2017-10-27, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burgundi
Det mest bisarra var att de två feministerna Ebba och Tora jämförde på fullaste allvar dåligt avläsande av kvinnans motaglighet för uppvaktande och intiativ till närhet med våldtäkt för det är samma tankesätt. Vilket hån mot våldtäkstoffer, jag blev heligt förbannad när jag hörde det.

Samt att deras samtal var samma gamla återvanvändning av fördomar som vissa kvinnor har mot män sen innan. Det var snack om empatiträning (som om det vore hundar) och prat om mäns bristande empati. Tänk om de pratade om någon annan grupp på det sättet under bästa sändningstid i nyheterna. Man kan ju tycka att om man grupperar människor på det där sättet så ligger det nog en stor dos av empatiträningsbehov hos en själv.
Man blir litet trött i ögat!
Suck!
Det handlar ju inte om pissiga män eller sviniga kvinnor!!
ALLA kan bli svin med de "rätta" förutsättningarna.
Låter kanske cyniskt av mig, men en människa är inte starkare än sin svagaste länk! Sen om det är vebal, fysisk, psykisk misshandel spelar mindre roll.
😞
2017-10-27, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Varför har inte alla dessa tjejer/kvinnor som idag talar om vad dom varit utsatta för, sagt ifrån när dom blivit tafsade på av sina chefer och kollegor? Det kan väl inte ha varit så svårt att sätta ner foten och tala om för männen som dom jobbar med, att dom inte ska bete sig som dom gör?
Jag vet flera män som stått som stenstoder när kvinnor tafsat!
Det här har varit killar i 13-årsåldern.
De visste inte vad de skulle göra och mår bara dåligt! Stackars killar, och tjejer! Människor....
2017-10-27, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemulenz
Man blir litet trött i ögat!
Suck!
Det handlar ju inte om pissiga män eller sviniga kvinnor!!
ALLA kan bli svin med de "rätta" förutsättningarna.
Låter kanske cyniskt av mig, men en människa är inte starkare än sin svagaste länk! Sen om det är vebal, fysisk, psykisk misshandel spelar mindre roll.
😞

Nej kanske inte från början men det finns nog lite inslag av det ändå. Det kan man ju också förstå då kampanjen har sitt ursprung i USA efter Harveys systematiska utnyttjande av kvinnliga skådespelare och medarbetare. Det är ju dock egentligen en annan person som troligtvis indirekt har triggat igång debatten så att den har tagit den storleken den har gjort och det är USA:s folkvalda ledare.

Det måste ju med rätta vara många kvinnor som är förfärade att ett sådant ärkesvin som så tydligt har använt makt för att utnyttja kvinnor sitter i landets högsta ämbete. Samtidigt så är han ju folkvald och det gör nog att vissa vill göra upp med samhället och män i maktposition i synnerhet. Det kan säkert finnas ett behov av det där.

Den här kampanjen i Sverige har inte riktigt samma bäring då jag tror att vi är hårdare mot trakasserier än i USA. Men det finns alltid behov av att göra upp med trakasserier på arbetsplatser. I Sverige finns dock ett starkt incitament från vissa grupper att göra det till en könsfråga. Vi har ju ett parti som kör den här frågan som huvudfråga tex.
Senast redigerad av Burgundi 2017-10-27 kl. 20:27.
2017-10-27, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnuskigNisse
Kvinnor som tafsar på män Är det Okey ??

Japp. Tjejer har väl likaså ett framfusigt beteende som går att anmäla. Så kom igen killar nu börja vi anmäla tjejer som trodde att det var okej. Tycker tjejer att man ska behandla folk så här så får de smaka på samma sak

Vad för auktoritet av förtroende har tjejer som långt senare anmäler för nåt som då förväntades vara ok. Så är det här könsdiskriminering med ensidig behandling som den stereotypiska kapanjen metoo propagerar

Tjejer får så svart tunga så det blir natt så fort de öppnar munnen. Det är skamligt hur tjejer försöker göra sig så oskyldiga.
2017-10-27, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gzerd
Japp. Tjejer har väl likaså ett framfusigt beteende som går att anmäla. Så kom igen killar nu börja vi anmäla tjejer som trodde att det var okej. Tycker tjejer att man ska behandla folk så här så får de smaka på samma sak

Vad för auktoritet av förtroende har tjejer som långt senare anmäler för nåt som då förväntades vara ok. Så är det här könsdiskriminering med ensidig behandling som den stereotypiska kapanjen metoo propagerar

Tjejer får så svart tunga så det blir natt så fort de öppnar munnen. Det är skamligt hur tjejer försöker göra sig så oskyldiga.

