2017-10-23, 11:03
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Men herregud!Har du inte läst om alla vittnesmål om hur illa han uppträtt och behandlat sina medarbetare i över 20 år?
Förstår inte alls ditt förvirrade inlägg.

Måste säga fortfarande att Martin inte är i samma nivå
som Harvey Weinstein.
När drevet kommer igång, så inser
man att framför allt 1 person varit drivande och sedan har
några personer sagt något.
Det grövsta är badbaljehändelsen, absolut utan tvekan.
Martin har väl haft 475 medarbetare på Äntligen hemma.
Han har jobbat på andra program och Svt under 30 år.
Det borde vara 100 personer som har något stt säga i pressen.
Martin är inte en mysgubbe,till folks besvikelse är han ettrig och
på det beter han sig som en typisk 60 årig byggare.
Jag vet hur många beter sig inom den branschen... så
långt ifrån PK man kan komma, du skulle få chockskador om du visste.
Det skulle ha varit tv4 chefernas roll att granska Martins beteende
mycket tidigare för att kunna stävja ett icke önskvärt beteende.
Modellera om honom så att han fattar PK tänket.

Sedan är vi alla del av en arbetsplats, att inte säga ifrån... hur ska folk
ha det? Samtidigt som det pratas om allas ansvar i hur folk beter sig
på arbetsplatser, kan plötsligt ingen fegis säga något för att alla är
sååå rädda...Hundratals personer, ingen med kurage?
Tv4 måste vara en hemsk plats att jobba på,eftersom den kryllar
av massor av anställda med frilans och projektjobb.
Tror inte att problemet försvinner med Martin,tyvärr.
Senast redigerad av cece123 2017-10-23 kl. 11:13.
2017-10-23, 11:15
Medlem
duqus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knoefian
Och så det uttröttade tugget om Bonnier som manipulerar hela Sverige och har hittat på att förintelsen aldrig ägt rum. Väx upp nu...

Du menar alltså att f.d chefen som twittrat och dessutom lyckats outa kvinnan i en borttagen tweet då är med i sällskapet om att förintelsen aldrig ägt rum....enligt din världsåskådning.....smart

https://twitter.com/HenrikBastin/sta...57630382088197
2017-10-23, 11:50
Medlem
Tror inte alla kvinnor i MT närhet är helt oskyldiga själva faktiskt och det här med Kroners historia är skum. Han blev ju ihop med fanskapet något halvår senare men nu skall det anmälas. Media borde vara lite försiktiga innan de går ut med namn och bild innan det vet allt...
2017-10-23, 12:38
Medlem
QueerSchilvias avatar
Martin Timell och hans lika rampljuskåta bror Anders är nog det mest oaptitliga man kan finns i den s k B-kändis branchen.
Det kan bara vara komplex för liten kuk och pengar på kontot som de tror att sådant här äckelbeteende skulle vara ok.
2017-10-23, 13:17
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QueerSchilvia
Martin Timell och hans lika rampljuskåta bror Anders är nog det mest oaptitliga man kan finns i den s k B-kändis branchen.
Det kan bara vara komplex för liten kuk och pengar på kontot som de tror att sådant här äckelbeteende skulle vara ok.

Jag håller med, dock måste säga att våran sexgalning kan åtminstone snickra lite och gör sig bra på tv , även om hans pipiga pojkaktiga röst och beteende inte passar i ett byggprogram så är han en bra underhållare, medan hans bror med långa håret som på en övervintrad hårdrockare är bara patetisk, denna frisyr passar inte honom, men han vill synas i tv, jag spyr när jag ser honom
2017-10-23, 14:15
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Vad är massmedias första instinkt när de hittar info från någon som ligger på botten och desperat försöker rädda sig själv från att bli korsfäst? Sparka på honom ännu mer!

Är så jävla äcklad av deras beteende att jag nästan känner för att stå på MT's sida. Dvs inte lite.

