2019-10-01, 02:10
Medlem
Nibiruans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nephilim666
Den enda SANNA guden för er självt är den som arbetar för er självt.....(dvs NI själva). Att spela med ord Nephilim/Kung/Präst system/unioner är endast ord/titlar byggda för er egen tanke om enhet. Eller vi kan zooma ut i länder/flaggor....eller färger/utseende. Det finns alltid polariteter/skillnader som i tusentals år kunnat separera er.

A brave New World visst vore tanken fin om inte en part redan där ägde tanken?

Så NEJ ni kan inte spela i detta spel ännu....och jag VILL inte ha i dess tanke att göra.

Om du har något som en falsk gud (läs: utomjording) vill ha av dig, saker du/ni måste göra (eller ditt folk, din familj etc) så kan du få den att arbeta för dig, om ni gör någonslags överenskommelse... Detta betyder inte att det är en sann gudom du dyrkar och tjänar...

Den äkta gudomligheten går det inte att göra några överenskommelser med, inte heller kommer han att uppenbara sig för dig, tala med dig för att be dig att göra si eller så "hemska" saker som mörda, kriga, våldta eller "goda" saker som skapa liv, mäkla fred, ha ömsesidigt sex eller någonting annat. Det vill bara att du söker honom/henne genom ditt egna inre andliga sökande så att du en dag är "framme" och din själ/ditt andeväsen återförenas med Det istället för att raderas efter alla liv du levt och alla åtskilliga gånger din själ återfötts till "kött"
Citera
2019-10-01, 02:20
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:
Dör?.....du är endast materia, att du inte förstår tanken om tid ses här. Du får arbeta för att FÅ din materia ifrån denna jord.
Du behöver inte verka vis inför Gud.
Det gör dig dum.

Visdom fördummar.
Men var klok. Och hjärtlig.
Citera
2019-10-01, 02:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fredenJesus
Johannes 3:19-21 Svenska 1917 (SV1917)

^19 Och detta är domen, att när ljuset hade kommit i världen, människorna dock älskade mörkret mer än ljuset, eftersom deras gärningar voro onda,

^20 Ty var och en som gör vad ont är, han hatar ljuset och kommer icke till ljuset, på det att hans gärningar icke skola bliva blottade.

^21 Men den som gör sanningen, han kommer till ljuset, för att det skall bliva uppenbart att hans gärningar äro gjorda i Gud.»

Johannes 1:1-5 Svenska 1917 (SV1917)

1 I begynnelsen var Ordet, och Ordet var hos Gud, och Ordet var Gud.

^2 Detta var i begynnelsen hos Gud.

^3 Genom det har allt blivit till, och utan det har intet blivit till, som är till.

^4 I det var liv, och livet var människornas ljus.

^5 Och ljuset lyser i mörkret, och mörkret har icke fått makt därmed.

Du HAR allt i din hand för att leva och bygga din avkomma efter din bild. Äger du din bild? är din bild din egen eller endast uttryck utav andras tankar om just DITT liv. Spegel spegel på väggen där vem är vackrast i mitt rike? Vem är martyr/fascist i tanken när ni skär era ansikten sönder och samman för att bli någon annan. Tänk nu hur djupt jag skär i just din själ.
Senast redigerad av Nephilim666 2019-10-01 kl. 02:25.
Citera
2019-10-01, 02:22
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredenJesus
Johannes 3:19-21 Svenska 1917 (SV1917)

^19 Och detta är domen, att när ljuset hade kommit i världen, människorna dock älskade mörkret mer än ljuset, eftersom deras gärningar voro onda,

^20 Ty var och en som gör vad ont är, han hatar ljuset och kommer icke till ljuset, på det att hans gärningar icke skola bliva blottade.

^21 Men den som gör sanningen, han kommer till ljuset, för att det skall bliva uppenbart att hans gärningar äro gjorda i Gud.»

