2017-01-13, 23:35
Medlem
produktenavsummans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrick Bateman
Hej jag tänkte äta lite cb. Det ända fettiga jag har är ost.
Funkar det att smälta osten och sprida över lite cb?

Jag har aldrig heller testat att äta, hur annorlunda är effekten? På vilket sätt?

Hjälp

Ja, det funkar. Men det kommer bli ganska svagt mest troligt. Släng in gräset i ugnen för lite dekarboxylering så kommer du få en riktig resa. Tid och temperatur står på förra sidan. Skillnaden i effekt kommer vara stor, får du till bra edibles (som inte är så svårt) kommer du bli dunderstukad, jag snackar ligger-på-soffan-blickstilla-och-hör-alla-grannar-i-hela-hyreshuset-snacka-om-dig-bäng. Lycka till!
Citera
2017-01-13, 23:41
Medlem
Kiggzors avatar
Citat:
Hej jag tänkte äta lite cb. Det ända fettiga jag har är ost.
Funkar det att smälta osten och sprida över lite cb?

Jag har aldrig heller testat att äta, hur annorlunda är effekten? På vilket sätt?

Hjälp
Säkert för sent svar, men i alla fall. Med den där metoden kommer det krävas väldigt mycket gräs. Decarba först, lägg det i enkelvikt aluminiumfolie i ugnen på 120c i en kvart. Det omvandlar THCA till THC. Du aktiverar bengmedlet helt enkelt. I regel gäller sedan ju längre desto bättre när du väl lägger godsakerna i fettet. Jag skulle testat samma princip som firecrackers i ditt fall. Smält osten i nån liten ungsvänlig skål, gojsa ner salladen och återigen in i ugnen med ett lager folie. Jag vet inte hur länge ost klarar sig i ugnen utan att bli bränt, håll ett öga på det. Mina firecrackers görs på 150c i en halvtimme.

Det skiljer sig lite i effekt, framför allt är ruset från edibles kraftigare, intensivare. Mindre socialt tycker i alla fall jag. Personligen föredrar jag rökandet bland folk, edibles på egen hand. Det är svårt att beskriva, men absolut värt att testa.

...och du, ta inte gärna mer än 0.5g, (även det är i överkant för mig som bara helgbängar, jag tycker 0,3 är lagom) när man väl prövat sig fram till ett effektivt recept kan även små mängder slå på nåt så in i helvete.

edit: vafan, helt tyst hela kvällen. Sen hinner två pers före medans jag skriver inlägget. Nu går jag och tjurar nånstans
Senast redigerad av Kiggzor 2017-01-13 kl. 23:46.
Citera
2017-01-14, 00:08
Medlem
Tack boys, får prova något sådant imorgon. Blev inget idag.
Ska köpa lite folie o smör och se vad som händer.
Citera
2017-01-14, 12:46
Medlem
Om ni har eller kan komma över billigt dåligt hasch så rekommenderar jag varmt att inta det genom munnen. Jag har tillgång till hasch som är rätt kasst att röka men potent när jag äter det. Om jag intar samma mängd som jag röker oralt blir jag rejält högare. Det är dessutom ett mjukare rus som sitter mer i kroppen.

Enkelt haschté:
Smällt 1 matsked smör i en liten kastrull, inte för hög värme
Smula ner önskad mängd hasch och lös upp det i smöret
Var noga med temperaturen, använd gärna en termometer och försök hålla tempen mellan 120-150
Låt det puttra några minuter, gärna 10 om du orkar.
(efter detta steg kan du göra vad du vill, häll i socker och låt det bli knäckaktigt, gör en kladdkaka, ha i socker och havregryn och gör havrekakor, gör en bechamel och ha på pastan, osv osv osv osv)
Häll i lite grädde och låt det sjuda upp
Gör en kopp té och häll ner röran i koppen.
Jag brukar ha i lite socker.
Smaskens!

Detta brukar jag grunda med tex en lördag. Tar jag tekoppen runt 18 så håller det hela kvällen.
Funkar bra att röka på ovanpå detta. Och ett par bärs och en whiskey. Man är rätt nöjd så det går inte åt så mycket dricka och röka under kvällen.

Jag gjorde en minisats på juldagsförmiddag och smuttade på medans jag stökade i köket. Jag har aldrig varit trevligare mot svärmor och släkten när de kom!

Jag slår ett stort slag för att äta billigt/dåligt hasch!

Bosse B
Citera
2017-01-14, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av produktenavsumman
Ja, det funkar. Men det kommer bli ganska svagt mest troligt. Släng in gräset i ugnen för lite dekarboxylering så kommer du få en riktig resa. Tid och temperatur står på förra sidan. Skillnaden i effekt kommer vara stor, får du till bra edibles (som inte är så svårt) kommer du bli dunderstukad, jag snackar ligger-på-soffan-blickstilla-och-hör-alla-grannar-i-hela-hyreshuset-snacka-om-dig-bäng. Lycka till!

