Citat:
Ursprungligen postat av
RAGED
Om man värmer en skål med smör/margarin över kokande vatten och blandar i hasch så det löses upp, den smörjan borde man kunna blanda i pannkaksmeten. Frågan är bara hur varmt det kan bli i säg ett elektriskt våffeljärn eller i en stekpanna.
Ja, eller bara i en kastrull? Jag brukar göra som så att jag börjar med att sätta på högsta, sen så rör jag om och sänker, det gör inget ifall det småsteks. Och ett vattenbad blir ju inte 122 grader heller. Så spis är att rekommendera.
Varför inte köra en långgräddad ugnspannkaka? Men annars står det i artikeln jag länkade till dig innan att cannabis har en kokpunkt p 180 - 200 grader, så rent spontant känns det som att du skall kunna steka pannkakor på det. Ett våffeljärn känns som det blir lite varmare, men vad fan. Det är svinkul att testa! Gör en liten sats pannkakssmet så det räcker till 3 4 pannkakor. I det har du 1 g, förutsatt att du äter upp alla, och se vad som händer. 1 gram är ingen större förlust direkt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Blippbloppmusik
Prova
Det funkar alldeles utmärkt. Har gjort det länge utan att veta att man ska fetta det.
Visst kanske slår hårdare med fett, har aldrig provat.
Men tro mig det slår ordentligt utan också.
Ska göra ett blindtest när jag får post nästa gång

Tetrahydrocannabinol (THC) is generally considered to be the primary active substance in cannabis. Along with other psychoactive cannabinoids, THC is a hydrophobic oil, meaning it is insoluble in water but soluble in lipids (oil/fat) and alcohol.
Saxat direkt från wikipedias sida om cannabis foods. Detta utesluter dock inte att andra ämnen, likt CBD, är aktiva om de läggs i kokande vatten. Detta gör ju dock att indicor eller indicadominanta strains lämpar sig bäst för ditt sätt. White widow, kush eller northern lights t.ex.. Eller bara hasch av något slag.