2018-02-03, 15:25
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Fast innerst inne vill väl Kalle mest höra sin egen röst. Lite ironiskt när de pratade om det innan. Om gäster som inte vill ha hörlurar på sig, för att de inte är vana att höra sin egen röst.

Han känner nog av atmosfären. Det finns för många avsnitt med dumma PK-hjon som Kalle måste rädda upp, därav hans ibland myckna pladder. Men är gästen man eller åtminstone dam (och inte någon brud) brukar det jämna ut sig vad avser taltid i etern.

Thore Skogman-avsnittet var mycket underhållande förresten.
Citera
2018-02-03, 22:35
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Han känner nog av atmosfären. Det finns för många avsnitt med dumma PK-hjon som Kalle måste rädda upp, därav hans ibland myckna pladder. Men är gästen man eller åtminstone dam (och inte någon brud) brukar det jämna ut sig vad avser taltid i etern.

Thore Skogman-avsnittet var mycket underhållande förresten.

Kalle är ju extremt PK själv, och det är ju han som väljer gästerna. Tycker tanken att jämföra (eller ens ställa jämte varandra) Thore Skogman med Povel, var helt bisarr.
Citera
2018-02-04, 20:42
Medlem
Vem är det som "talsjunger" vinjettsången till snedtänkt ?
Citera
2018-02-05, 05:20
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Vem är det som "talsjunger" vinjettsången till snedtänkt ?

Sanna Persson, mer känd som Jolanta i Hipp hipp! Hon var även gäst i ett avsnitt av Snedtänkt.
Citera
2018-02-05, 09:07
Medlem
Citat:
Sanna Persson, mer känd som Jolanta i Hipp hipp! Hon var även gäst i ett avsnitt av Snedtänkt.
Okey, tack för informationen.
Citera
2018-02-05, 17:35
Medlem
kedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Nessle är en störig person, pratar högt och vilt och svär som en borstbindare.

Tycker tvärtom att han är en riktig fröjd att lyssna på, underbar humor
Citera
2018-02-07, 09:32
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:

Jag försökte spetsa öronen nu senast under Skogman-avsnittet och jag fick det till två (2): "fan ta mig" och "jävlar". Hur vida man tycker det är för mycket är så klart individuellt.

Lyssnar hellre på Nessle än den där af Trampe i alla fall, om vi ska jämföra stamgäster. Ett nytt avsnitt med den sistnämnde skulle jag inte ens bemöda mig att provlyssna, oavsett ämne.
Citera
2018-02-08, 00:39
Medlem
Oliveiras avatar
Så nu blir det Carl-Uno Sjöblom? Hur pigg kan han vara vid 87 års ålder?
Citera
2018-02-08, 11:18
Medlem
Panzerschlaffses avatar
Citat:
Äsch, jag hade tyckt det var lite väl mycket om podden låg på två timmar men jag tycker att han är skön som inte skäms för att vara sig själv samt att han är ju fullkomligt lyrisk så man får en känsla av att man deltar i konversationen hehe! Jag gillade avsnittet skarpt och det är skönt med någon som står ut än det vanliga försiktiga gaggandet om diverse.
Citera
2018-02-08, 13:16
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:

Hon var med i avsnittet ”Kluriga gubbar och fåniga typer”. Mkt bra avsnitt fö
Citera
2018-02-09, 08:22
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Hon var med i avsnittet ”Kluriga gubbar och fåniga typer”. Mkt bra avsnitt fö

Jo, och Kalle antydde att hennes karaktär Jolanta var fördomsfull vill jag minnas.
Citera
2018-02-09, 08:53
Medlem
Kupongfritts avatar
Carl-Uno Sjöblom låter som om han inte är en dag över 60 år, glasklar i röst och intellekt. Tänk att få ha varit med om alla de roliga decennierna och fortfarande vara så vital.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in