2013-09-02, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x0m
Du kanske stekte bort THC't? Så låg värme som möjligt för bästa resultat.

Ja, kanske det
Citera
2013-09-02, 09:13
Medlem
RAGEDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brmc
Hur menar du göra pannkakor på haschsmör? Menar du att ha hasch i smeten? Det skall gå. Enligt vissa studier skall psykoaktiva ämnen ha tillagas på en temperatur kring 122 grader http://en.wikipedia.org/wiki/Cannabis_foods (sista stycket under ingridients and effects).

Att bara strö på smält smör låter väl sådär gott. Varför inte göra en sjyst chokladsås på smör, kakao, socker, sirap och hasch som du sedan strör över? Den chokladsåsen är busenkel och är bortom vad du ätit i munchväg tidigare.

Var hemma efter en oerhört trevlig röksession hos en tjejpolare till mig som överlag är oerhört duktig i köket. Väl efter andra spliffen var upprökt ställde hon sig och tillredde denna sås, våfflor, glass, bärsås och grädde som hon sedan bjöd på som tack för rökat. Dock ingen hasch i men den matupplevelsen var bortom allt jag någonsin testat.

Om man värmer en skål med smör/margarin över kokande vatten och blandar i hasch så det löses upp, den smörjan borde man kunna blanda i pannkaksmeten. Frågan är bara hur varmt det kan bli i säg ett elektriskt våffeljärn eller i en stekpanna.
Citera
2013-09-02, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frostflakes
Hmmm, måste du inte ha fett för att THC't ska kunna absorberas om du nu ska äta det?
Då det inte är aktivt oralt annars?

Prova
Det funkar alldeles utmärkt. Har gjort det länge utan att veta att man ska fetta det.
Visst kanske slår hårdare med fett, har aldrig provat.
Men tro mig det slår ordentligt utan också.
Ska göra ett blindtest när jag får post nästa gång
Senast redigerad av Blippbloppmusik 2013-09-02 kl. 09:41. Anledning: Jävla mobil
Citera
2013-09-02, 13:05
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RAGED
Om man värmer en skål med smör/margarin över kokande vatten och blandar i hasch så det löses upp, den smörjan borde man kunna blanda i pannkaksmeten. Frågan är bara hur varmt det kan bli i säg ett elektriskt våffeljärn eller i en stekpanna.

Ja, eller bara i en kastrull? Jag brukar göra som så att jag börjar med att sätta på högsta, sen så rör jag om och sänker, det gör inget ifall det småsteks. Och ett vattenbad blir ju inte 122 grader heller. Så spis är att rekommendera.

Varför inte köra en långgräddad ugnspannkaka? Men annars står det i artikeln jag länkade till dig innan att cannabis har en kokpunkt p 180 - 200 grader, så rent spontant känns det som att du skall kunna steka pannkakor på det. Ett våffeljärn känns som det blir lite varmare, men vad fan. Det är svinkul att testa! Gör en liten sats pannkakssmet så det räcker till 3 4 pannkakor. I det har du 1 g, förutsatt att du äter upp alla, och se vad som händer. 1 gram är ingen större förlust direkt.

Citat:
Ursprungligen postat av Blippbloppmusik
Prova
Det funkar alldeles utmärkt. Har gjort det länge utan att veta att man ska fetta det.

Tetrahydrocannabinol (THC) is generally considered to be the primary active substance in cannabis. Along with other psychoactive cannabinoids, THC is a hydrophobic oil, meaning it is insoluble in water but soluble in lipids (oil/fat) and alcohol.

Saxat direkt från wikipedias sida om cannabis foods. Detta utesluter dock inte att andra ämnen, likt CBD, är aktiva om de läggs i kokande vatten. Detta gör ju dock att indicor eller indicadominanta strains lämpar sig bäst för ditt sätt. White widow, kush eller northern lights t.ex.. Eller bara hasch av något slag.
Citera
2013-09-05, 20:41
Medlem
Nate!s avatar
Brukar det fräsa till när ni lägger i gräset i oljan? Min fundering gäller vad det tyder på temperaturmässigt.

Byggde denna med ett endecilitersmått för att inte behöva stå i köket (delar kök).
http://i.imgur.com/DEIJCLP.jpg
Citera
2013-09-05, 22:32
Medlem
Nate!s avatar
Värmen var nog ganska lagom hög när ljuset var sådär nära. Spred sig i kroppen betydligt långsammare än tidigare men det kan bero på erfarenhet/tolerans. Och det spred en skön doft av kokosolja och gräs (outdoor).
Senast redigerad av Nate! 2013-09-05 kl. 23:12.
Citera
2013-09-05, 23:07
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blippbloppmusik
Prova

Står att THC in är aktivt i vatten lösning oralt, utan måste ha olja/fett förr att det ska vara effektivt.
Då THC är fettlösliga, så har jag svårt att tro att man blir hög för att du käkat det, tror det lutar mer mot placebo tbh! Bara googla det så ser man va alla säger.
Citera
2013-09-06, 13:51
Medlem
Räcker en femma riktigt bra brunt om man vill följa detta recept på smörkola,eller är det för lite???

http://www.recept.nu/leila-lindholm/...ldens-godaste/
Citera
2013-09-06, 14:12
Medlem
"Recept" på Neil Youngs magiska honey slides

http://thrasherswheat.org/rns/honeyslides.htm
Citera
2013-09-06, 16:25
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paputt
Räcker en femma riktigt bra brunt om man vill följa detta recept på smörkola,eller är det för lite???

http://www.recept.nu/leila-lindholm/...ldens-godaste/

Har svårt att tro att 5g räcker till 50 kakor.

Citat:
Ursprungligen postat av TremendousEffort
"Recept" på Neil Youngs magiska honey slides

http://thrasherswheat.org/rns/honeyslides.htm

Tack för tipset, har du testat själv?
Citera
2013-09-06, 16:41
Medlem
[quote=Frostflakes|45118167]Har svårt att tro att 5g räcker till 50 kakor.

Är inga kakor utan små kola bitar,men man kan ju kanske halvera recepet då...:-)
Citera
2013-09-06, 17:55
Medlem
Frostflakess avatar
[quote=Paputt|45118417]
Citat:
Ursprungligen postat av Frostflakes
Har svårt att tro att 5g räcker till 50 kakor.

Är inga kakor utan små kola bitar,men man kan ju kanske halvera recepet då...:-)

Förlåt, jag kollade bara lite snabbt på receptet och såg antalet!
Men jag brukar minst köra runt 1g en vanlig brownie, sen är ju toleransen en stor faktor, och hur många du tänkt att äta/baka!

Sen undrar jag om du ska göra det cannabis smör/olja eller vilken teknik du tänk att använda för att få ut THC från plantan/biten du har, det kan påverka med. Receptet du länkade såg jävligt gott ut iaf, så jag kanske hade börja med halva receptet, om ens det. Men som sagt, du sa att det va små bitar så det funkar nog. Men 50 stycken blir ju 0.1g i varje liten godis och då får du nog äta en hel del för att det ska slå bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in