2025-04-15, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Finns ju ingen dynamik i deras samtal. Lindengren fattar sig oväntat kort, det blir en konstig paus innan Kalle inser att det är hans tur att prata. Kalle lämnar en lucka för Lindengren att hoppa in, men han nappar inte och det blir en tyst paus igen innan Kalle måste fortsätta. Så där håller det på, helt ur synk. Och det hjälps ju inte av att han som du nämner är så sävlig och monoton och låter som han tänker högt för sig själv snarare än konverserar.

Lindengrenska pip-tips gör sig nog bäst i tecknad form.

Jag hade hållit med dig om din beskrivning ifall det gällde många andra avsnitt, men med lindengren kom det iaf nåt när man försökte dra ur honom saker. Plus att han faktiskt gjort grejer själv, inte hjälpligt kände till någon som gjort något.

Men absolut, jag har lyssnat lite på värvet och känt att det krystas mycket för ingenting där med. Senaste avsnittet jag gav en chans var nog med Lasse Åberg där det var två farbröder som sörplade kaffe och hade tystnad som chicken race medan pendeln av ett väggur lyste med sin frånvaro i bakgrunden.

Så all heder till Kalle för att han alltid håller igång samtalet. Med Lindegren var han tvungen att stoppa in nya mynt men det kom iallafall ut grejer efteråt, enligt mig.

Intressant att man kan tycka så olika!
Senast redigerad av Robokopf 2025-04-15 kl. 01:30.
Citera
2025-04-15, 12:26
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Lindengren må vara en duktigt serietecknare, men han var ju urdålig i sitt första framträdande. Verkligen sällsynt dålig i radioformat. Men så bjuds han in igen för att diskutera ett ämne han inte har några specialkunskaper om. Obegripligt.

Lindegren är inte den där sprudlande teatraliska typen utan som person mer återhållen. Han har en lite torr "tounge in cheek" stil IRL (jämfört då med den kaotiske showmannen David nessle)

Tror btw han varit med en gång förut också, så det var inte hans första medverkan.
Citera
2025-04-15, 15:09
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Tror btw han varit med en gång förut också, så det var inte hans första medverkan.

Ja, det var ju det jag skrev. Han var precis lika dålig då.

Ta avsnittet om tv-shop. Då tar Kalle in Janne Sjöwall som skapade tv-shop och man får en massa intressant information och anekdoter från bakom kulisserna. I avsnittet om Hobbex sitter Lindengren och gissar som utomstående och diskussionen håller inte ens styrfart.

På tal om serietecknare och gnäll från min sida: första gången Johan Wanloo var med blev det ett mycket bra avsnitt. Andra gången han är med sitter jag bara och tänker på hur mycket bättre det var förra gången.

Finns en anledning att jag inte lyssnar slaviskt till Snedtänkt längre, det är helt enkelt inte lika bra längre.
Citera
2025-05-02, 16:39
Medlem
Man-At-Armss avatar
Under första delen av Snedtänkt om Hergé blev jag lite störd när Lind och Nessle pratade i munnen på varandra, men tycker duon skärpte sig något under senare del.
Övrigt intressant avsnitt och jag ska försöka komma ihåg att uttala namnet Hergé korrekt framöver
Citera
2025-05-02, 17:57
Medlem
Crapmagics avatar
I vilket avsnitt? är Jan Guillou gäst och pratar om Jan Guillou, hittar det inte

Alex och Sigge tar heder och ära av Kalle i senaste Alex och Sigges podcast d
där han kallas för https://www.podplay.com/sv-se/podcas...slig-547347361 mycket bra gjort, hoppas
Kalle blir vanhelig & ger ett genmäle i Snedtänkt eller den där andra podden med Trampe som jag har uppfattat det inte är gratis alla avsnitt?
Citera
2025-05-02, 18:32
Medlem
Lonlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
Under första delen av Snedtänkt om Hergé blev jag lite störd när Lind och Nessle pratade i munnen på varandra, men tycker duon skärpte sig något under senare del.
Övrigt intressant avsnitt och jag ska försöka komma ihåg att uttala namnet Hergé korrekt framöver

Äntligen ett avsnitt som gjorde min torsdag.
Citera
2025-05-02, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonline
Äntligen ett avsnitt som gjorde min torsdag.

Håller med!
Såg ämnet och tyckte det lät mycket intressant, sen var det 10/10 att Nessle ”det evigt mossiga trädet” var gäst!
Håller med om att det blev bra tempo och växling!
Citera
2025-05-03, 23:25
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
Övrigt intressant avsnitt och jag ska försöka komma ihåg att uttala namne
t Hergé korrekt framöver
Den ska jag lyssna på som Tintin kunnigare än dom två

Det lär tjatas mest om Tintins frigiditet mot kvinnor & homoerotiska leverne med Kapten samt Herges homoerotiska relation med Chang, Herges relation till Sovjet, avståndstaganden från rasism & kolonialism, Herge under världskriget, Herge och månlandningen, Herges spökskrivare i Plan714, en anekdot från Kalle rörande något som han tror är en unikt uppsnappad detalj från Gerillan och sedan avslutas allt med Allfa(bets)konsten, det här kommer vara en walk in the park där ingenting nytt kommer framkomma tippar jag

Hur många boxar kan jag bocka?

(edit) Det börjar ju bra, Kalle nämner Snedtänkt avsnittet med Bolme och hans omedelbara audioklipp från detta samtal är Mats Qviström som Tintin...vilket jag antar var tänkt att illustrera för ungdomarna som lyssnar hur Bolmes Tintinröst låter!
Senast redigerad av Crapmagic 2025-05-04 kl. 00:14.
Citera
2025-05-04, 00:33
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
samt Herges homoerotiska relation med Chang,
Nestle går rakt i den förutsägbara fällan som jag gillrade och rapar lydigt upp att premiera Blå Lotus & överhoppar Faraos Ciggarer som det första albumet med research och story

Det var också förutsägbart att Nestle skulle premiera Kung Ottokars sperma därefter & dra in andra världskriget
Senast redigerad av Crapmagic 2025-05-04 kl. 00:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in