Citat:
Ursprungligen postat av
TaintedPaint
Om man vanligtvis blir skön på 0,6 - 0,7 i en jolle, hur mycket skulle ni rekommendera för en novis på att käka det? Hade det i varm choklad en gång men somnade bara sen vaknade jag lite mysigare men rökte också så märkte ingen skillnad. Och har ni tips på något enkelt att baka eller så?
Detta är kopierat från en annan tråd jag skrev i och utgår ifrån att du har hash. Har du gräs är det lite knepigare, men youtube har massor med recept på hur man gör cannabutter, cannaoil osv osv. Du måste decarba gräset och hashet. Ge dej inte in i den debatten. Du måste aktivera gräset och hashet. Punkt.
När du äter THC så passerar det levern går det från delta-9 THC till 11-hydroxy-THC vilket är 5-10 ggr mer psykoaktivt än när du röker, dvs delta-9 THC. Så tänk på det när du doserar.
Köp en kött termometer, finns på ÖB för en femtiolapp. Googla fram ett kladdkakerecept och lös ditt gram hash i smöret. Se till att temperaturen ligger runt 120 grader i ca 10 minuter. Rör med en visp så att hashet löses upp helt. Sedan rör du ner resten av ingredienserna och kör kakan i ugnen.
Ta det försiktigt med doseringen. Jag brukar bli lagom stenad av 0,2g av även sämre hash. Ät en bit, vänta en timme, ta lite till, etc. Kom ihåg att ruset sitter i 6h+ så om du skulle bli fucked up så blir det en lång resa...
Jag slår ett stort slag för att äta cannabis. Framförallt hash efter som det är så lätt att decarba i en kastrull med olja eller smör. Det är billigare och det är ett mjukare lugnare rus, men visa THC som passerat levern respekt, annars kan det bli jobbigt.
Om jag ska röka en kväll så brukar jag grunda med att äta lite cannabis. Då går det åt mindre röka.
Kom ihåg att det sitter i över 6h