Jag ställer mig aldrig på Timells sida. Media berättade om Martin Timell.
Och.
Äntligen kom hans rätta jag ut ordentligt.... Det finns en Gud!
Men.
Det betyder inte att också de högre ansvariga som mycket väl känt till MT:s härskartekniker också skall stå till svars.
Åsa Sjöberg, Fredrik Arefalk och Casten Almqvist skall naturligtvis lida samma konsekvenser som Martin Timell. Är osäker på hur stort ansvar Anna Rastner har haft? Känns som en springflicka men är inte påläst nog om hennes roll i härvan.
Men de andra tre hjältarna som nu slåss för sina jobb.... och smutsiga heder.
Med full insikt och kunskap om förhållandena och dessutom i högre maktposition har dom inte agerat öht mot allt som har hänt genom åren. Fullständigt oacceptabelt på alla sätt.
Då tar man nu sitt ansvar och lämnar in.
Eller så har man en styrelse, ägare som sparkar så hårt dom kan!!

Ynkryggar.

2017-10-23, 14:27
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Jag ställer mig aldrig på Timells sida. Media berättade om Martin Timell.
Och.
Äntligen kom hans rätta jag ut ordentligt.... Det finns en Gud!
Men.
Det betyder inte att också de högre ansvariga som mycket väl känt till MT:s härskartekniker också skall stå till svars.
Åsa Sjöberg, Fredrik Arefalk och Casten Almqvist skall naturligtvis lida samma konsekvenser som Martin Timell. Är osäker på hur stort ansvar Anna Rastner har haft? Känns som en springflicka men är inte påläst nog om hennes roll i härvan.
Men de andra tre hjältarna som nu slåss för sina jobb.... och smutsiga heder.
Med full insikt och kunskap om förhållandena och dessutom i högre maktposition har dom inte agerat öht mot allt som har hänt genom åren. Fullständigt oacceptabelt på alla sätt.
Då tar man nu sitt ansvar och lämnar in.
Eller så har man en styrelse, ägare som sparkar så hårt dom kan!!

Ynkryggar.

Cheferna har sina bonusar, de ville inte slakta en guldko eller en höna som värper guldägg, dessa byggprogram som Fuskbyggarna och Äntligen Hemma drar in en massa miljoner från sponsorer och reklamintäkter, så jo populärare någon programledare blir desto vidrigare kan han bete sig, titta bara på BBC och en vidrig gubbe som ledde barnprogram och våldtog hundratals barn
2017-10-23, 14:36
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Cheferna har sina bonusar, de ville inte slakta en guldko eller en höna som värper guldägg, dessa byggprogram som Fuskbyggarna och Äntligen Hemma drar in en massa miljoner från sponsorer och reklamintäkter, så jo populärare någon programledare blir desto vidrigare kan han bete sig, titta bara på BBC och en vidrig gubbe som ledde barnprogram och våldtog hundratals barn

Jag förstår att det har varit drivkraften och förblindat ledningen.
Dessutom är flera av dom privata vänner sen länge. Med varandra och med MT. Såklart.
Men nu.
Nu när snösvängen plöjer undan allt och allt under ytan blottas och sanningen kommer fram....
Vad finns då för val?
Ursäkter? Billiga undanflykter?

Nej, ska nya miljoner rulla in. Ska nya sponsorer signa avtal då måste kanalens styrelse och ägare agera.
Kanalen TV4 m. systerkanaler är större än dessa tre stolpskott som individer.

´
2017-10-23, 14:45
Medlem
QueerSchilvias avatar
När börjar polisanmälningarna droppa in?
2017-10-23, 14:46
Medlem
trickydicks avatar
Citat:

Vilka polisanmäler och för vad?
2017-10-23, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Vilka polisanmäler och för vad?
Hand-våldtäkten i badtunnan är inte preskriberad, det blir o skaka galler för timellfjanten.

.
2017-10-23, 14:55
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:

Mycket, det mesta av detta, handlar om etik och moral.
Att styrka brott, som åklagare för vidare till åtal, kräver att man kan styrka just brott med någon form av bevisning. Gärna teknisk bevisning och inte bara ett vittne.

Jag tror inte att mycket av det som är aktuellt just nu i de olika ärendena kommer leda till fällande domar rent juridiskt.
Det man kanske ska koncentrera sig på i brist på underlag för en anmälan till polis är att de enskilda "kända" män som har utfört de handlingar som omnämns, efter utredning och klarläggande om felbeteende, får ta sitt personliga ansvar vilket är straff nog för många av dessa herrar.

En förlorad karriär och för alltid stämplad som äcklig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in