2017-10-20, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V-Villesson
Bevisen hopar sig:

1. Han har varit arg på en dålig medarbetare.

2. Han har velat prata med en "komiker" som kallat honom hustrumisshandlare.

3. Han har velat prat med bögola som drog igång hetsjakten.

Ujujuju...

Nja en narcessist utan "handbroms" !
2017-10-20, 10:04
Medlem
V-Villessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Missakta inte det kvinnliga könet! Den gode Martin är en riktig kuk, och kommer förhoppningsvis att så förbli.
Klippen stärker att han är en riktig kuk. Hade han varit en ödmjuk kille hade han snackat med medarbetaren på ett helt annat sätt. Det står i texten i anslutning till klippet att det inte visar rasism, homofobi eller sexism, däremot arbetsmiljön.

Jag tycker att det där klippet är ett bevis på att dom inte kan få fram nåt värre. Martin resonerar ju med idioten till arbetskamrat som varit oförsämd och sagt "det är nu man ska bli rädd" när martin säger att han har en idé.

Tålamodet kan tryta om medarbetarna är usla.

Fatta twisten när det kommer fram att det är bögola Martin skäller på!
2017-10-20, 10:08
Medlem
gubbroras avatar
Ett par saker slår mig när jag läser i tråden. För det första är det helt uppenbart att MT är ett praktarsle och ska ut från allt vad tv-verksamhet heter. Han har uppenbarligen bettet sig som ett svin under lång tid. För det andra så är det uppenbart att såväl ledningarna hos TV 4 och Meter väl känt till problemen med MT utan att agera. Det bör rimligen få konsekvenser.det bör ske utrensningar i båda ledningsgrupperna bl.a bör Åsa Sjöberg slängas ut på grund av sin feghet att agera. Därefter bör äntligen hemma slängas ut ur tablån under resten av denna säsong. Jag har svårt att tro att en praktikant som skulle tagit Åsa Sjöberg mellan benen under en konferens skull fått stanna många minuter på TV4

En annan sak som slår mig är att många skribenter måste jobba på, för mig, extremt egendomliga arbetsplatser. Jag har aldrig arbetat på en arbetsplats där chefer haft för vana att trakassera förnedra eller förolämpa medarbetare. Det har under flera år funnits rapporter om MTs agerande och det är uppenbart att karln har några psykiska problem och ska vara frånkopplad allt ansvar eller inflytande från produktionen. MT passar möjligen enbart som en TV-pajas som ska hamra och såga. Att vissa skribenter tycker att det är normalt att en ledande person kallar kollegor för horor, drar bögskämt fullt medveten om att det finns bögar i produktionen sexuellt ofredar/våldför sig på en praktikant säger mig att dessa personer arbetar på en primitiv utpräglad manlig arbetsplats eller att skribenterna i stor utsträckning saknar arbetslivserfarenhet
2017-10-20, 10:09
Medlem
Sirdaniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Missakta inte det kvinnliga könet! Den gode Martin är en riktig kuk, och kommer förhoppningsvis att så förbli.
Klippen stärker att han är en riktig kuk. Hade han varit en ödmjuk kille hade han snackat med medarbetaren på ett helt annat sätt. Det står i texten i anslutning till klippet att det inte visar rasism, homofobi eller sexism, däremot arbetsmiljön.

Allt klippen visar e en person som får ett utbrott och lackar ur. Jobbar man hela sitt liv i TV e det ganska troligt att det finns klipp när man tappar tålamodet och börjar säga dumma saker.

Klippen säger ingenting om hur arbetsmiljön är eller hur en vanlig dag på jobbet ser ut med Martin Timell
2017-10-20, 10:11
Medlem
Fick mig att tänka på detta humorklipp med Timell http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=4907996

Extra kul att han säger att han aldrig skulle behandla någon i mediebranschen så illa

Edit: Enligt MT så blev detta starten på en schism dem emellan https://www.aftonbladet.se/nojesblad...cle10406942.ab
Senast redigerad av Fredrik 2017-10-20 kl. 10:17. Anledning: Tillägg med aftonbladet länk
2017-10-20, 10:15
Medlem
Enydrions avatar
Jag läste nån artikel om honom för 10 till 15 år sen där han sa att han blev typ mr Hyde bakom ratten i en bil, så han funkar nog på det sättet helt enkelt, han är ovanligt trevlig i rutan och tvärtom när han inte är i rutan...
2017-10-20, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V-Villesson
Vad är det för "slag" bögola ska vinna?

