2017-10-19, 23:28
Medlem
GastonLeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Jag skriver bara vad jag vet om det. Detta är från Wiki iaf:

Martin Timell siktade själv på en framtid som präst, arbetade ett tag som församlingsassistent inom Svenska kyrkan förberedde studier i teologi. Arbetet som församlingsassistent tog dock slut efter att Timell byggt en skateboardramp (för områdets ungdomar) i församlingslokalens källare och därefter blivit avskedad från tjänsten.

Jaha, där ser man. Tydligen inte fullgott uppträdande i den församlingen.
Medlem
Igni-ferroques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Det blir ju alltid problematiskt när man kommer med något sådant efter så lång tid. Känslan där och då borde väl styra lite mer över hur man analyserar nu och ändrar om pusselbitarna retroaktivt.

Jag vet inte, men det känns inte som att vem som helst blir utsatt för sådant här. De kvinnor jag känner är starka och skulle aldrig falla offer för liknande situationer. Det känns som att det är lite destruktivt beteende och idol-dyrkande som bäddar för sådant här. Dvs problematiken är större än där och då.

Nu vet jag inte riktigt vad du menar? När det gäller FV så talas det om personer som blir neddrogade. Då spelar det ingen roll hur "stark" man är, man har noll chans. När det gäller MT så säger flera personer att de vänt sig till ledning inom aktuellt företag. Man har alltså vidtagit åtgärder. Dessutom vet vi ju inte att någon ändrat på några pusselbitar?

Dessutom är det ju så att de flesta kvinnor inte har samma styrka/förmåga till våld som män. Undantag finns förstås, men jag gissar på att de män som har det som vana att ge sig på kvinnor är rätt beräknande av sig inte väljer den kvinnliga Svenska mästaren i boxning eller så.
Medlem
Littlepaw13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hinkospade
https://www.expressen.se/noje/martin...ullen-till-nu/

För att spela djävulens advokat; om man hänger med horsehoror, hur bra tidsuppfattning kan man tänkas ha?
2017-10-19, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monkeyspank
Jaja, nåt år hit eller dit spelar ingen roll. Grisen behöver en lång tjuring i magen helt enkelt, punkt slut!

Ja det kan vara lätt att glömma inom vilken femårsperiod på 80-talet du umgicks med prostituerade. Det är såklart sannolikt.
2017-10-19, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Hehe käften. Jag är trött och bakfull

Ja, jag ska faktiskt hålla käften. Trodde själv, ska jag erkänna, halvt om halvt, även efter det att filmen rullat ett bra tag, att det faktiskt skulle visa sig att det var herr Timell i egen hög person i filmen. 🙈
2017-10-19, 23:34
Medlem
Monkeyspanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hinkospade
Ja det kan vara lätt att glömma inom vilken femårsperiod på 80-talet du umgicks med prostituerade. Det är såklart sannolikt.

Från -76 till nångång början av 00-talet. När man går på tjack blir det lite mystiskt med tiderna.
Men, men min käre Martin, ditt gamla skit kommer upp till ytan förr eller senare.
2017-10-19, 23:36
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aethelred
Enligt ett rykte med åtminstone 15 år på nacken ska MT vara en hustrumisshandlare av rang. MT har så vitt jag vet aldrig blivit polisanmäld för detta, och ryktet har aldrig bekräftats av förstahandskällor.

Har drevet mot MT stärkt dessa misstankar?
Enligt Nemo så ska hon vara väldigt söt. Såna här personer som Martin är nog också väldigt svartsjuka och han lider av mindervärdighetskomplex. Bara att låta som honom måste vara ett helvete. Ingen risk att han skulle få spela hjälte i någon cowboyfilm. Han låter som en kärring. Hon har nog fått stryk och just det där när han måste markera att hon bara legat på sjukhus 3 gånger för att föda barn lät mycket falskt. Kändes inte sant alls när han också ljög sig igenom intervjun rakt av.
2017-10-19, 23:41
Medlem
Littlepaw13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Enligt Nemo så ska hon vara väldigt söt. Såna här personer som Martin är nog också väldigt svartsjuka och han lider av mindervärdighetskomplex. Bara att låta som honom måste vara ett helvete. Ingen risk att han skulle få spela hjälte i någon cowboyfilm. Han låter som en kärring. Hon har nog fått stryk och just det där när han måste markera att hon bara legat på sjukhus 3 gånger för att föda barn lät mycket falskt. Kändes inte sant alls när han också ljög sig igenom intervjun rakt av.

