2019-10-01, 02:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnickeliSnack
Du har rätt men ändå fel. Likställ inte religösa med religionen.

Är inte detta koncept vad som skiljer får ifrån herdar?
Citera
2019-10-01, 03:00
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nephilim666
Det har funnits många som ansett sig som gud ex RA är du ifrån RA?
Som Gud är jag inte. Gudomlig dock.
Mer och mindre.
Citera
2019-10-01, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nephilim666
Är inte detta koncept vad som skiljer får ifrån herdar?
Typ.
Citera
2019-10-01, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elopi
Ja, om något av det där stämmer tror jag definitivt att det är tvärtom. Gud är ond och Satan god. Gud straffar och tvingar, Satan välkomnar alla. Gud säger lev för andra och lev för mig, Satan säger njut av ditt liv för det har du fått.
---------------------------------------------------------------------------------------------------- --------------------------------------------------------- Saa haer tror jag de 'upplysta' i toppen paa frimurarordnar resonerar.
Citera
2019-10-01, 07:18
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Ja, de kristna och islamska gudarna påminner iallafall om några slags djävlar...
Citera
2019-10-01, 07:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stiftsadjunkten
---------------------------------------------------------------------------------------------------- --------------------------------------------------------- Saa haer tror jag de 'upplysta' i toppen paa frimurarordnar resonerar.

Resonerar? de äger båda sidor utav ER tanke......schack matt!

All kraft/strävan står ni för....
Senast redigerad av Nephilim666 2019-10-01 kl. 07:24.
Citera
2019-10-01, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buho
behövs inte jag har en gudomlig själ, och kan vara en gud men gud låter inte göra det, på grund att vad gud har gjort med detta jord
---------------------------------------------------------------------------------------------------- ----------------------------------------------------------- Endast Kristendomen, den Bibliska, inte den Katolska, paastaar att maenniskan
INTE aer gudomlig. Hon aer bara Skapad till Guds avbild. Efter syndafallet foeds hon alltigenom
koettslig,sjaelisk(Egoistisk) av koett o blod( sina foeraeldrar). Foer att faa del av gudomlighet
maaste hon 'Foedas paa Nytt', av ANDEN, genom Tro och Dop.
Citera
2019-10-01, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnickeliSnack
Hur tolkar du ondska?
------------------------------------------------------------------ Endast Skaparen,den Allsmaektige kan ange vad som aer gott,
vad som aer ont. - gaar du emot Guds regler faar du en dag skoerda dess konsekvenser.
Citera
2019-10-01, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det finns inga goda människor. Du jämför dom med andra människor och då ser dom lite bättre ut, men människan är i grund och botten självisk och ond.
---------------------------------------------------------------------------------------------------- ------------------------------------ Detta aer ROTEN. efter syndafallet 'dog' maenniskans ande.
Hon foeds genom koettsliga foeraeldrar till en sjaelisk, Egoistisk person. Endast genom TRO,
kan hennes ande faa liv och relation med sin Skapare, hon blir foedd paa nytt genom
Guds Ande. Och aaterstoden av hennes jordeliv blir en strid mellan hennes ande och sjael.
God blir hon aldrig, men tack vare Kristi blod blir hon genom Tro helt renad genom NAAD.
Citera
2019-10-01, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raketforandringen
Mina föräldrar är de mest underbara människorna som finns. Ett oerhört stort hjärta som alltid hjälper och sätter andra människor före sig själva. Mellan himmel och helvete är endast tron på Gud. Nä, det övertygar inte alls.
-------------------------------------------------------- aeven om foeraeldrarna vore FRAELSTA, saa maaste aendaa deras vuxna barn genom egen personlig Tro vinna fraelsning. Smaa barn daeremot, dom tillhoer himmelriket
vare sig foeraeldrarna aer fraelsta eller ej.
Citera
2019-10-01, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredenJesus
Satan har ett helt nät av lögner.
---------------------------------------------------------------------------------------------------- ----------------------------------------------------Satan aer Loegnens Fader. Han kan inte tala sanning.
Citera
2019-10-01, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ryggradslus
Vem kan klandra oss utom vi själva.
Låt oss se.
---------------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------Satan = Aaklagaren. han anklagar den ofraelste baade
dag och natt genom Lagen. Men Kristus naglade fast Lagen paa Korset och gjorde Satan till
ett aatloeje foer dem som TRO. Dessa kan haenvisa Satan till Korset om han aaterkomer med
anklagelser. MEN, den fraelste har nu en annan strid att kaempa, den mot sina lemmars
alla onda begaerelser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in