2013-10-23, 22:06
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fulhuvud
Kan någon förklara för mig varför/om dekarboxylering verkligen är nödvändigt när man kokar i t.ex smör? Värmen som kommer av att koka smöret och att sedan ha t.ex ett bakverk i ugnen borde väl vara tillräckligt?
Dekarboxlyering sker redan när man kokar i smöret och/eller har bakverket i ugnen. Så länge du värmer det vid något tillfälle så är allt lugnt.
Citera
2013-10-24, 10:21
Medlem
Shamashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frostflakes
Du måste blanda ut ditt fett/smör med cannabis
Varför måste man blanda säger du?

Citat:
Ursprungligen postat av fulhuvud
Värmen som kommer av att koka smöret och att sedan ha t.ex ett bakverk i ugnen borde väl vara tillräckligt?

Värme och tid spelar roll.

Extraction of pharmaceutically active components from plant materials
http://www.freepatentsonline.com/7344736.html

Controlled cannabis decarboxylation
http://www.freepatentsonline.com/y2012/0046352.html
Citera
2013-10-24, 10:29
Medlem
Börja med att smula ner haschet i en kopp, ganska små bitar,
Häll sedan grädde i koppen så att det lite mer än täcker haschet.
Sätt sedan in koppen i micron, ta ut efter runt 1min, ibland mindre ibland lite mer beror på haschet, när det är en grå/brun sörja eller haschet är helt upplöst så är det klart.
Häll sedan på det nybryggda kaffet och avnjut.

Kan man göra detta med oboy istället och ha grönt i istället för brunt?
Citera
2013-10-24, 13:18
Medlem
lehirals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PickadollPelle
Börja med att smula ner haschet i en kopp, ganska små bitar,
Häll sedan grädde i koppen så att det lite mer än täcker haschet.
Sätt sedan in koppen i micron, ta ut efter runt 1min, ibland mindre ibland lite mer beror på haschet, när det är en grå/brun sörja eller haschet är helt upplöst så är det klart.
Häll sedan på det nybryggda kaffet och avnjut.

Kan man göra detta med oboy istället och ha grönt i istället för brunt?
Ja det kan du, men sila det så du inte får massa grönt i oboyen, tryck även ut det sista ur gräset med någon sked eller liknande så att du får ut allt.
Fast du kanske vill ha det gröna i oboyen, jag tycker iaf inte om det.
Citera
2013-10-24, 17:46
Medlem
Bigtimepommess avatar
Gjorde en kladdkaka på 250g cbsmör förut.
Tillagades i en ungsform och delade upp de i 12 bitar (6 vardera). Vi tog en var och de var det sjukaste vi varit med om. Har aldrig varit så bäng i hela mitt liv. Blev i princip paralyserad (men de var as skönt) sen de sjukaste var att vi båda var bäng/efterbäng hela dagen efter också. Började kännas sig normal dag 3. Haha..
Citera
2013-10-24, 17:58
Medlem
x0ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigtimepommes
Gjorde en kladdkaka på 250g cbsmör förut.
Tillagades i en ungsform och delade upp de i 12 bitar (6 vardera). Vi tog en var och de var det sjukaste vi varit med om. Har aldrig varit så bäng i hela mitt liv. Blev i princip paralyserad (men de var as skönt) sen de sjukaste var att vi båda var bäng/efterbäng hela dagen efter också. Började kännas sig normal dag 3. Haha..

Det är en stooor mängd du bakat med
Citera
2013-10-24, 18:03
Medlem
x0ms avatar
Citat:
Det vet jag.... Men man får inte ha för hög värme heller... Och bakar man pepparkakor så ligger dom där inne ett bra tag i riktigt hög värme.

Pepparkakor ligger inne i 4-5 minuter i ca 200-220c

EDiT: Vi måste testa detta frostis!
Citera
2013-10-24, 19:31
Medlem
Jag och min polare bestämde oss för att grinda ner typ en 2a dunder gröning och göra oboy med det i.
Vi började med att värma mjölken utan att koka den såklart så länge så att vi inte kunde ha fingret i mjölken. Sen hällde vi i lite grädde och 2 gr grindat till pulver nästan och började snurra runt skiten mesans den sjöd i 25 minuter. Sen så hällde vi ner det i en annan kanna medans vi filtrerade bort allt skit. Efteråt så tillsatte vi oboy och så drack vi upp det. Nu 40 minuter senare så känner vi fortfarande ingenting och vi har rökt en gås för 15 minuter sen för att försöka kicka igång det. Vi är förjävla brända men är osäker om det är från oboyen. Nån som vet om vi gjort något fel?
Citera
2013-10-24, 20:23
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:
Jag och min polare bestämde oss för att grinda ner typ en 2a dunder gröning och göra oboy med det i.
Vi började med att värma mjölken utan att koka den såklart så länge så att vi inte kunde ha fingret i mjölken. Sen hällde vi i lite grädde och 2 gr grindat till pulver nästan och började snurra runt skiten mesans den sjöd i 25 minuter. Sen så hällde vi ner det i en annan kanna medans vi filtrerade bort allt skit. Efteråt så tillsatte vi oboy och så drack vi upp det. Nu 40 minuter senare så känner vi fortfarande ingenting och vi har rökt en gås för 15 minuter sen för att försöka kicka igång det. Vi är förjävla brända men är osäker om det är från oboyen. Nån som vet om vi gjort något fel?

Hmm, det brukar ta en timme eller två innan det slår.
Själv så kör jag alltid smält smör när jag gör oboy med det, Mjölk tycker jag fungerarmindre.
Hur många är ni som delar på det? Jag har en tum regel på att ha minst 1g per person för att få ut ett gött rus.
Citera
2013-10-24, 23:55
Medlem
Citat:
Hmm, det brukar ta en timme eller två innan det slår.
Själv så kör jag alltid smält smör när jag gör oboy med det, Mjölk tycker jag fungerarmindre.
Hur många är ni som delar på det? Jag har en tum regel på att ha minst 1g per person för att få ut ett gött rus.

Ah, 10 minuter efter den andra gösen så slog det till som bara den. Då hade det gått ungefär 1 timme och 40 minuter. Nu har jag kommit hem och är fortfarande otroligt bränd. Första gången jag gör det här också, känns väldigt speciellt. Kommer definitivt göra om det

Finns det någon chans att du skulle kunna skriva ner ett litet recept som du använder när du gör oboy? Skulle uppskattas enonormt.
Citera
2013-10-25, 00:04
Medlem
xantranxs avatar
Citat:
Ah, 10 minuter efter den andra gösen så slog det till som bara den. Då hade det gått ungefär 1 timme och 40 minuter. Nu har jag kommit hem och är fortfarande otroligt bränd. Första gången jag gör det här också, känns väldigt speciellt. Kommer definitivt göra om det

Finns det någon chans att du skulle kunna skriva ner ett litet recept som du använder när du gör oboy? Skulle uppskattas enonormt.

THC binder sig med fett, köpt 90% svensk smör och smält det sen ner med rökat och rör runt lite
Citera
2013-10-25, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xantranx
THC binder sig med fett, köpt 90% svensk smör och smält det sen ner med rökat och rör runt lite

Ah det vet jag är bara osäker på vissa delar och skulle va förjävla soft om man kan gå ett exakt recept som verkligen fungerar.

PS. Är fortfarande stekt men det är svagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in