det, då jag aldrig gjort det, och att det har varit ett par posts som säger att man får ut mer av att baka än att bara äta som i hach oboy.

Kanske har fel, men får jag inget svar innan 20 imorgon så blir det lite oboy igen.

Kan lägga till att 100g marabou som man åt fort som satan inte var någon höjdare, ja jag blev stekt, men fan vad jag mådde illa av att äta 100g på 2 minuter.
Citera
2012-11-24, 00:47
Medlem
WTtjackiss avatar
Eller alltså aa du måste ju inte baka det, egentligen är det viktigaste att värma upp det med smör och längre än så behöver du egentligen inte ta det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in