2017-10-20, 08:45
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsurewasntme
Ryktet som gick strax efter var att Timell och Carter varit kolahöga på en personalfest och pippat i en badtunna.
Bosse Rappne var inte blyg han heller..

(FB) Skvaller om Martin Timell?
2017-10-20, 08:47
Medlem
Han verkar ju vara en riktig fitta den goda Martin, men det är väl inte olaglig att vara otrevlig?

Vad är det för idé att visa klipp där han ballar ur på medarbetare, de kanske var usla på sitt jobb?
2017-10-20, 08:51
Medlem
Expressen kan alltså bevisa att Timell sagt "– Varför är du så jävla negativ?" till en kollega. Skandal, häng ut den jäveln!!
2017-10-20, 09:08
Medlem
Om man tar sig tid att lyssna på M Timell i alla länkar i tråden slås man av alla hans olika röster.
Barnprogramledaren. Pedagogen. Hotaren. Charmkillen i TV-soffan. Den Kavate. Uppläxaren.
Jo, alla använder vi olika röster. Men inte som MT.
Brukar ju finnas en orginalröst att utgå ifrån. Normalrösten. Har M Timell en sån?
Martin har liksom snickrat till en personlighet för varje tillfälle.
Kanske det som gjort att jag aldrig litat på honom, ens på Bullen tiden.

Saruman. Mannen med de många förförande rösterna. Den äkta är den kraxande kråkans.
2017-10-20, 09:11
Medlem
V-Villessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Expressen kan alltså bevisa att Timell sagt "– Varför är du så jävla negativ?" till en kollega. Skandal, häng ut den jäveln!!

Ja, det där var så jävla lågt av Expressen. Så lågt...

Det bevisar nästan att Marin haft rätt i att kalla medarbetarna för starka ord när de är så jävla dålig och dryga.
2017-10-20, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor

I Sverige är det skandal därför att det händer backstage. Hade det hänt direkt i programmet hade det kallats för familjeunderhållning.
Senast redigerad av Magmunnen 2017-10-20 kl. 09:15.
2017-10-20, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alplandskap
Kommer verkligen Martin att få lida nu? Eventuellt kommer han att skämmas, och det kan vara plågsamt.

På vilket sätt kommer han att lida? Att hans personlighet och handlingar visas upp i media, det är han van vid, som alla kändisar. Nu är det hans rätta jag som visas, det är enda skillnaden. Att det är en ofördelaktig bild är helt hans eget ansvar och förskyllan. Han får väl ta det som en man? Stå upp för vem han är?

Att bli sexuellt trakasserad, tafsad på, utnyttjad, endast för att man råkar vara kvinna och råkar vara på plats - det kan man lida av.

Det här handlar inte om rättvisa. Det handlar om att visa hur män beter sig. Många män. Ofta.

/Alplandskap

Råkar vara på plats? Nja, det där köper jag inte. Visst finns det sliskar som slemmar trots avvisning. Dock tror jag inte MT är en sådan som varken avser att tillmälena ska skada eller att tafseriet är enbart på hans initiativ. Jag är lite inne på Elisabeth Höglunds syn på saken, ingen rök utan eld och kvinnor har också eget ansvar. Man ska väl inte göra parningsdans om man inte vill para sig.

Bara för att förtydliga, jag avskyr både män och kvinnor som tar sig friheten att håna andra och sexuellt trakassera. Men problemet är oftast att det är två individer som är samskyldiga, mer eller mindre.
2017-10-20, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babakula55
Han verkar ju vara en riktig fitta den goda Martin, men det är väl inte olaglig att vara otrevlig?

Vad är det för idé att visa klipp där han ballar ur på medarbetare, de kanske var usla på sitt jobb?

Ja, alltså... inte bara det att han verkar vara ett svin på kvinnofronten; Han är även ganska dryg privat. Den där trevliga hemmamannen man ser i Äntligen Hemma är helt klart en fasad. Vi jobbade ganska tajt med både Timell och Äntligen hemma på ett tidigare jobb... och han är en cocky, dryg och uppkäftig jävel som man helst slipper. Och det var ganska komiskt, för alla människor i produktionen sa precis samma sak.
2017-10-20, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gryken
Det har hänt mig, brydde mig inte ett skit. En kukklämmning och en "ta min hand köra ner i trosorna-move", brydde mig inte i något av fallen. Den ena började jag hångla med, den andra var dock påstridig och lite störig, men de gick att lösa.

Men som sagt, brydde mig inte i något av fallen.

Låter som en normal reaktion! Tror heller inte du hade tänkt tanken att ringa Aftonbladet om det?! Även om du hade vart kändis?

Tror dom flesta killar har drabbats av detta någon gång!
Sen om det är värre för en tjej, ja kanske det. Har ingen aning!
2017-10-20, 09:25
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emellertid
Om man tar sig tid att lyssna på M Timell i alla länkar i tråden slås man av alla hans olika röster.
Barnprogramledaren. Pedagogen. Hotaren. Charmkillen i TV-soffan. Den Kavate. Uppläxaren.
Jo, alla använder vi olika röster. Men inte som MT.
Brukar ju finnas en orginalröst att utgå ifrån. Normalrösten. Har M Timell en sån?
Martin har liksom snickrat till en personlighet för varje tillfälle.
Kanske det som gjort att jag aldrig litat på honom, ens på Bullen tiden.

Saruman. Mannen med de många förförande rösterna. Den äkta är den kraxande kråkans.
Bra första inlägg! Jag tror absolut du är något på spåret, och ogillar honom av samma anledning som jag - han har ingen genuin personlighet, inget Jag, han överlever på att hela tiden anpassa sig.

Det måste funnits en eller två vårdnadshavare i hans barndom som psykiskt och/eller fysiskt misshandlat honom, och kanske är det därför han har ett så speciellt band till sin lika tillgjort trevliga brorsa (även om jag gillar honom mer)...
2017-10-20, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Igni-ferroque
Nu vet jag inte riktigt vad du menar? När det gäller FV så talas det om personer som blir neddrogade. Då spelar det ingen roll hur "stark" man är, man har noll chans. När det gäller MT så säger flera personer att de vänt sig till ledning inom aktuellt företag. Man har alltså vidtagit åtgärder. Dessutom vet vi ju inte att någon ändrat på några pusselbitar?

Dessutom är det ju så att de flesta kvinnor inte har samma styrka/förmåga till våld som män. Undantag finns förstås, men jag gissar på att de män som har det som vana att ge sig på kvinnor är rätt beräknande av sig inte väljer den kvinnliga Svenska mästaren i boxning eller så.

Vad innebar neddrogad i detta fallet då? Supen under bordet eller nerknarkad? Stor skillnad.

Nu försvarar jag inte MT eventuella beteende. Men bjuder man in minsta lilla själv så får man faktiskt vänta sig att berusade testosteronstinna män tar sig friheten. Går man in i en hage med en arg tjur och viftar med rött skynke, så hjälper det ju föga att man intalar sig att det är moraliskt fel av tjuren att krafsa fram och stånga hej vilt.

Eget ansvar och konsekvenstänk är en bra ingrediens i dagens samhälle. Man är inte oövervinnerlig vare sig psykiskt eller fysiskt.
2017-10-20, 09:32
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Bosse Rappne var inte blyg han heller..

Använder lulu carter #metoo-taggen för att hon är bitter och vill hämnas!?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in