2016-12-26, 14:13
Medlem
TjuvenFerdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Inte trovärdig alla och ett av de sämre avsnitten av podden.

Det var inte så kul, det känndes som att Kalle Lind var mer påläst i ämnet än den här amatör språkforskaren. Han verkade vara en mysig kuf på alla sätt och vis men inte så värst insatt.

Jag tyckte att programmet om Röda bönor var tråkigt också, tanten var smått irreterande och det kändes mest som att Lind intervjuade eller snarare satt och snackade med sin favoritfaster, det känndes som att dom kände varandra väl.

Men annars ser jag alltid fram mot ett nytt avsnitt av denna trevliga pod. Lind är en bra programledare, avslappnad men ändå "nördigt" insatt. Allmän bildande är det också jag visste tex inte alltför mycket om Ulf Peder olrog eller Pär Åhlin
Citera
2016-12-29, 18:26
Medlem
moraltanten88s avatar
Nja sista kändes som att man ska vara över 65 för att uppskatta. Kände ett spontant nej när jag såg att de handla om värmland men vi får se.
Citera
2017-01-02, 11:29
Moderator
Kyrpators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Finlandssvenskar-avsnittet var oerhört roligt. Snacket om den där excentriske finske teaterregissörens sjuka pjäser var fantastiskt: "Men pappa, det smakar ju f***a!"
Jag retade mig oerhört på att Lind verkade aggressivt ointresserad av att sätta sig in i definitionen av vad en finlandssvensk är. När den finlandssvenske ståuppkomikern på ett pedagogiskt sätt försökte reda ut begreppen satt Lind mest och bjäbbade emot och ifrågasatte på ett barnsligt sätt, och jag fick intrycket att han fortfarande inte hade fattat någonting mot slutet av podden. Varför göra en pod på ett ämne man är okunnig om OCH ointresserad av? Förmodligen ville Lind ha en förevändning att få tala om Jouko Turkkas bajsteater och om M A Numminen, och när det visade sig att båda två var purfinnar snarare än finlandssvenskar så skulle de ändå med, för det hade varit för jobbigt att ändra hela upplägget.
Citera
2017-01-03, 17:40
Medlem
TjuvenFerdinands avatar
Värmlands avsnittet var toppen. Gillade tjejen som var inbjuden fast jag fattade inte riktigt vad hon var för något förutom värmlänska, vilket räcker gott i och för sig. Hon vart lite skönt sur hela tiden och satte Kalle L på plats... fast han är en jävlar bra programledare, lugn och lagom "nördig och besatt" men han lyssnar o låter den inbjudne/-a ta plats. Intressant om Värmland ett landskap som alltid haft ett magiskt sago skimmer runt sig i min värld, men även lite trashigt och bonnigt.
Citera
2017-01-04, 08:18
Medlem
proggbondens avatar
Avsnittet om Asta Gustavsson var nog bland det roligaste jag hört på länge.
Vilken lustig kvinna med många ansikten, bara det att hamna på möte anordnad av Lesbisk Front där hon hamnar i slagsmål
Citera
2017-01-06, 22:29
Medlem
johanjosefssons avatar
Jag finner honom oerhört trist. Det blev extra tydligt på "På spåret" där Fredrik Lindström fick rädda upp många av de humoristiska ögonblicken. Tom. Niva var mycket roligare, trots att han sög i själva frågesporten. Min slutsats är att en sån som Kalle Lind är alldeles för trist, kass, platt och monoton för att ha en egen podd.
Citera
2017-01-07, 18:16
Medlem
ercys avatar
Säga vad man vill, men jag tror att Kalles medverkan i På Spåret (men också givetvis insatsen) höjde lyssnarsiffrorna rejält. Podden ligger i toppen på Itunes-listan. Någon som vet ungefär var den ligger annars? Har själv för mig att jag sett den runt plats 30-40.
Citera
2017-01-07, 18:25
Medlem
LStilles avatar
Kul snubbe som är med och pratar bostadspolitik i senaste avsnittet.
Citera
2017-01-07, 19:27
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
Jag finner honom oerhört trist. Det blev extra tydligt på "På spåret" där Fredrik Lindström fick rädda upp många av de humoristiska ögonblicken. Tom. Niva var mycket roligare, trots att han sög i själva frågesporten. Min slutsats är att en sån som Kalle Lind är alldeles för trist, kass, platt och monoton för att ha en egen podd.

Har du lyssnat eller antar du bara?
Citera
2017-01-08, 13:04
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LStille
Kul snubbe som är med och pratar bostadspolitik i senaste avsnittet.

Ja, mycket kunnig herre. Kul att han alltid haft som dröm att skriva om bostadspolitik och jobba på Vår bostad när alla andra kurskamrater hade drömmen att jobba på DN eller SVT.

Snedtänkt när det är som bäst - roligt och bildande.
Citera
2017-01-08, 20:51
Medlem
robomans avatar
Citat:
Äh, det är beror väl på vem man gillar från början. Antar jag. För jag tyckte det var exakt tvärtom. Tyckte kalle levererade mycket roliga grejer, som när han skojsvarade Varberg eller när han berättade om vilka Ika Nord varit ihop med. Klassisk Kalle Lind-humor som vi som gillar honom uppskattar.

Däremot störde jag mig på hur Erik Niva höll låda hela tiden fast han inte var speciellt rolig. Men det verkade helt klart som att Fredrik Lindström tyckte det var roligare med Niva än med Lind, de kunde bolla mer.
Citera
2017-01-09, 20:08
Medlem
TjuvenFerdinands avatar
Citat:

På spåret är så jävla tråkigt men jag kan erkänna skälet därtill för personlig del - att jag oftast tar Vart är vi på väg på lägsta poängen men jag vet inte hur Kalle Lind är i det programmet för jag har inte sett det på länge. Jag anser dock att han är rolig och bra som programledare i sin pod. Oftast hänger kvalitén mycket på vem han bjuder in. Själv är han oftast påläst och fyndigt "kåserande" men nån gång har det ju varit med gäster som inte vetat något, eller inte haft några speciella åsikter... hon som han pratade reklam med en gång var skittråkig och sen var det fler som bara inte lyfter programmet tvärtom
Senast redigerad av TjuvenFerdinand 2017-01-09 kl. 20:09. Anledning: Skrev dockat i ställer för dock att
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in