Citat:
Ursprungligen postat av
kiss74
Svårt att säga. Jag vet inte vad djävulen är, vad en djävul gör, o.s.v.
Ofta avgör jag EFTER beläggen om jag tycker de räcker. Så jag söker inget speciellt, utan avgör eftersom, som sagt.
Satan är en person. De som inte är födda på nytt av Gud tillhör Satan. Om du omvänder dig till Kristus och blir född på nytt så rycks du bort ur Satans grepp. När det sker så kommer Satan använda allt han vet om dig för att få dig bort från Kristus.
Satan kommer försöka få dig att tvivla på frälsningen få dig att tro att just dina synder är för svåra och att du inte är förlåten. Sedan kommer han fresta dig med allt det som du vill omvända dig från och misslyckas du och faller så är han där och säger -"där ser du, det är kört för dig". Nu har du syndat på nåden och det finns ingen återvändo. Han kommer också att använda alla dina tvivel för att få dig att ge upp. Han kommer helt enkelt använda hela sin verktygslåda för att få dig att ge upp Jesus och komma tillbaks till honom.
Att omvända sig till Jesus är som att vakna upp från matrix och se världen som den är, du får äta gröten istället för oxfilén och vara jagad av fientliga sentineller men du är i sanningen till skillnad från att vara uppkopplad av maskinerna och bada i likvätskan och leva en lögn.