2017-10-24, 16:59
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fattyacid
Naturligtvis var hennes utseende en del av grejen till varför hon anställdes! De gör ju tv ffs, inte radio. Helt rätt här, det borde väl alla kunna hålla med om? Hon var en del i mixen av programledare som sålde programmet perfekt. Oavsett om hon kunde inreda budoirer eller inte.

Men att MT utifrån det trodde att han kunde utnyjja henne är så jävla korkat. Dumma jävla män som inte fattar när de går över gränsen.

Det är idioter som du, som utrycker det feta ovan, som gör att det där jävla #metoo verkligen behövs....
Sorgligt. Eller förresten.....
Lite sköna, lättklädda babes från dom som inte kom med i Paradise Hotel kanske skulle kunna stå runt Bosse Rappne och gnussa när han mumlar nåt om mossa på stenar som inte rullar....?
Samma tankar som det du har runt Lulu Carters medverkan.

Vad tror du?

2017-10-24, 17:00
Medlem
Necrolusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Svartjobb eller gentjänster?

Flera höga chefer på TV4 ska ha fått sponsrade prylar och renoveringar i ”Äntligen hemma”, uppger flera källor med insyn för Aftonbladet. Timell ska bland annat ha byggt om hemma hos två chefer utan att det redovisades i programmet.
Källa: https://www.aftonbladet.se/nojesblad...hos-tv4-chefer
https://www.expressen.se/noje/uppgif...veringar-i-tv/
Vem fan blir förvånad? En jävla maffia är vad media är.
2017-10-24, 17:00
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Fan vilken hora den här Casten verkar vara, han är på radion nu, det här är klockren damage control bara, Timell får ta smällen, alla andra håller tätt och rapar sina företagsklyschor om ansvar.

Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Att ansvariga chefer till Martin Timell har känt till detta gör dem enl. mig medskyldiga.
I deras arbetsbeskrivning och roll som ledare och ansvariga skall dom skyndsamt agera mot händelser som Timell utfört.
Nu medger chefer att de känt till mycket av det som har hänt men inte agerat alls.
Skälen är två tänker jag. Personlig vänskap och att Timell inbringade företaget väldigt mycket pengar.

Naturligtvis skall dessa chefer, vilka de nu är, gå samma Golgata som Martin Timell.
Utan undantag.

Citat:
Ursprungligen postat av Knaseligas
Jäpp, jag tror också att det finns mycket mer att få fram om MT och hans chefer. Cheferna ryker när sponsorerna säger ifrån och för varje dag som det kommer fram nya avslöjanden så kommer den dagen närmare.

Instämmer angående att det måste bli konsekvenser för dessa chefer som frottérat sig med Timell och låtit honom komma undan så länge.
Att som vd'n Casten Almqvist påstå att hans privata umgänge med Timell inte påverkar hans omdöme professionellt är såklart rent nonsens och något som direkt motbevisas av hur svagt ledningen har hanterat frågan fram tills att man nu tvingades att agera.
Vidare säger Almqvist att det inte finns några planer på att några av cheferna ska behöva avgå.
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...-paverkar-inte

Är det verkligen endast upp till honom att avgöra?
Vad säger styrelsen?
2017-10-24, 17:15
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Hmmmm. så DU tror att karriärer och pengar styr människors välbefinnande?
Nä, men de lär inte må bättre av Timells terror på arbetsplatsen.
2017-10-24, 17:16
Medlem
FarbrorAgges avatar
Det återstår väl endast för Timell nu att göra en Tito Beltran, dvs att lämna landet för gott. Eller vad tror ni? Vilket land kan han tänkas utvandra till?
2017-10-24, 17:29
Medlem
Frågan är vem eller vilka som förlorar mest på att Martin Timell blir uppsagd av TV4? Han själv eller TV4?
Det pratas en hel del om honom här: https://www.youtube.com/watch?v=Z3jwQ0IRU6Q

//Karpis
2017-10-24, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
Det återstår väl endast för Timell nu att göra en Tito Beltran, dvs att lämna landet för gott. Eller vad tror ni? Vilket land kan han tänkas utvandra till?

