2017-10-20, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freetch
Håller till fullo med dig, det händer lite dumheter på fyllan. Så länge det inte är något som går över gränsen om man säger så. Jag blir galet frustrerad över debatten som är. MT är man som tycker om kvinnor, inget märkligt med det. Sen att det tafsas och skojas är ju fest ! (Se Paradise hotel, då ska fan varenda kukhuvud som är där också anmälas) Jag kan tänka mig att de gånger han väl sagt eller gjort något så har kvinnorna skrattat med och tyckt att det va kul tills dagen efter då man tänker, shiit vad gjorde JAG igår ? Tror inte de vaknar och tänker, vad gjorde MT igår ? det leder till skamkänslor som leder till ångest som leder till att man börjar känna sig som ett offer. Fuck this shiit, trött på allt snack som går nu.
Säkra kortet är att vara bög idag !
Blir så arg !!

Hade du skrivit det där om de handlade om att en ung afghansk kille hade tafsat lite, eller en ung afrikan som oxå "gillar" kvinnor som du uttrycker dig...
du ger såna som MT en ursäkt att fortsätta, jävla våldtäktskulturen i den äldre generationen skrattas bort på de sättet som du skrivit, tänk om de hade hänt din syster, tjej, mamma, mormor, hade du resonera på samma sätt då?
2017-10-20, 03:32
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Detta gamla pippirull-klipp (typ från 90-talet?!) visar precis vilken tomte vi har att göra med.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=4907996

Lyssna och ge mig en kommentar,, är inte en Timell en skitstövel så säg?!?!

Jag döör, haha! Såå roligt, och Martin Timell är totalt bisarr här, noll humor, noll flexibilitet.

Han är en veritabel katastrof så fort han inte har egen totalkontroll på skeendena.
2017-10-20, 03:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devlindiablo
Hade du skrivit det där om de handlade om att en ung afghansk kille hade tafsat lite, eller en ung afrikan som oxå "gillar" kvinnor som du uttrycker dig...
du ger såna som MT en ursäkt att fortsätta, jävla våldtäktskulturen i den äldre generationen skrattas bort på de sättet som du skrivit, tänk om de hade hänt din syster, tjej, mamma, mormor, hade du resonera på samma sätt då?

Det är skillnad när du är på gatan och någon stoppar in handen eller om du är på en privatfest med en kåtbock som MT och väljer att bada i tunnan med honom. Jag försvarar inte MT men jag försvarar att man ska vara kritiskt inte tro på en historia utan kontexten för att man vill att den ska vara sann.

Här var det fest med alkohol med ett lättklätt sällskap som alla känner varandra, och ingen pop-up afghan som börjar pulla en okänd främling.

Tydligen var hennes sambo där och bevittna, och hon får två möjligheter här:
Erkänna till sin sambo att det var samtyckte till hans agerande och riskera skilsmässa eller alternativ två, att ta rollen som offer.
2017-10-20, 03:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelle.snus
Kvinnorna älskar att stå i centrum för dramat, sätta sig i såna situationer och när ångesten kommer skylla på någon annan.

Det är på grund av sådana som dig som samhället ser ut som det gör; kvinnor vågar eller anser inte att det är någon idé att anmäla våldtäkter och sexuella övergrepp för att de ändå inte blir betrodda. För att alla (Läs:Män) har fördomar och inställningen att det måste vara påhitt eller överdrift. Du bär en del av skulden till detta, hoppas du är medveten om det.
2017-10-20, 03:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Den.smarta
Det är på grund av sådana som dig som samhället ser ut som det gör; kvinnor vågar eller anser inte att det är någon idé att anmäla våldtäkter och sexuella övergrepp för att de ändå inte blir betrodda. För att alla (Läs:Män) har fördomar och inställningen att det måste vara påhitt eller överdrift. Du bär en del av skulden till detta, hoppas du är medveten om det.

Nej, det är på grund av andelen kvinnor som ljuger som det är så, fråga Jemma i england, hon fick 10års fängelse för lögner om övergrepp, hon ville stå i centrum.

Du är inte så smart som du vill framställa dig.
Senast redigerad av herrArmbandsur 2017-10-20 kl. 04:02.
2017-10-20, 04:03
Medlem
Semenomore2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freetch
Det är skillnad när du är på gatan och någon stoppar in handen eller om du är på en privatfest med en kåtbock som MT och väljer att bada i tunnan med honom. Jag försvarar inte MT men jag försvarar att man ska vara kritiskt inte tro på en historia utan kontexten för att man vill att den ska vara sann.

Här var det fest med alkohol med ett lättklätt sällskap som alla känner varandra, och ingen pop-up afghan som börjar pulla en okänd främling.

Tydligen var hennes sambo där och bevittna, och hon får två möjligheter här:
Erkänna till sin sambo att det var samtyckte till hans agerande och riskera skilsmässa eller alternativ två, att ta rollen som offer.
Så du tror alltså på allvar det är rimligare att hon bara tänkte "Gud så trevligt med lite spontan one-night-fingering av en dubbelt så gammal medieprofil på personalfesten, nu blir det att pilla ut sågspån hela natten men det är det värt" för att sedan göra en 180 när hon såg sambon närvarande och komma ut som brottsoffer flera år senare.

Hur skötte hon det sedan med sin sambo sa du?
Citat:
eller alternativ två, att ta rollen som offer.

"Sorry älskling, Timpan var i farten igen. Anmäla? Nej. Vi väntar ett par år tills det blir en stor mediejakt på kända mediemän som antastar sina medarbetare, har vi tur säger någon något om Martin och då jävlar slår vi till"
2017-10-20, 04:49
Medlem
Gosifs avatar
Lustigt nog har jag alltid tyckt illa om honom. Fick äntligen besked i frågan.
2017-10-20, 05:19
Medlem
twockos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Jag döör, haha! Såå roligt, och Martin Timell är totalt bisarr här, noll humor, noll flexibilitet.

Han är en veritabel katastrof så fort han inte har egen totalkontroll på skeendena.

Han kör ju över ju fjanten till komiker fullständigt.
2017-10-20, 05:22
Medlem
Semenomore2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twocko
Han kör ju över ju fjanten till komiker fullständigt.
"Fullständigt" Nu tar du i så du spricker.
2017-10-20, 05:26
Medlem
knarkpulvers avatar
Jag är så jävla ledsen över MT. En riktig mysfarbror på Äntligen Hemma som trots sin extremt monotona tråkighet förgyllt många arbetslösa timmar i soffan.
Han har nog några jobbiga år framför sig..
2017-10-20, 05:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelle.snus
Kvinnorna älskar att stå i centrum för dramat, sätta sig i såna situationer och när ångesten kommer skylla på någon annan.
på vilket sätt bad hon om att få fingrar uppkörda i sig??? Den enda som borde ha ångest är Martin.
2017-10-20, 05:39
Medlem
Semenomore2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrArmbandsur
Nej, det är på grund av andelen kvinnor som ljuger som det är så, fråga Jemma i england, hon fick 10års fängelse för lögner om övergrepp, hon ville stå i centrum.

Du är inte så smart som du vill framställa dig.
Statistik visar att andelen offer som ljuger i sammanhang med sexuellt våld är mindre än 1%. Men visst det är kvinnor som är problemet här.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in