2017-10-24, 19:24
Medlem
Martin Timell är en bra kille som inte har gjort något fel, i tidningarnas brist på annat så hänger man ut nån som i kokain-olas fall.
2017-10-24, 19:32
Medlem
Något har ju gått jävligt snett i vilket fall och problemet kommer nog bli hos TV 4 själva om dessa visste om vad som hände i den där badtunnan Timell inte vill tala om med den sk Carter ..
2017-10-24, 19:33
Medlem
Nu har Aftonbladet dessutom släppt den den fruktansvärda nyheten att MT har släppt en vitsbok som innehåller homo/rasist skämt!
Hade förstått nyheten i det hela om den släpptes här i dagarna.
Nu känns det som det va droppen för mig i vartfall. Total bojkott av Aftonbladet!
Läser gärna nyheter, inta gamla icke nyheter!
2017-10-24, 19:35
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Nu har Aftonbladet hittat Timells humorbok från 1995, "Martins Bästa och Sämsta"

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...ofobiska-skamt

De ska verkligen ta död på Timell. Detta börjar likna Jim Olsson-drevet. Den moderna stupstocken. Är man inte PK nog, då finns inga straff som är hårda nog.

Boken gavs ut för 22 år sedan, och var redan då rätt "tuff" och på gränsen. Endast 10 år tidigare hade Moderatledaren sagt bland annat:
- Om vi bojkottar varor från Sydafrika, blir ju de stackars negrerna där nere arbetslösa
- En neger är en neger och en svensk är en svensk

Man måste sätta saker i sitt perspektiv, och hur språket var då. Boken hade knappast getts ut idag.
2017-10-24, 19:37
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juble
Martin Timell är en bra kille som inte har gjort något fel, i tidningarnas brist på annat så hänger man ut nån som i kokain-olas fall.

Njae, han verkar uppenbarligen ha en lite tveksam karaktär men det är många som har det i vårat avlånga land. Det som är märkligt är den totala slakten av hans karaktär i media som har haft en aggressiv framtoning som jag inte kan komma på jag har sett tidigare. Det är som han får klä skott för mycket ackumelerad ilska inom medievärlden.
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Nej. Självklart inte på en nivå som denna.
Idiot.
Lulu Carter sålde på sina egenskaper att inreda enl. de uppgifter hon tilldelades.
Sin stil. Ofta hämtat från Marocko etc.
Varma färger. Ombonat.

Dom sexuella aspekterna får du våga stå för själv. Törs du?
Ynkrygg.

´

Lulu Carter blev anställd pga sina konstgjorda attribut, allt annat tjafs är nonsens.
Har du ö h sett något avsnitt med Lulu, eller försvarar du bara henne oavsett?
Såg henne i programmet där man städade stökiga hem, jag tänkte hur FAN kunde
Lulu få jobb på tv4,jo tacka Timells kuk...
Lulu puffade på några fula udda kuddar, köpte några ljus,gick fram och tillbaka.
Plutade med sina korvläppar, nervöst pratande, kanske bakfull efter gårdagens
helrör som runnit ner i hennes strupe.
Hon skulle aldrig fått jobb på tv4 om det inte vore för Timell.PUNKT.
Medlem
mjukmjukares avatar
Sörjer något för jävligt att denna diskussionen om Martin Timell och hans chefers ansvar i de härskarbeteende och övergrepp som skall vara dem ansvariga.
I stället diskuteras om Lulu Carters förmågor och sexighet och annat fullständigt oväsentligt. Helt oviktigt. Sjukt oviktigt i detta.

Tala nu om allt som chefer har ansvar för i Martin Timells anda samt all den dyra inredning de har tillskansat sig utan att betala en enda spänn. Allt som ansvariga!!
Vi pratar stora pengar....

Men inget som någon vill ta ansvar för.
Inte någon. Som allt annat... Samma mönster.

Jag ber att detta kommer fram i det starka ljuset och den som ansvarig är få ta ansvar över.
Rättvist.

Det luktar cheferna....

´
2017-10-24, 19:45
Medlem
Citat:
Idiot.
Lulu Carter sålde på sina egenskaper att inreda enl. de uppgifter hon tilldelades.
Varma färger. Ombonat.

Ynkrygg.

´

Jag törs.
Själv ser jag inte så mycket på tv,men baserat på det jag ser så är det uppenbart att sex säljer, i reklam, promotion för kommande program mm. Tuttar säljer helt enkelt, svårare än så är det inte.
2017-10-24, 19:55
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Nu har Aftonbladet hittat Timells humorbok från 1995, "Martins Bästa och Sämsta"

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...ofobiska-skamt

De ska verkligen ta död på Timell. Detta börjar likna Jim Olsson-drevet. Den moderna stupstocken. Är man inte PK nog, då finns inga straff som är hårda nog.

Boken gavs ut för 22 år sedan, och var redan då rätt "tuff" och på gränsen. Endast 10 år tidigare hade Moderatledaren sagt bland annat:
- Om vi bojkottar varor från Sydafrika, blir ju de stackars negrerna där nere arbetslösa
- En neger är en neger och en svensk är en svensk

Man måste sätta saker i sitt perspektiv, och hur språket var då. Boken hade knappast getts ut idag.