Johannes 1:1-5 Svenska 1917 (SV1917)

1 I begynnelsen var Ordet, och Ordet var hos Gud, och Ordet var Gud.

^2 Detta var i begynnelsen hos Gud.

^3 Genom det har allt blivit till, och utan det har intet blivit till, som är till.

^4 I det var liv, och livet var människornas ljus.

^5 Och ljuset lyser i mörkret, och mörkret har icke fått makt därmed.
Vem kan klandra oss utom vi själva.
Låt oss se.
Citera
2019-10-01, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elopi
Ja, om något av det där stämmer tror jag definitivt att det är tvärtom. Gud är ond och Satan god. Gud straffar och tvingar, Satan välkomnar alla. Gud säger lev för andra och lev för mig, Satan säger njut av ditt liv för det har du fått.

Spot on broder!!🍺
Citera
2019-10-01, 02:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ryggradslus
Du behöver inte verka vis inför Gud.
Det gör dig dum.

Visdom fördummar.
Men var klok. Och hjärtlig.

Jord//\\Jord ser du ett koncept här? ifrån jord är du kommen, jord skall du åter varda.

Du har det på pränt i er egen text där ni skall läras......så nej NI kommer ingenstans.

Eller det kanske blir bättre i bilder....

https://m.youtube.com/watch?v=ghwdTOgyMmQ

Så vad ville du prata om?
Citera
2019-10-01, 02:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheClaw
Spot on broder!!🍺

Och alla era TANKAR ägs utav er självt..........

https://images.app.goo.gl/Tmb4rhh6advJuN169

Detta är en sådan trivial BILD utav hur ert liv ser ut ALL kontroll ägs och styrs i mitten utav era polariteter.

https://m.youtube.com/watch?v=Lj6Y6JCu-l4&feature=youtu.be

Inse NI är inte ens med i spelet av ert eget liv.
Citera
2019-10-01, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sheen999
Att skada och döda utan giltig orsak (som överlevnad eller försvar), att manipulera fri vilja, förtrycka och sprida lidande.
Vad som är giltig orsak är individuellt, men om du läser Tomas evangeliet så ser du att Jesus som barn dödade ett flertal till synes utan orsak. Se även vad gud gjorde i Jeriko. Osv. Osv.

Redan i första Moseböckerna så ser man att den enda som talade sanning var ormen.
Beträffande ormen så om man kan sin numerologi så ser man att ormen är likamed Jesus.
Senast redigerad av SnickeliSnack 2019-10-01 kl. 02:48.
Citera
2019-10-01, 02:53
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:
Jord//\\Jord ser du ett koncept här? ifrån jord är du kommen, jord skall du åter varda.

Du har det på pränt i er egen text där ni skall läras......så nej NI kommer ingenstans.

Eller det kanske blir bättre i bilder....

https://m.youtube.com/watch?v=ghwdTOgyMmQ

Så vad ville du prata om?
Jag kommer från Gud.
Citera
2019-10-01, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raketforandringen
Gud kanske finns i ditt universum, men inte i mitt. Har provat på flera gånger för att försöka känna något men det är tomt. Dessutom är det helt oförståeligt ändå att Gud skickar goda människor till helvete som haft goda avsikter men som syndat lite smått här och där, vad fan är det för sjuk jävel? Tänk dig homosexuella, är det deras val? Om de hjälpt djur, människor och är goda människor, varför ska de till helvete? Och många fler saker att antyda.
Du har inte förstått teologin.
Citera
2019-10-01, 02:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ryggradslus
Jag kommer från Gud.

Det har funnits många som ansett sig som gud ex RA är du ifrån RA?
Citera
2019-10-01, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sheen999
Det är precis det här jag menar, religiösa skrämmer folk från att tänka fritt och vill bara att man ska lyssna, lyda och hålla käft. Som att man ska hypnotiseras av kärleksord och falla i någon slags trans, det låter som deception i mina öron
Du har rätt men ändå fel. Likställ inte religösa med religionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in