2017-10-23, 22:43
Medlem
Anonymares avatar
Jag försvarar inte på något sätt Timells beteende men har han varnats av cheferna på TV4? Om inte borde cheferna få gå först, Timell borde varnas och ev. polisanmälas av de han trakasserat men i övrigt borde han få behålla jobbet om han ber om ursäkt och sköter sig. Drevet liknar en lynchmobb. Fälls han för brott kan han få sparken men där är vi väl knappast än.
2017-10-23, 22:50
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
Jag försvarar inte på något sätt Timells beteende men har han varnats av cheferna på TV4? Om inte borde cheferna få gå först, Timell borde varnas och ev. polisanmälas av de han trakasserat men i övrigt borde han få behålla jobbet om han ber om ursäkt och sköter sig. Drevet liknar en lynchmobb. Fälls han för brott kan han få sparken men där är vi väl knappast än.

TV4 vill inte att det ska skötas som Aftonbladethärvan. De vill helt enkelt stämma i bäcken för att kunna säga att de reagerade innan det eventuellt blir rättssak av Timells eskapader.
2017-10-23, 22:55
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Lurad. Där gav du det rätt ord. Skäms Martin Timell!

Hmmmm.Var nog klokt av TV att riva kontraktet med Martin Timell. Är det inte olagligt att anlita svartbyggare? Vad jag vill säga är, alla de som fått hjälp av Martin Timell att renovera och bygga? Martin Timell är inte ens yrkesutbildad inom området. Vilken skandal rent ut sagt. Undrar ju vad han ska hitta på härnäst? och om han blir återbetalnings skyldig av det han hittills tjänat.

Undrar ju över dessa olika bygg program och de olika icke yrkesutbildade ansikten man ser i rutan nu för tiden. Bygg program som hjälper Amatörbyggen? MED Amatrörer, snacka om cirkus alltså.

Kanske därför SVT skyddar vissa och andra inte.
Senast redigerad av Massonite 2017-10-23 kl. 23:02.
2017-10-23, 22:57
Medlem
"men i övrigt borde han få behålla jobbet om han ber om ursäkt och sköter sig. "

Var det där menat som skämt eller eller..?
Vem i glödheta h-vete vill synas i närheten av den gubben i framtiden,en självplågare kanske..?
2017-10-23, 22:59
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam-Lag
"men i övrigt borde han få behålla jobbet om han ber om ursäkt och sköter sig. "

Var det där menat som skämt eller eller..?
Vem i glödheta h-vete vill synas i närheten av den gubben i framtiden,en självplågare kanske..?

Nej det var inte ett skämt. Har ledningen låtit honom hållas har han inte fått en rimlig chans att bättra sig och ledningen borde gå först, inte Timell. Eller att både ledningen och Timell får gå men inte bara Timell.
2017-10-23, 23:22
Medlem
Skillys avatar
Vad har han gjort som är så hemskt? Dragit ngt plumpt sexskämt?

Det känns som att en massa mediapersoner drabbats av kollektiv masspsykos och springer i cirklar runt dumbrudar som står och bölar i tv över hur någon kändis försökte få dem i säng för 10 år sedan (och hur hemskt det kändes). Och ska hänga folk till höger och vänster för att visa sig fina.

Är det någon som har koll på konkreta saker Martin egentligen har gjort/sagt?
2017-10-23, 23:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly

Det känns som att en massa mediapersoner drabbats av kollektiv masspsykos och springer i cirklar runt dumbrudar som står och bölar i tv över hur någon kändis försökte få dem i säng för 10 år sedan (och hur hemskt det kändes). Och ska hänga folk till höger och vänster för att visa sig fina.

Det hemska, som inte är så hemskt faktiskt bara komiskt med lite distans, är att han pillat på en en massa dumbrudar, när deras killar har sett det! Det är det som gör andra män ganska så upprörda också tror jag.
2017-10-23, 23:33
Avstängd
Citat:

Det hemska, som bara är komiskt med lite distans, är att han pillat på en en massa dumbrudar -när deras killar har sett det! Det är det som gör andra män ganska så upprörda också tror jag.
2017-10-23, 23:36
Citat:

Massvis med saker Martin gjort !!! Han har t.ex erkänt sina sexlustar. Bett om ursäkt , utan gehör. Sedan fortsatt sextrakassera kvinnor, slagit sin fru (jobbat svart) eftersom han inte är utbildad snickare, sen säger han ju att han är så duktig.
2017-10-23, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Det hemska, som bara är komiskt med lite distans, är att han pillat på en en massa dumbrudar -när deras killar har sett det! Det är det som gör andra män ganska så upprörda också tror jag.

Och att han efteråt sagt till kvinnan från badtunnan att glömma det hela om hon vill göra karriär.
2017-10-23, 23:45
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Massvis med saker Martin gjort !!! Han har t.ex erkänt sina sexlustar. Bett om ursäkt , utan gehör. Sedan fortsatt sextrakassera kvinnor, slagit sin fru (jobbat svart) eftersom han inte är utbildad snickare, sen säger han ju att han är så duktig.

Att erkänna sina seklustar känns ju onekligen väldigt grovt. Det borde nog vara 5 års fängelse bara för det. Likaså att han säger sig vara duktig och inte är utbildad.

Men ok.. förstår av ditt inlägg att du inte gillar Martin Timell.

Men det känns som väldigt lösa anklagelser. Har hans fru anmält honom eller sagt att Martin slagit henne? Eller finns det vittnen? Och hur har sextrakasserierna gått till? Har bara läst om badtunnan.

PS. När jag var 13 så var det en tjej i klassen som "av misstag" råkade snubbla till och ta mig mellan benen. Det är förvisso 35 år sedan men det fanns vittnen. Borde jag anmäla henne?
2017-10-23, 23:50
Citat:
Ursprungligen postat av Knaseligas
Och att han efteråt sagt till kvinnan från badtunnan att glömma det hela om hon vill göra karriär.

Det Bästa Idag! Ja nu hoppas man verkligen inte att man ser Martin Timell i TV någonsin, inte ens i barn TV.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in