Under 90 talet satt väl alla och skämtade sexistiska blondinskämt överallt,både kvinnor
och män.Det gör man inte nu.
Barn drog också vitsar, tom kvällstidningarna körde sexistiska skämt som folk
hade skickat in.
Min slöjdlärare drog n****skämt på lektionstid.
Att Forum går så långt att de publicerar en bok med sådana skämt, säger ganska
mycket om tidsandan.

Att överklassen och makten fortfarande pratar som nedanstående citat ur GP,
chockerar många,men så är det tyvärr än idag.
Citat:
Moderatledaren Ulf Adelsohn var dock inte imponerad och talade om att ”en neger är negrer” och fångade därmed upp sin företrädare Gösta Bohmans uttalande om att ”negrerna” i Afrika inte behövde bistånd eftersom de i värmen kunde plocka bananer från träden.
Carl Bildt gjorde ett grumligt försvar av Adelsohn. Wallenberg-sfärens nestor Peter Wallenberg drog sig inte för att tala om ”svartingar.”

Peter Wallenberg uttalade sig 1994.
Senast redigerad av cece123 2017-10-24 kl. 20:16.
2017-10-24, 20:10
Citat:
Ursprungligen postat av Teleslinga
Nä, men de lär inte må bättre av Timells terror på arbetsplatsen.
Det är ju så att "har MT gjort sig skyldig" till att andra människor lider måste ju läkarundersökning genomföras för att fastställa hur mycket skada som orsakats. Att MTs uppförande lett till att människor lider pga ekonomisk förlust, ser jag inte som något hinder till att vara ledsen.
2017-10-24, 20:12
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Sörjer något för jävligt att denna diskussionen om Martin Timell och hans chefers ansvar i de härskarbeteende och övergrepp som skall vara dem ansvariga.
I stället diskuteras om Lulu Carters förmågor och sexighet och annat fullständigt oväsentligt. Helt oviktigt. Sjukt oviktigt i detta.

Tala nu om allt som chefer har ansvar för i Martin Timells anda samt all den dyra inredning de har tillskansat sig utan att betala en enda spänn. Allt som ansvariga!!
Vi pratar stora pengar....

Men inget som någon vill ta ansvar för.
Inte någon. Som allt annat... Samma mönster.

Jag ber att detta kommer fram i det starka ljuset och den som ansvarig är få ta ansvar över.
Rättvist.

Det luktar cheferna....

´

Klart att Lulus utseende har betydelse vid hennes anställning.
Det gäller Carolina Gynning mf
Kvinnor som anställs pga sitt utseende, talang ibland obefintlig.
Tv4 är ju ökända för att de har använt sig av kuttersmycken till
manliga profiler.Som snyggt lockbete av manliga tittare.
Vem skulle vilja se "Tur i kärlek" på 90 talet med enbart en
fet Adam Alsing om inte snygga 25 åriga Agneta Sjödin var med?
Agneta Sjödin, Jessica A, Carolina G,Carina B(berodde nog mer
på Luuks kuk),Gamla Steffo brevid betydligt yngre Jenny,
Programet Deal or no deal med 24 väsktjejer, varav en av dem
är numera spelexpert.osv osv
Denna sexism är också relevant att diskutera!
2017-10-24, 20:22
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fattyacid
Men Jesus!! Du vet ju att jag har rätt. LC är en bedrövlig inredare. Jag vet att hon var perfekt i mixen, eftersom jag har vänner som är betydligt bättre inredare och även jobbat tv. Men de har inte funkat i bild, vilket Lulu gjorde perfekt för den målgruppen. Det har väl för fan inget med metoo att göra. Det är marknadstänk. Det du däremot inte valde att ha med hade med metoo att göra och där var vi som du märkte överens. Tänk innan!

Citat:
Idiot.
Varma färger. Ombonat.

Ynkrygg.

´

Citat:
Men Jesus!! Du vet ju att jag har rätt. LC är en bedrövlig inredare. Jag vet att hon var perfekt i mixen, eftersom jag har vänner som är betydligt bättre inredare och även jobbat tv. Men de har inte funkat i bild, vilket Lulu gjorde perfekt för den målgruppen. Det har väl för fan inget med metoo att göra. Det är marknadstänk. Det du däremot inte valde att ha med hade med metoo att göra och där var vi som du märkte överens. Tänk innan!

/

Citat:
Jag törs.
Själv ser jag inte så mycket på tv,men baserat på det jag ser så är det uppenbart att sex säljer, i reklam, promotion för kommande program mm. Tuttar säljer helt enkelt, svårare än så är det inte.

Svar:
Det är idioter som ni, som utrycker det ovan, som gör att det där jävla #metoo verkligen behövs....
Sorgligt. Eller förresten.....
Lite sköna, lättklädda babes från dom som inte kom med i Paradise Hotel kanske skulle kunna stå runt Bosse Rappne och gnussa när han mumlar nåt om mossa på stenar som inte rullar....?
Samma tankar som det du har runt Lulu Carters medverkan.

Vad tror ni?
Hur fan fick Lulu Carter huvudrollen i allt detta era jävla idioter!!
Det sitter miljonärer i stora belopp som via äckligt beteende bortom all godhet som tillskansat sig sina pengar och liv till vilket pris genom vilken människas pris som helst.
Martin Timell pissade på dessa offer och chefer såg det ske men undvek att agera....
Och ni diskuterar målarfärg som någon har valt......

Kommentar överflödig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in