2017-10-24, 04:03
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den.smarta
Så du menar att det inte är att gå över gränsen att ta någon under bikinitrosorna och sticka in fingrarna i underlivet? För det är vad MT har gjort nämligen. Läs på lite innan ni yttrar er.

"För det är vad MT har gjort nämligen"
Hur vet du det, har du någon trovärdig källa?
2017-10-24, 04:20
Medlem
twoeggss avatar
Ledningen borde förstått bättre än att låta Timell grisa runt som han verkar gjort. Är de dumma eller bara naiva? Nu förlorar de en av sina största kassakor och samtidigt som de ser tafatta ut. Någonstans borde detta gått klara upp internt utan att någon behövt bära hundhuvudet samt halshuggas offentligt.
2017-10-24, 04:23
Medlem
Jag tycker synd om honom - nu är det riktigt uppenbart att "dom" är ute efter att sätta dit honom. Och till alla er som applåderar - imorgon kanske det är er tur...
2017-10-24, 04:25
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
TV4 lever på reklam, vilken reklamköpare vill bli förknippad med Timell?
Timell är ekonomiskt värdelös alltså får han sparken. Det handlar inte om vem som borde gå eller inte, det handlar om pengar.
Det handlar inte ens om ifall han är oskyldig eller inte, det är helt ointressant för TV4, han är bara förbrukad.
Om ledningen sitter kvar påverkar inte reklamköparna.

Hade ledningen agerat i tid hade detta dock aldrig hänt. De har ju vetat om allt länge. Det smartast torde väl vara att ge MT ett ultimatum och fått honom att inse att han inte kan bete sig hur som helst på en arbetsplats. På så vis hade de kunnat behålla ett av sina största namn och sluppit negativ publicitet riktad mot deras egen kanal. Nu undrar ju alla varför ledningen lät MT hållas, vilket inte direkt är bra reklam för TV4.
2017-10-24, 05:15
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Den rabiata feminismen sprider sig även bland män... har jag märkt. Tamejfan skrämmande hur folk resonerar.

Men hur vet du att dom förtjänar att kallas "Män" ? En riktig man ska väl i första hand vara intresserad av sanningen, och inte av ryktesspridningen. Vi såg ju hur blatten Musse Hasselvall erkände sexuellt ofredande i TV2:s Aktuellt här om dagen. Han är ju i princip redan kvalificerad för en tids vistelse i finkan. Men han är ju muslim, så han slipper straff.

Martin Timell behöver bara muta Lulu Carter med ett par miljoner, så går han också fri. Money talks...
2017-10-24, 06:45
Medlem
Carrocks avatar
https://www.youtube.com/watch?v=L_IB_2RtRr8

När kommer anklagelserna mot Jacob Öqvist måntro?
2017-10-24, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
https://www.youtube.com/watch?v=L_IB_2RtRr8

När kommer anklagelserna mot Jacob Öqvist måntro?

Så fort hans anställda vågar öppna truten. Det är väl en tidsfråga numera innan fler kändisar synas för sådana här snedsteg.
2017-10-24, 07:02
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Jag har ju fått till mig att Timell har missbruks problem.
Men oavsett om eller inte så är Timell speciell och när jag tänker på detta tjafs så hur är de andra linslusarna i församlingen?
Varför vill man vara med i TV?
Jag kan förstå Timell om han plockar ned folk, blir han själv överkuggad så är det den andre eller andra som växer i favör och vad har de i ryggen? Inte mycket mer än en fix övertro på sig själva och en enorm yta, de villa alla ha kameran och bidar sin tid, i en sådan församling så kan det bara finnas en och jag antar att TV skiter i vilken bara att det ger publik och tar in pengar så på det viset är Timell inget annat än ett luder i mängden av luder som fått kämpa för sin plats vid bordet varenda dag.

Jag tror att bakom detta tjafs så ligger större saker rent personligt om Timell som gör att TV4 bara vill släppa så som de gör i den branschen och jag antar att Timell har varit motstridig och då kommer TV4 ihåg saker och drar igång ett löp.
Om vi tar Lulu vad var det där som var så hemskt igentligen? Allt jag sett visar på att hon då var mer än nöjd som Timells vän och kråmade sig som en katt i solen, att en man vill pröva och observera pröva en bit längre det ingår och Timell var den som tog in Lulu i gamet.
En mogen individ vet att det finns ett pris att betala i gengäld när saker går den lätta vägen som i detta fallet där Timell gick före och öppnade dörrarna åt Lulu som fick sig ett namn, framgång och bra betalt.

Lulu har haft grava alkoholproblem, hon fick sparken.
https://m.youtube.com/watch?v=OCzRW4sh5Zw
Hon menar att det är Martins fel,fattar inte att fler folk inte kan
se igenom henne.
Folk är så upptrissade av pöbelstämningen som hon skapat.