Det är helknäppt men jag brukar exakt få det ruset ibland. Så knäppt att man har lika tankar ^^.
Aja, så nu tänker jag göra såhär, har köpt smör.. har köpt marabou. Smälter smöret.. doppar i lite gräs.. smälter chockladen.. rör ihop till en smet.. låter stelna.. mumsa?

Funkar?
Citera
2017-01-14, 16:39
Medlem
Citat:
Det är helknäppt men jag brukar exakt få det ruset ibland. Så knäppt att man har lika tankar ^^.
Aja, så nu tänker jag göra såhär, har köpt smör.. har köpt marabou. Smälter smöret.. doppar i lite gräs.. smälter chockladen.. rör ihop till en smet.. låter stelna.. mumsa?

Funkar?

OKej. Då värmde jag lite i ugnen. Smälte smör och marabaou.. la ner allt i sörjan, lade på mackan och nu har jag käkat upp det ^^. Få se vad som händer lol.
Citera
2017-01-14, 17:59
Medlem
Citat:
OKej. Då värmde jag lite i ugnen. Smälte smör och marabaou.. la ner allt i sörjan, lade på mackan och nu har jag käkat upp det ^^. Få se vad som händer lol.

Keep us posted!
Citera
2017-01-14, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrRev0708
Keep us posted!

Jag måste säga att gick fan rätt bra. Jag doserade lagom rätt och fick ett längre utdraget rus, vilket gjorde det hela mycket skönare. Det blev rätt mycket ett par gånger men det gjorde inte så mycket lol.
Och nu käkar jag marabou och honungsglaserad banan. Med mjölk.
Citera
2017-01-19, 09:28
Bannlyst
ska prova 5 g brunt med 50/50 kokosfett/äkta smör. Får bli 300 g. Sen hade jag tänkt göra vanliga drömmar (smörkakor) på den smeten.

Tänkte göra en 20 st så det blir en 0,25 ungefär, tror det blir perfekt ratio för att sova som en baby.

Receptet kommer från en gammal sjöman där dom ibland höll på dö av leda ute på atlanten och ville sova bort skiten.

Har slutat röka cigg och mår som en jävla prins efter det. Färdigbongat för min del.
Citera
2017-01-25, 10:46
Medlem
zipzeros avatar
Dessa brukar jag göra! Blir väldigt goda och nästan ännu bättre när man fryst in kakorna.

https://www.youtube.com/watch?v=g-5a12uIE6E
Citera
2017-01-27, 20:56
Medlem
Om man vanligtvis blir skön på 0,6 - 0,7 i en jolle, hur mycket skulle ni rekommendera för en novis på att käka det? Hade det i varm choklad en gång men somnade bara sen vaknade jag lite mysigare men rökte också så märkte ingen skillnad. Och har ni tips på något enkelt att baka eller så?
Citera
2017-02-02, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaintedPaint
Om man vanligtvis blir skön på 0,6 - 0,7 i en jolle, hur mycket skulle ni rekommendera för en novis på att käka det? Hade det i varm choklad en gång men somnade bara sen vaknade jag lite mysigare men rökte också så märkte ingen skillnad. Och har ni tips på något enkelt att baka eller så?

Detta är kopierat från en annan tråd jag skrev i och utgår ifrån att du har hash. Har du gräs är det lite knepigare, men youtube har massor med recept på hur man gör cannabutter, cannaoil osv osv. Du måste decarba gräset och hashet. Ge dej inte in i den debatten. Du måste aktivera gräset och hashet. Punkt.

När du äter THC så passerar det levern går det från delta-9 THC till 11-hydroxy-THC vilket är 5-10 ggr mer psykoaktivt än när du röker, dvs delta-9 THC. Så tänk på det när du doserar.

Köp en kött termometer, finns på ÖB för en femtiolapp. Googla fram ett kladdkakerecept och lös ditt gram hash i smöret. Se till att temperaturen ligger runt 120 grader i ca 10 minuter. Rör med en visp så att hashet löses upp helt. Sedan rör du ner resten av ingredienserna och kör kakan i ugnen.

Ta det försiktigt med doseringen. Jag brukar bli lagom stenad av 0,2g av även sämre hash. Ät en bit, vänta en timme, ta lite till, etc. Kom ihåg att ruset sitter i 6h+ så om du skulle bli fucked up så blir det en lång resa...

Jag slår ett stort slag för att äta cannabis. Framförallt hash efter som det är så lätt att decarba i en kastrull med olja eller smör. Det är billigare och det är ett mjukare lugnare rus, men visa THC som passerat levern respekt, annars kan det bli jobbigt.

Om jag ska röka en kväll så brukar jag grunda med att äta lite cannabis. Då går det åt mindre röka.

Kom ihåg att det sitter i över 6h
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in