2019-09-30, 23:34
Medlem
Buhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Nix, så är det inte.

om du säger det
Citera
2019-09-30, 23:34
Medlem
elopis avatar
Ja, om något av det där stämmer tror jag definitivt att det är tvärtom. Gud är ond och Satan god. Gud straffar och tvingar, Satan välkomnar alla. Gud säger lev för andra och lev för mig, Satan säger njut av ditt liv för det har du fått.
Citera
2019-09-30, 23:35
Medlem
Buhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredenJesus
du ska komma ner från din tron,i Jesus Namn!

vad är tronen?
Citera
2019-09-30, 23:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Buho
vad är tronen?
villfarelsen om att du skulle ha bättre syn om det hela än en troende på Jesus Kristus. att du skulle ha en gudomlig auktoritet att döma våra hjärtans sinnen.
Citera
2019-09-30, 23:38
Medlem
Buhos avatar
böckerna som beskriver gud har blivit fel skrivna och folket trodde på att "konstiga" saker kom från gud som ljuset eller ljudet som kom till himlen;

ps. vet ni inte att profeterna följde en agenda som tvingade till folket att styra regler blinda utan att veta vad är meningen som ligger bakom allt
Citera
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Gud är inte brutal.
Har du ens läst bibeln? Gud är extremt brutal, även i NT där han har ihjäl nästan hela jordens befolkning med vad som verkar vara gudomliga atombomber och översvämningar av blod.

Alltså jag kan förstå att du tycker om gud och att gud är god men vad fan menar du med att han inte är brutal. Han är jävligt bra på att vara brutal.
Citera
Bannlyst
Citat:
böckerna som beskriver gud har blivit fel skrivna och folket trodde på att "konstiga" saker kom från gud som ljuset eller ljudet som kom till himlen;

ps. vet ni inte att profeterna följde en agenda som tvingade till folket att styra regler blinda utan att veta vad är meningen som ligger bakom allt
har du sökt Gud med hela ditt hjärta?
Citera
2019-09-30, 23:39
Medlem
Buhos avatar
Citat:
villfarelsen om att du skulle ha bättre syn om det hela än en troende på Jesus Kristus. att du skulle ha en gudomlig auktoritet att döma våra hjärtans sinnen.

du förstår inte gud gör att du tror att du är inte "immortal" du är redan gudomligt, men guds plan funkar bra för dig, detta gör att du kan inte höja dig
Citera
2019-09-30, 23:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rocketman78
Satan säger inget dummy, eller gud, allt är påhittat wtf....

Vi är bara här för att utnyttja den dummaste, thats it. Thats life!
det är snarare definitionen på helvetet.

visste du att jag sett Satan i en syn , med vad som såg ut att vara ett flinande as, skitunge i hans famn? men jag hörde inget skratt. innan den synen hade jag en annan, där det var som om jag fick se Djävulen som skulle börja svälja en kärring!
Citera
Medlem
Buhos avatar
Citat:
har du sökt Gud med hela ditt hjärta?

behövs inte jag har en gudomlig själ, och kan vara en gud men gud låter inte göra det, på grund att vad gud har gjort med detta jord
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sheen999
Djävulen beskrivs som ljusbringaren, en falsk profet som utger sig för att vara god och lurar folk till ondskan. Det står även hur han gömmer sig "in plain view". Gud beskrivs i bl.a bibeln(främst gamla testamentet kanske), och många andra stora religioner som väldigt brutal. Han plågar folk för att testa deras lojalitet mot honom, kräver att dyrkas, framstår som ha ett extremt ego och skapar aktivt mycket lidande. Han driver folk till skräck, hotar med evigt lidande om man inte dyrkar honom. I mina öron är detta ingen god kraft, utan en demonisk.

"And god said, let there be light", Luficer beskrivs som sagt som ljusbringaren, en falsk profet som är väldigt egoistisk och självdyrkande. Kan det vara så att det i själva verket är djävulen som får sig själv att framstå som gud i många religioner?
Hur tolkar du ondska?
Citera
Bannlyst
Citat:
behövs inte jag har en gudomlig själ, och kan vara en gud men gud låter inte göra det, på grund att vad gud har gjort med detta jord

i helvetet kommer de förbanna Gud, jag uppmanar dig att vända om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in