Citat:
Ursprungligen postat av
QueerSchilvia
Totalt värdelöst i att sitta och jiddra om MT är oskyldig eller inte.
HAN HAR ERKÄNT SINA HANDLINGAR. PUNKT.
Var har du sett det, om jag får fråga. Det jag har sett var att han pudlade som tusan för sitt beteende, så länge det verkade som han kunde klara sig kvar på 4:an. Han sa att han skulle gå terapi, att han var ledsen om han sårat folk genom sitt buffliga sätt och grova skämt, och att han gjort detta för att han trodde sig underhålla folk och ville vara till lags.
Jag kan lite grann känna igen mig som en lightversion av Timell så långt, och det har gått och går väldigt bra för mig. Jag vet vad han menar.
Däremot: Eventuella påstående om rena fysiska övergrepp har han så vitt jag vet inte erkänt. Där står ord mot ord, och historierna går såvitt jag ser det inte ihop.
- Att han skulle stå med kuken ute i stånd och samtala lugnt, trots att ingen förutom påhittaren har sett det
- Att han skulle ha greppat någon under bikinitrosan, trots att det ska ha skett antingen över eller under vatten och ingen har sett något egentligen
- Att han ska ha tagit tag i Lulu Carters bröst och sagt att de var guld för tittarsiffrorna hände passande nog när de var ensamma i en hiss och kommer fram nu efter att hon bittert har slutat på Äntligen Hemma.
Jag har sett mycket med Timell både i Äntligen Hemma, Sveriges Historia och diverse intervjuer och samtalsprogram. Han framstår som en rätt hyvens kille i dessa, naturligtvis har han sina sidor som vi alla har. Och är mycket krävande och en perfektionist då det gäller programformatet som han i princip skapat själv och är hans baby.