I Sverige har i varje fall jag uppfattning av att vi är relativt jämnlika. Men av någon anledning så är det i vissas ögon bara kvinnor som blir trakasserade som vi var tillbaka på femtiotalet då maktstrukturerna var helt annorlunda. Det är såklart inte bra om manliga chefer utnyttjar sin position och det jag läste om IF tex låter mycket illa. Men när det gäller trakasserier så är kvinnor rätt goda kålsupare också. Sedan så vill jag inte vara hård men vissa av sakerna som har tagits upp i media är bagateller medan andra saker är av en annan dignitet, särskiljer man inte på det så blir det mer av en häxjakt än sakligt.
Senast redigerad av Burgundi 2017-10-27 kl. 20:48.
2017-10-27, 21:06
Medlem
Citat:
I Sverige har i varje fall jag uppfattning av att vi är relativt jämnlika. Men av någon anledning så är det i vissas ögon bara kvinnor som blir trakasserade som vi var tillbaka på femtiotalet då maktstrukturerna var helt annorlunda. Det är såklart inte bra om manliga chefer utnyttjar sin position och det jag läste om IF tex låter mycket illa. Men när det gäller trakasserier så är kvinnor rätt goda kålsupare också. Sedan så vill jag inte vara hård men vissa av sakerna som har tagits upp i media är bagateller medan andra saker är av en annan dignitet, särskiljer man inte på det så blir det mer av en häxjakt än sakligt.
Vi är likadana allihop...vi använder alla den makt och fördelar vi har för att själva få det bättre.
En del gör det snyggt en del gör det klumpigt.
2017-10-27, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzer
Vi är likadana allihop...vi använder alla den makt och fördelar vi har för att själva få det bättre.
En del gör det snyggt en del gör det klumpigt.
Ja, ungefär så! Tror att vem som helst kan bli riktiga a-holes!
Det krävs en riktig man/kvinna för att förbli ödmjuk o stark med makt👊🏻👊🏻
2017-10-27, 21:59
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Känns som så futtig korruption. Vad är nästa grej? Att de klipper varandras gräsmattor skattefritt?
Martin Timell kommer att gå segrande ur denna "komplott" som drabbat honom. TV 4 kommer krävas på ett fett skadestånd för att de utnyttjat Martin Timells godhet.
Finns ingenting som pekar på att Martin Timell gjort fel.

Martin Timell blir TV4:as nästa VD (omorganisation) de lux.
Senast redigerad av Massonite 2017-10-27 kl. 22:06.
2017-10-27, 22:15
Medlem
Citat:
Nej kanske inte från början men det finns nog lite inslag av det ändå. Det kan man ju också förstå då kampanjen har sitt ursprung i USA efter Harveys systematiska utnyttjande av kvinnliga skådespelare och medarbetare. Det är ju dock egentligen en annan person som troligtvis indirekt har triggat igång debatten så att den har tagit den storleken den har gjort och det är USA:s folkvalda ledare.

Det måste ju med rätta vara många kvinnor som är förfärade att ett sådant ärkesvin som så tydligt har använt makt för att utnyttja kvinnor sitter i landets högsta ämbete. Samtidigt så är han ju folkvald och det gör nog att vissa vill göra upp med samhället och män i maktposition i synnerhet. Det kan säkert finnas ett behov av det där.

Den här kampanjen i Sverige har inte riktigt samma bäring då jag tror att vi är hårdare mot trakasserier än i USA. Men det finns alltid behov av att göra upp med trakasserier på arbetsplatser. I Sverige finns dock ett starkt incitament från vissa grupper att göra det till en könsfråga. Vi har ju ett parti som kör den här frågan som huvudfråga tex.
Det är väl inte några konstigheter att män haft större makt än kvinnor?
Jag kan inte längre klappa min piga på rumpan, eller göra densamma på burken och få en oäkting på halsen !
Vafalls?!😀
2017-10-28, 00:21
Medlem
dialektikers avatar
Jo, killar har en tendens att överse om de blir utsatta för sexuellt övergrepp. Ta den snoppmassagen som Martin Melin blev utsatt för 1997 i Robinson. Detta var egentligen en ren våldtäkt på honom av massören. Det är 20 år sen, men varför är det ingen annan som rytit till? Svt borde polisanmälts (som ändå står ansvariga) för detta övergrepp.
Senast redigerad av dialektiker 2017-10-28 kl. 00:27.
2017-10-28, 10:20
Medlem
Men lägg för fn av.
95 procent är av allt tafsande eller grövre saker begås av karlar.
Själv har då jag då inget emot om brudarna börjar kladda på mig..
2017-10-28, 10:58
Medlem
Akeliuss avatar
Orkar inte läsa hela denna tråd ,men det är patetiskt att se Lulu C snyfta om trakasserier det gick bra när den feta lönechecken damp ned varje månad men nu åratal i efterhand när hon blivit petad ska det gnällas. Rätt åt Timell iofs karln är en stor tölp men ingen våldtäktsman.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in