Han kan inte utvandra, vad skulle han göra? Nej han får nog stanna.
2017-10-24, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duqu
Timell sänds för fullt i andra länder, dessutom i kanaler som också ägs av Bonnier.
När detta skrivs 09:43 sänds han just nu på kanalen Ava i Finland.
Bevis: https://www.pixeltopic.com/image/gyrycuisjyupcm/

Nu kanske majoriteten av skitkastarna här i tråden inser hur vinden egentligen blåser.....

Men enligt TV4:s presschef Jennifer McShane ska "Äntligen hemma" inte sändas i grannlandet – därmed stoppas även Martin Timell i Finland.

"Programmet togs bort från såväl tablå som digitala tjänster tidigt i morse", skriver hon i ett mejl.
Nu bekräftar den finska kanalen att "Äntligen hemma" stoppas från all sändning i Finland.

https://www.expressen.se/noje/timell...ter-i-finland/
2017-10-24, 17:34
Medlem
Garnityrs avatar
Citat:
Det är idioter som du, som utrycker det feta ovan, som gör att det där jävla #metoo verkligen behövs....
Lite sköna, lättklädda babes från dom som inte kom med i Paradise Hotel kanske skulle kunna stå runt Bosse Rappne och gnussa när han mumlar nåt om mossa på stenar som inte rullar....?

Vad tror du?

Men alltså. Jag har varit väldigt aggressiv mot MT i den här tråden, men tror du att Lulu Carter fick jobb grundat på sin makalösa inredartalang?
2017-10-24, 17:42
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QueerSchilvia
Totalt värdelöst i att sitta och jiddra om MT är oskyldig eller inte.

HAN HAR ERKÄNT SINA HANDLINGAR. PUNKT.

Var har du sett det, om jag får fråga. Det jag har sett var att han pudlade som tusan för sitt beteende, så länge det verkade som han kunde klara sig kvar på 4:an. Han sa att han skulle gå terapi, att han var ledsen om han sårat folk genom sitt buffliga sätt och grova skämt, och att han gjort detta för att han trodde sig underhålla folk och ville vara till lags.

Jag kan lite grann känna igen mig som en lightversion av Timell så långt, och det har gått och går väldigt bra för mig. Jag vet vad han menar.

Däremot: Eventuella påstående om rena fysiska övergrepp har han så vitt jag vet inte erkänt. Där står ord mot ord, och historierna går såvitt jag ser det inte ihop.
- Att han skulle stå med kuken ute i stånd och samtala lugnt, trots att ingen förutom påhittaren har sett det
- Att han skulle ha greppat någon under bikinitrosan, trots att det ska ha skett antingen över eller under vatten och ingen har sett något egentligen
- Att han ska ha tagit tag i Lulu Carters bröst och sagt att de var guld för tittarsiffrorna hände passande nog när de var ensamma i en hiss och kommer fram nu efter att hon bittert har slutat på Äntligen Hemma.

Jag har sett mycket med Timell både i Äntligen Hemma, Sveriges Historia och diverse intervjuer och samtalsprogram. Han framstår som en rätt hyvens kille i dessa, naturligtvis har han sina sidor som vi alla har. Och är mycket krävande och en perfektionist då det gäller programformatet som han i princip skapat själv och är hans baby.
2017-10-24, 17:48
Medlem
Toolmans avatar
Först var jag imponerad över MTs mediahantering. Men nu i backspegeln ser det mest ut som att erkänna dopning. Inget gott kommer från detta. Det finns ingen förlåtelse eller nåd för brott mot PK-lagarna.
Hade MSM tordas gå ut med nyheten/skvallret utan MTs erkännande. Det föreligger vad jag vet ingen polisanmälan utan allt är skvaller från decenier tillbaka i tiden.
Senast redigerad av Toolman 2017-10-24 kl. 17:51.
2017-10-24, 17:49
Medlem
Citat:

Vad tror du?

Det var hennes "kvinnliga" egenskaper som gav henne jobbet, alla vet att sex säljer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in