2016-03-02, 00:28
Medlem
Manajungs avatar
Kul. Om du nyss börjat så har du en diger tid att se igenom alla dessa klipp. Själv så har jag sett dem under ett flertal år för det tar sin tid att smälta.

Så egentligen har jag bara detta att komma med.

Lycka till och återkom efter du sett igenom serierna med hur din uppfattning om Gud är då.
Citera
2016-03-02, 00:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Manajung
Kul. Om du nyss börjat så har du en diger tid att se igenom alla dessa klipp. Själv så har jag sett dem under ett flertal år för det tar sin tid att smälta.

Så egentligen har jag bara detta att komma med.

Lycka till och återkom efter du sett igenom serierna med hur din uppfattning om Gud är då.

Jag får en weird känsla att du inte såg min "utbildningsbevis".
Citera
2016-03-02, 00:38
Medlem
Manajungs avatar
Jodå, jag såg den. Enkla sinnesintryck som de flesta av oss förförs av...vissa i hela sitt liv.....

När du sett igenom serien jag gav dig så blir förmodligen intrycket av en slik musikvideo något annat.
Citera
2016-03-02, 05:42
Medlem
tokidokis avatar
Det är självfallet en väldigt komplex frågeställning men man kan i alla fall konstatera att Satan förefaller lite mer engagerad i sin verksamhet. Bl.a. är han en mer aktiv rekryterare och han bjuder på fler förmåner även om pensionsplanen lämnar en del frågetecken.
Citera
2016-03-02, 05:53
Till och med Löfven är bättre ledare än två låtsasidioter.
Citera
2016-03-02, 06:01
Medlem
En revoltör och anarkist vs.järnhård ledare.
Fast.. Bibeln verkar ju mest vara propaganda MOT gud. För så vitt jag vet har vi relativt fria händer, i förhållande till vår förmåga. Mycket ende vi ställer till med (inkl bygga städer nära plattorna) skylls ju på gud. Skulle nog säga gud och skippa propagandan.

Men opositionen behövs.
Citera
2016-03-02, 09:34
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av old2besmart
Att det i universum finns positivt och negativt är en fundamental kännedom så här långt.

Nej det är inte en fundamental kännodom ... åtminstone inte före du preciserar och specificerar vad du avser med "positivt" och "negativt" och desutom i så fall helst presenterar belägg. (1)

Citat:
Så vad är Fördelar vs. Nackdelar med bägge? Nämn några av dina bästa

Klara av (1) först.

Citat:
Jag kan börja...

Gud: "God works in mysterious ways" WTF, ingen kan klura ut detta, med tanke på allt fruktansvärt som händer i världen!

Citat:
Men ibland flyter livet på åt rätt håll.

Vilket "rätt håll"? Se (1).

Citat:
Satan: Förödmjukar och förstör en (mellan lite små glimtar av falsk lycka) sakta och säkert med tiden! Men visst finns det en garanterad lycka under en tid i alla fall.

Satans funktion var att fungera som "trostestare". Denna bibelkaraktär har iofs ingen egen "teologi" eller metafysik.
Citera
2016-03-03, 10:19
Medlem
HORJESUSs avatar
Av bilden man får,
Satan lockar med belöningar medans gud kör mer en diktatorisk straff retorik.

Så känns satan något mer stabil.
Citera
2016-03-03, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HORJESUS
Av bilden man får,
Satan lockar med belöningar medans gud kör mer en diktatorisk straff retorik.

Så känns satan något mer stabil.
Det är inte sant. Vi har lön i himlen att vänta. Det talas om pund (talenter), dvs GÅVOR, i det här fallet andliga, som vi ska förvalta.

Satan LURAR dig med sånt som han inte ens kan förverkliga. Han lovade Jesus lite allt möjligt, men han kunde inte ge honom det Gud Fadern erbjöd, nämligen evigt liv som härskare över Guds rike. Satan hade bara kunnat ge honom något tillfälligt och absolut inget evigt liv.
Citera
2016-03-03, 12:09
Medlem
HORJESUSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Det är inte sant. Vi har lön i himlen att vänta. Det talas om pund (talenter), dvs GÅVOR, i det här fallet andliga, som vi ska förvalta.

Satan LURAR dig med sånt som han inte ens kan förverkliga. Han lovade Jesus lite allt möjligt, men han kunde inte ge honom det Gud Fadern erbjöd, nämligen evigt liv som härskare över Guds rike. Satan hade bara kunnat ge honom något tillfälligt och absolut inget evigt liv.

Fast istället blev han uppspikad på ett kors och fick inget liv alls
Men dom som tror, tror ju att han skall komma tillbaka.

Allvarligt, hur troligt är det på en skala?!!
Citera
2016-03-03, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HORJESUS
Fast istället blev han uppspikad på ett kors och fick inget liv alls
Men dom som tror, tror ju att han skall komma tillbaka.

Allvarligt, hur troligt är det på en skala?!!
Av människor och och han fick en uppståndelse.

Högst troligt.
Citera
2016-03-03, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin

Inte så konstigt att Jesus genomskådade det. Jesus är ju Gud, eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in