2018-06-26, 18:20
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Nej då, allierad med den heliga ande gör skillnad i världen på riktigt!

Gud var allsmäktig.
Avgudadyrkan och polyteism är det du sysslar med oavsett hur mycket du försöker förklara det genom cirkelresonemang förändrar det inte vad det är. Så går det när du har nefilim som din herre.
Citera
2018-06-27, 05:16
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Avgudadyrkan och polyteism är det du sysslar med oavsett hur mycket du försöker förklara det genom cirkelresonemang förändrar det inte vad det är. Så går det när du har nefilim som din herre.

Jag förstår väl att du vill syssla med dödssynder du behöver inte attackera religiösa för det!

Fri viljan, du kan tillbe djävulen och hans anhängare hur mycket du vill behöver inte skämmas för något på tvåtusen talet!

Då ger jag väl din själ till djävulen, tar för givet att det är vad du innerst inne önskade dig!
Senast redigerad av TwoThousand 2018-06-27 kl. 05:19.
Citera
2018-06-27, 08:37
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Jag förstår väl att du vill syssla med dödssynder du behöver inte attackera religiösa för det!

Fri viljan, du kan tillbe djävulen och hans anhängare hur mycket du vill behöver inte skämmas för något på tvåtusen talet!

Då ger jag väl din själ till djävulen, tar för givet att det är vad du innerst inne önskade dig!
Personangrepp och halmgubbar är inte svar utan bara fortsatta argumentationsfel från din sida. Avgudadyrkan och polyteism är det du sysslar med oavsett hur mycket du försöker förklara det genom cirkelresonemang förändrar det inte vad det är vilket jag redan förklarat för dig.

Du tar nefilim som din herre, avgudadyrkan riktad mot symbolik, har flera gudar. Det är vad du själv skriver så det är konstigt att du sen inte kan förklara det utan att vilja anklaga mig för något du inte ens kan beskriva rent praktiskt.
Senast redigerad av Denom 2018-06-27 kl. 08:44.
Citera
2018-06-27, 18:42
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Personangrepp och halmgubbar är inte svar utan bara fortsatta argumentationsfel från din sida. Avgudadyrkan och polyteism är det du sysslar med oavsett hur mycket du försöker förklara det genom cirkelresonemang förändrar det inte vad det är vilket jag redan förklarat för dig.

Du tar nefilim som din herre, avgudadyrkan riktad mot symbolik, har flera gudar. Det är vad du själv skriver så det är konstigt att du sen inte kan förklara det utan att vilja anklaga mig för något du inte ens kan beskriva rent praktiskt.

Du kan bli fri från dina dödssynder behöver verkligen inte gå på offensiven för att försvara dom!

Nu är det så att experter inte håller med när du sitter hittar på saker från tomma intet!
Förstår att det är omöjligt tala sanning som en fördömd själ men kom igen det är för lätt!

Omvänd er från detta syndfulla levnadssätt och ni ska bli välsignade till att kunna se mirakel för det!
Senast redigerad av TwoThousand 2018-06-27 kl. 18:46.
Citera
2018-06-27, 18:54
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Du kan bli fri från dina dödssynder behöver verkligen inte gå på offensiven för att försvara dom!

Nu är det så att experter inte håller med när du sitter hittar på saker från tomma intet!
Förstår att det är omöjligt tala sanning som en fördömd själ men kom igen det är för lätt!

Omvänd er från detta syndfulla levnadssätt och ni ska bli välsignade till att kunna se mirakel för det!
Budorden är glasklara om att tre gudar med olika namn inte är tillåtet. Avgudadyrkan är beskrivet klart och tydligt i Moseboken med exemplet om guldkalven så vad du kallar dödssynder är ännu en gång mindre än luft värt när din inkonsekventa logik inte ens gör dig välkommen någonstans.

Det får du Jesus välsignelse som din herre, nefilim, intygad av också.
Citera
2018-06-27, 19:04
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Budorden är glasklara om att tre gudar med olika namn inte är tillåtet. Avgudadyrkan är beskrivet klart och tydligt i Moseboken med exemplet om guldkalven så vad du kallar dödssynder är ännu en gång mindre än luft värt när din inkonsekventa logik inte ens gör dig välkommen någonstans.

Det får du Jesus välsignelse som din herre, nefilim, intygad av också.

Kan du berätta vilka fler dödssynder du var skyldig till?
Citera
2018-06-27, 19:09
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Kan du berätta vilka fler dödssynder du var skyldig till?
Att du repeterar ordet döddsynder har fortfarande inte gjort det relevant här med tanke på att du inte klarar av att förklara ens vad det är du menar bortom samma argumenationsfel och personangrepp. Utveckla vad det är du vill ha sagt och svara på diskussionen istället för all nonsens.
Citera
2018-06-27, 19:24
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Säger väl på alla sätt att försvarar folk dödssynder är folk skyldiga till dödssynder!

Varför skulle du vanhedra och skända heliga helgon om du inte var full av djävulen?

Återigen, för att bli befriad från dina bekymmer och dåliga samveten kan du få min hjälp till det!
Avgudadyrkan av flera gudar har du fortfarande inte kunnat rättfärdiga eftersom att det inte är tillåtet, så lyder budorden. Om tycker att jag är dum mot dig som säger det till dig är det du som får ta och reda ut dina egna bekymmer med inkonsekvent tänkande du har problem med istället för att blanda in mig i det.
Citera
2018-06-27, 19:36
Medlem
Denoms avatar
Citat:
...
Det där är off topic och har ingenting med vad jag skriver att göra.

Avgudadyrkan av flera gudar har du fortfarande inte kunnat rättfärdiga eftersom att det inte är tillåtet, så lyder budorden så varför slingrar du dig fortfarande?
Citera
2018-06-27, 19:52
Medlem
Denoms avatar
Citat:
...
Jag vill inte gå OT.

Budorden är inte något som det står skrivet att du kan få ett personligt undantag ifrån bara för att du själv vill det. Så ditt cirkelresonemang är inte av värde då du fortfarande gör dig skyldig till att ha flera gudar och avgudadyrkan vilket du inte gett ett svar på. Det du tror på är inte kompatibelt med vad du påstår att det skulle vara är allt som går att konstatera eftersom att du inte följer budorden.

Att jag förklarat för dig varför Jesus var Jordens sista nefilim och du blev arg och började svamla om andras dödssynder är fortsatt obegripligt.
Citera
2018-06-28, 13:27
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Jag vill inte gå OT.

Budorden är inte något som det står skrivet att du kan få ett personligt undantag ifrån bara för att du själv vill det. Så ditt cirkelresonemang är inte av värde då du fortfarande gör dig skyldig till att ha flera gudar och avgudadyrkan vilket du inte gett ett svar på. Det du tror på är inte kompatibelt med vad du påstår att det skulle vara är allt som går att konstatera eftersom att du inte följer budorden.

Att jag förklarat för dig varför Jesus var Jordens sista nefilim och du blev arg och började svamla om andras dödssynder är fortsatt obegripligt.

All denna skapelse förnekelse hör noga nu kan inte vara tillsammans med Guds folk när du är skyldig till så många dödssynder!

Vanhedra Jesus eller andra religiösa helgon hjälper dig inte bli kvitt dödssynderna heller för den delen!

Du kan inte riktigt umgås med mig om du inte är helgon förklarad ..

Olydnad gentemot Gud leder till döden.
Citera
2018-06-28, 20:03
Medlem
Denoms avatar
Citat:
All denna skapelse förnekelse hör noga nu kan inte vara tillsammans med Guds folk när du är skyldig till så många dödssynder!
Du har inte ens nämnt en enda så jag går fortsatt vidare.
Citat:
Vanhedra Jesus eller andra religiösa helgon hjälper dig inte bli kvitt dödssynderna heller för den delen!
Du bryter mot budorden vilket jag redogjorde för dig med en förklaring och du svarar inte på varför så det är du som inte håller dig till topic.
Citat:
Du kan inte riktigt umgås med mig om du inte är helgon förklarad ..
Det här är ett diskussionsforum och inte ditt födelsedagskalas.
Citat:
Olydnad gentemot Gud leder till döden.
Inkluderar vi avgudadyrkan och polyteism här så är det där du hamnar enligt ditt egna inkonsekventa resonemang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in