Fel har Martin gjort, men konsekvenserna skulle hans chefer tagit
med Martin tidigare.Inte 10 år senare.
Nu känns det som cheferna tvingas sparka Martin pga tajmingen
med metoo.
Som en del skriver om Martin kan man ju tro att han våldtagit 50
underåriga tjejer.
En kvinna blev klappad på rumpan, en annan kvinna blev grovt tafsad på i fyllan.
Känns verkligen som att cheferna sparkar Martin för att rädda sig själva.
Ynkligt av dem, det enda rätta är att YnkCarsten, Åsa och Fredrik
får sparken.Bonniers är ett skämt!
Senast redigerad av cece123 2017-10-24 kl. 07:15.
2017-10-24, 07:24
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
TV4 lever på reklam, vilken reklamköpare vill bli förknippad med Timell?
Timell är ekonomiskt värdelös alltså får han sparken. Det handlar inte om vem som borde gå eller inte, det handlar om pengar.
Det handlar inte ens om ifall han är oskyldig eller inte, det är helt ointressant för TV4, han är bara förbrukad.
Om ledningen sitter kvar påverkar inte reklamköparna.

Sånt här rinner av rätt snabbt. Om Timell ber om ursäkt och skärper till sig, plus att givetvis TV4:s chefer sparkas och/eller gör avbön, så kvarstår faktum att han är en duktig programledare. Detta drev är extremt överdrivet, inte minst det som skrivs om honom i denna tråd, rena fantasier och hatkampanjer i vissa fall. Det finns ingen rim och reson när "feminismdreven" går. Det gäller att hålla flera saker i luften samtidigt här:

1. Jag försvarar inte på något sätt MT:s beteende
2. TV4:s chefers huvuden borde rulla för att inte ha agerat tidigare och varnat MT eller sparka honom
3. Mediadrevet saknar alla rimliga proportioner.
4. Trots allt är MT en duktig mediaperson 100% av tv-tittarna skulle efter några månaders "glömska" knappast byta kanal bara för att han är med i ett program.
2017-10-24, 07:32
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Lulu har haft grava alkoholproblem, hon fick sparken.
https://m.youtube.com/watch?v=OCzRW4sh5Zw
Hon menar att det är Martins fel,fattar inte att fler folk inte kan
se igenom henne.
Folk är så upptrissade av pöbelstämningen som hon skapat.

Fel har Martin gjort, men konsekvenserna skulle hans chefer tagit
med Martin tidigare.Inte 10 år senare.
Nu känns det som cheferna tvingas sparka Martin pga tajmingen
med metoo.
Som en del skriver om Martin kan man ju tro att han våldtagit 50
underåriga tjejer.
En kvinna blev klappad på rumpan, en annan kvinna blev grovt tafsad på i fyllan.
Känns verkligen som att cheferna sparkar Martin för att rädda sig själva.
Ynkligt av dem, det enda rätta är att YnkCarsten, Åsa och Fredrik
får sparken.Bonniers är ett skämt!
Kan du förklara vad du menar med pöbelstämning? Ska bli intressant...
2017-10-24, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Bra beskrivning av hur du och andra totalt missförstår ämnet.
Finns ingen hjälp då.

Är det? Jag har sett åtskilliga liknande beteenden från kvinnor på arbetsplatser vilket skulle anses vara förkastligt beteende om det var män. Tex en kvinnlig kollega på arbetstid smeka sig mot en manlig kollegas kön för att beskriva hur han skulle ha sex med henne inför kollegor. Detta följdes av många andra kommentarer samt klämmande av flera kvinnor på mannen (det är en kvinnodominerad arbetsplats). Jag har bara sett tafsande från kvinnliga kollegor och det har skett vid några arbetsplatser.

Det försekommer såklart från män också men för just för min del har jag inte sett det ske på de arbetsplatser jag har varit på. Vilket kan mycket väl ha att göra med att majoriteten är kvinnor på dessa arbetsplatser. Säkerligen är det här agerandet känsligare om en man skulle göra så pga kulturella skäl.. fast om det borde vara det är värt att frågasätta.

Vi lever inte på femtiotalet längre då det nästan bara var män som hade formell makt och trakasserar på arbetsplatsen eller "skojar grovt" som Timell påstår. Som säkert de kvinnor jag har sett göra sådana saker skulle säga att de gjorde.

Själv har också varit med om liknande situationer för att inte tala om krogen där tjejer tafsar en hel del. Men med det säger jag inte att mannen gör rätt i de här mediala fallet. Inte på något sätt utan snarare tvärtom men det finns två sidor av det här myntet varav den ena sidan inte pratas om överhuvudtaget.

Kontexten är för mig väldigt betydelsefull i sådana fall då makt osv är ingredienser som gör handlingen värre. Även om handlingen är fel oavsett så finns det grader i helvetet.

Förövrigt börjar diskussionen urarta och det verkliga trakasserierna kommer tyvärr att sköljas bort av allt möjligt. Nu börjar man höra om empatiinlärning hos män igen (snart är män som djur) och offergörande av kvinnor. Om en man är fysiskt nära så att han står nära en kvinna utan att läsa av om hon vill det är det empatibrist samt att alla oönskade närmanden är samma sak som våldtäkt för det härstammar från samma tankegång (se samtal från två feminister i rapport). Vilket hån mot alla våldtäktsoffer.

Det är synd då jag tror det finns ett verkligt behov för trakasserier som tex den kvinnan som jobbade i restaurangbranchen och har synts i media. Den miljön tror jag är hård och det bör städas upp lite där.
Senast redigerad av Burgundi 2017-10-24 kl. 08:15.
2017-10-24, 08:15
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teleslinga
Kan du förklara vad du menar med pöbelstämning? Ska bli intressant...

Du får läsa andras inlägg.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in