Citat:
Ursprungligen postat av proximac
.... och Ola skulle svarat istället för att öppna sig till almänheten och fortsätta prata över huvudet på MT. Mycket barnsligt och fegt agerande av Ola att inte vågade ta debatten på rätt sätt. Så omanligt av Ola!

Verkar MT vara en person som har självinsikt? Tror ni det går att föra ett resonligt samtal med honom?

Det är ju pga att ingen vågat säga emot honom detta har fått pågå så länge. Och vi ska veta att det finns många fler där ute som ska vara rädda nu, och inte bara av det manliga könet. Faktum är att det är väldigt mycket tjejmaffia som styr ute på produktionsbolagen. Rena rama sekterna där ute, där personal mobbas så att dom säger upp sig etc etc.

Problemet är inte Ola Fredholm, utan det är cheferna, som i dessa fall antagligen har vetat om allt, men ingenting gjort. Dåligt ledarskap helt enkelt.

https://www.resume.se/nyheter/artikl...isste-om-allt/
Senast redigerad av kissemizz 2017-10-20 kl. 10:20.
2017-10-20, 10:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kissemizz
Verkar MT vara en person som har självinsikt? Tror ni det går att föra ett resonligt samtal med honom?

Det är ju pga att ingen vågat säga emot honom detta har fått pågå så länge. Och vi ska veta att det finns många fler där ute som ska vara rädda nu, och inte bara av det manliga könet. Faktum är att det är väldigt mycket tjejmaffia som styr ute på produktionsbolagen. Rena rama sekterna där ute, där personal mobbas så att dom säger upp sig etc etc.

Problemet är inte Ola Fredholm, utan det är cheferna, som i dessa fall antagligen har vetat om allt, men ingenting gjort. Dåligt ledarskap helt enkelt.

https://www.resume.se/nyheter/artikl...isste-om-allt/

Tydligen skall det gå att ha en bra kontakt med M enligt Ola. Ola själv säger att han alltid blev välbemött av MT då han enligt Martin gjorde ett bra arbete. Dom hade alltså en bra arbets-relation.

Varför inte svara till en man hade/har? en bra relation till?
Senast redigerad av proximac 2017-10-20 kl. 10:37.
2017-10-20, 10:36
Medlem
otukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kissemizz
nu ska han ha försökt ringa Ola Fredholm:

http://forumbilder.se/G9T5P/snip20171020-10.png

är han en fullblodspsykopat, vilket jag tror han är, så tycker han nog att det handlar om förtal här. Fatta vad sjukt om han vinner? Då får vi crowdfunda till Ola va?

Ola Fredholm förtjänar nästan en egen tråd. Eller mer information om han. Han är alltså en ledande i drevet? Att Martin skriver att han ska anmäla för förtal är inte psykotiskt. Faller naturligt då han inte erkänt något eller kastat in handuken.
Ola vågar inte ta samtalet och drevar på ett sätt som han vore längst fram med fackla & högaffel. Allt eller inget nu.
2017-10-20, 10:37
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proximac
Tydligen skall det gå att ha en bra kontakt med M enligt Ola. Ola själv säger att han alltid blev välbemött av MT då han enligt Martin gjorde ett bra arbete. Dom hade alltså en bra arbets-relation.

Varför inte svara till en man har en bra relation till?
För att bra relationer kan förändras på ett ögonblick. Nu arbetar de inte ihop längre och Ola har tagit bladet från munnen om det han har sett. Troligtvis vill han backa upp de som gått ut med hur det är att jobba med produktionen. Inget konstigt med det.
2017-10-20, 10:41
Medlem
JamesFs avatar
Det går väl ingen nöd på Martin? Han tycker han är en bra snickare och kan troligen få jobb på något bygge. Då får han dessutom kollegor som vågar gå i svaromål och sätta honom på plats.
2017-10-20, 10:42
Medlem
Zilvios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teleslinga
Kan du berätta mer? Något konkret?
Han var inte alls den "trevliga person" dom sett på tv utan en väldigt osympatisk person som var otrevlig mot alla i omgivningen och betede sig som han ägde deras hus och kunde göra vad han ville som tex att ta mat och fikabröd i kyl och skafferi när han kände sig sugen.

Med tanke på de rykten man sedan hört under åren och den mängd uppgifter som nu kommit fram tycker jag det står ställt utom tvivel att Martins skådespelartalanger i kombination med TV4's bildproducenter ("klipptekniker") skapat en karaktär som inte har någon förankring i verkligheten.
Sen kan jag tänka mig att det finns en hel del "trevliga" tv-personligheter som är (eller har förvandlats) till riktiga praktaschell.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in