Citat:
Ursprungligen postat av
KamratBlue
Fast vad exakt är det han har erkänt?
Att han tafsat på kvinnor mot deras vilja:
Citat:
Tv-spelsexperten Paula Fenjima Manrique gick under den gångna veckan ut på sociala medier och skrev att Martin Timell har utsatt henne för sexuella trakasserier när han tafsat henne på rumpan under inspelningarna av programmet ”Deal or no deal”.
Timell svarar att han inte menade något illa med sitt beteende.
– Vad jag har läst där så handlar det om att jag tydligen har tagit henne på rumpan i någon frukostkö. Det här är 11 år sedan. Jag har inga som helst minnen här, men det är hennes upplevelse som stämmer. Även om inte jag minns det. Det är klart som fan jag ber om ursäkt för det också. Jag har gjort saker som jag inte har menat något illa med. Som inte har varit avsedda som sexuella trakasserier.
Vad har du tänkt att det är då?
– Allt från flört till skämt, och jag har inte tänkt på hur kvinnor har uppfattat det här. Inte en sekund.
Hur har du uppfattat det då, att ta en kvinna på rumpan?
– Det låter konstigt men som en rolig grej, man skämtar eller man säger något i samband med det. Tar man det ur sin kontext så är det klart det är för jävligt.
Citat:
Finns det flera sådana sexuella övergrepp som inte har kommit fram, som du vet om att du har gjort?
– Nej. Jag har säkert tagit på någon någonstans, men jag vet inte.
Likaså i artikeln erkänner han att han problem med sitt temperament, att han behandlat medarbetare illa, haft för grovt språk och grova skämt.
https://www.expressen.se/noje/martin...och-erkanner-/