Läser ni mitt inlägg bara några inlägg tillbaka så ser ni att redan 2006 på Passagen debatt så pratar man om MT som en känd hustrumisshandlare
2017-10-19, 23:42
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --..--
Brott mot värdegrunden straffas värre än mord i det kollektiva sinnet, och det är sjukt någonstans.
Lagbrott regleras med rättsväsendet, värdegrundsbrott regleras i debatt och beslut.

Citat:
Jacques Wallner - en dömd mördare - kan utan problem ha en spirande karriär och skriva i DN men Timell ska krossas under stövelklacken precis som Anders Borg behandlades, och aldrig få ett relevant jobb igen.
Jacques Wallner var på Berns för 35 år sedan, Anders Borg har har haft en (1) riktig penisfylla, vad som är känt. Men Martin Timell har spelat ut sitt onda register kontinuerligt under decennier.

Citat:
Jag kan inte tycka annat än att det känns väldigt problematiskt alltihop. Folk kan inte hålla isär yrke och privatliv och det är politik i bakgrunden som ligger och pyr. Innan en person är dömd i domstol tycker jag man ska vara väldigt försiktig med hur man agerar.
Wallnerdiskussionen politik, ja det är det nog. Borgdiskussionen politik, ja det är det nog till stor del.

Timell, politik? Vad gör Martin Timell mer politisk än Anders Timell, Henrik Kruusval, Anders Lundin, Adam Alsing, Rickard Sjöberg? Vad Martin Timell gör, och vad TV4 och Meter Television gör åt det har relevans, åtminstone för deras varumärkeskonsumenter.
Senast redigerad av Schlesien 2017-10-19 kl. 23:55.
2017-10-19, 23:50
Medlem
FarbrorAgges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monkeyspank
Haha! Har inte en susning om att han läst teologi också, men det var så snacket gick bland tjejerna.

Låtsaskristen. Däremot kaxig och lögnaktig som fan om sin påhittade så kallade tro. En sann mytoman.

Hans bror Anders är om möjligt ännu mer rubbad. Riktiga case båda två. Low life white trash-människor som lyckades spela allan ballan 20+ år i dårlandet Sverige.
2017-10-19, 23:58
Medlem
Monkeyspanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Lagbrott regleras i rättsväsendet, brott mot värdegrund regleras i debatt och beslut.

Jacques Wallner var på Berns för 35 år sedan, Anders Borg har har haft en (1) riktig penisfylla, vad som är känt. Men Martin Timell har spelat ut sitt onda register kontinuerligt under decennier.

Wallnerdiskussionen politik, ja det är det nog. Borgdiskussionen politik, ja det är det nog till stor del.

Timell, politik? Vad gör Martin Timell mer politisk än Anders Timell, Henrik Kruusval, Anders Lundin, Adam Alsing, Rickard Sjöberg? Vad Martin Timell gör, och vad TV4 och Meter Television gör åt det har relevans, åtminstone för deras varumärkeskonsumenter.

Jahaja. Flashback är alltid upplysande och allmänbildande. Nu har jag lärt mig ytterligare ett nytt roligt ord: "penisfylla"
Tack käre Schleissen och ni andra som utvidgar mitt ordförråd.

Men för att återkomma till ämnet, hur kan en så förhållandevis fräsch kund vara avskydd bland horsehororna?
Vafan, han var ju ung, tät (nåja) och känd från TV?
Måste varit något skumt där...
2017-10-20, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jravmsa
Vet inte riktigt på vilket ben man ska stå. Det ÄR sjukt svinigt som vissa media/skådespelare/chefer/maktpositions män betett sig!! Och det är HELT oacceptabelt! Nolltolerans, tack o adjö! Låt oss få den ståndpunkten helt klar!
Nu till det kluriga kring M.T:
Vad som ansågs vara en sexuell kränkning år 2006-2009? (När Lulu C påstår M.T antastat henne mfl). Om det M.T gjorde, för 10-tals år sedan, då ansågs var "vanligt manligt skoj på fyllan" men nu anses vara sexuella trakasserier OCH M.T fattat bättre (som alla vi andra) och inte gjort något sådan sen dess, är det då rimligt att dra upp detta nu igen så? När han också växt upp och fattat att det inte var roligt alls utan bara rent kvinnoförnedrande?
Vet inte heller vilkna 😲 utav mina 3 ben jag ska stå på. I denna jävla moralpanikens tider när det börjar ifrågasättas om det är sexuella trakasserier i parförhållande mellan äkta makar blir man ju mörkrädd.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in