Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-14, 08:37
  #37
Medlem
Senaste avsnittet med Cecilia Hagen var toppen!
Citera
2016-11-14, 08:56
  #38
Medlem
TjuvenFerdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clashen
Senaste avsnittet med Cecilia Hagen var toppen!

Ja, fantastiskt. Vilken kunnig kvinna. Skarp som få.
Citera
2016-11-15, 13:37
  #39
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjuvenFerdinand
Ja, fantastiskt. Vilken kunnig kvinna. Skarp som få.
Vad var det hon sa som var skärpt?, eller menar du bara allmänt att vara kunnig?
Citera
2016-11-15, 22:23
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clashen
Senaste avsnittet med Cecilia Hagen var toppen!

Kunnig och medievan, ja. Men efter bara 30 minuter höll ju båda öronen på att lossna ur sina fästen. Det blir ofta så när Kalle ska sitta ner med någon som inte bara kan en väldig massa utan också har förbannat bråttom att få ut det. Till sist blir det att de båda börjar prata på ett spår och sen spenderar resten av den diskussionen med att försöka säga vad de tror att den andra tänker, innan den andre hinner säga det. Om det är något slags medieexponeringskunskapskomplex som kickar in vet jag inte. Det är bara synd att det blir så jobbigt att lyssna på.
Citera
2016-11-22, 20:09
  #41
Medlem
TjuvenFerdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Vad var det hon sa som var skärpt?, eller menar du bara allmänt att vara kunnig?


sättet hon uttrycker sig och det jag har läst av henne. Hon ger ett intryck av att vara på alerten o är smart. Jag har tyvärr inga siffror eller källa på det jag skrev
Citera
2016-11-26, 18:50
  #42
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjuvenFerdinand
sättet hon uttrycker sig och det jag har läst av henne. Hon ger ett intryck av att vara på alerten o är smart. Jag har tyvärr inga siffror eller källa på det jag skrev
Det är lugnt faktiskt, men vad innebär det att inte vara på alerten?, det är den enda kontrastvätskan som kan få din alert att framträda


Jag undrar förövrigt om någon vet huruvida Jacob Stålhammar möjligen tvingades att nynna "What a wonderfull world"? som röstprov, det var väldigt ansträngande för mina broccolibuketter att höra honom i etern
Citera
2016-12-20, 01:53
  #43
Medlem
Har nyss börjat lyssna och jag lyssnar på det som är mest intressant, det som är positivt, avsnittet om Filmhistoriens underligaste hörn var snacket om en stumfilm med Douglas Faribanks från 1916 som är skriven av Todd Browning där han konstant drar i sig enorma mängder kokain och har en skalman klocka som anger när han ska dra i sig kokain, låter i mina öron som en helt fantastisk film som måste ses.

Det negativa är att Kalla Lind är jobbigt PK, läste precis serieversionen av Millenium och i tredje och sista delen säger Blomkvist följande Det förflutna sett genom dagens glasögon som döms efter dagens skenheliga normer, och det är precis just så det är, ibland dyker det upp otroliga felaktigheter och generaliseringar som Kalle raljerar kring och tror sig sitta på fakta.
Som Johannes Klenell erkände i Lundellbunkern tidigt i våras att dagens mediajournalister har för grunda kunskaper om olika fakta och tror att så här är det, och just därför kan de hata en företeelse, en person på grund av att de inte vet ett skit om saken i fråga.

Avsnittet om barnlitteratur var fasansfullt och mynnade ut till slut i en önskan om att på sovjetkommunistiskt manér censurera obehagliga saker för barnets bästa, och då handlade prpgrammet just om faran i att censurera barnlitteratur med motivet för barnens bästa, Barnboksförfattarinnan Pollack ansåg att inte ett enda barn kan på egen väg skapa sig en egen unik åsikt baserat på fakta, vilket är helt fel, samtidigt som hon inte tyckte att det var så värst hemskt att barn i årskurs 4 tittade på The Walking Dead utan insåg att detta hanterar de, men de kan inte hantera att höra ordet neger, där talade de mot sig själva utan att de själva förstod det.

Hela avsnittet var ett syntax error i deras skallar, en kollektiv intellektuell kortslutning, om det fortsätter på det här sättet i vissa avsnitt kan det vara plågsamt att höra på det så jag hoppas att det inte är så här fortsättningsvis.

Ang kunskapsbrist, avsnittet om Björn Afzelius som var min ingång till denna serie så hade Kalle en synnerligen jobbig inställning just på grund av enbart förutfattade meningar om Björn, medan vistjejen var långt mer nyanserad och verkligen kunnig och förstod Björns slitningar till kvinnor och var de kom ifrån, medan Kalle helt vägrade ta in detta utan raljerade mest likt 80-tals journalisterna.

Både när jag såg Tusen bitar och lyssnade på vistjejen hörde jag mellan raderna att Björn idag om han levt hade förstått varför LO män röstar på SD och han hade för flera år sedan insett moderaternas motiv till massinvandringen och han hade varit helt emot den idag, precis som Torvaldsson i LO nu insett och förstått hur jävla naiva de varit.
Detta resonemang går inte in i huvudet på sådana som Kalle Lind tyvärr, de har för dålig allmänbildning i grunden, de vet vissa saker men saknar en helhetsbild av den totala verkligheten.
Genustänk och identitetspolitik har verkligen sabbat vissas förmåga att ta in andra synvinklar från andra delar av tillvaron.

Jag kommer fortsätta lyssna och hoppas på att de inte grottar in sig djupt i PK träsket.
Citera
2016-12-20, 03:31
  #44
Medlem
Captinheros avatar
Lyssnade på flashback avsnittet, var inte direkt jätte imponerad. Lite bakgrundsfakta mkt allmänt skitsnack som inte var direkt om forumet. Visst intressant om yttrandefrihet, men tänkte mer att det skulle handla om specifika trådar och användare.
Citera
2016-12-20, 14:03
  #45
Medlem
MrGallaghers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Lyssnade på flashback avsnittet, var inte direkt jätte imponerad. Lite bakgrundsfakta mkt allmänt skitsnack som inte var direkt om forumet. Visst intressant om yttrandefrihet, men tänkte mer att det skulle handla om specifika trådar och användare.
Det håller jag än idag som ett av de sämsta avsnitten. Det var uppenbart att ingen av dem var särskilt insatt.
Citera
2016-12-22, 14:48
  #46
Medlem
mishimas avatar
Uppfattade det som att han provocerade och var lite djävulens advokat i programmet om Björn Afzelius. Han brukar ju göra så ibland.

...
Till dagens avsnitt. Hur trovärdig var amatörspråkforskaren som var med? Jag fick lite uppfattningen att han antagande inte var riktigt vetenskapligt belagda alla gånger, till exempel när han pratade om ordets "kuks" etymologi.
Citera
2016-12-22, 15:04
  #47
Medlem
Mycket, mycket, mycket bra podd!

Kalle Lind har en ljuvlig röst och kan så mycket om mycket!
Citera
2016-12-22, 17:20
  #48
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Uppfattade det som att han provocerade och var lite djävulens advokat i programmet om Björn Afzelius. Han brukar ju göra så ibland.

...
Till dagens avsnitt. Hur trovärdig var amatörspråkforskaren som var med? Jag fick lite uppfattningen att han antagande inte var riktigt vetenskapligt belagda alla gånger, till exempel när han pratade om ordets "kuks" etymologi.

Inte trovärdig alla och ett av de sämre avsnitten av podden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback