2017-02-03, 08:47
Medlem
Hur tänker ni kring evolve av Eevee? Jag har ca 500 candy men bara två eevees som har både högt CP och högt iv. Däremot har jag en på CP 273 som är 93%, hade ni evolvat och sen satsat stardust eller är det helt enkelt inte värt det? Har också en på cp 750 som har lågt iv (typ 50%), samma fråga där. Hade ni tyckt att det var värt att evolva den?
Citera
2017-02-03, 11:18
Medlem
EsoxLucius81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otodus
Hur tänker ni kring evolve av Eevee? Jag har ca 500 candy men bara två eevees som har både högt CP och högt iv. Däremot har jag en på CP 273 som är 93%, hade ni evolvat och sen satsat stardust eller är det helt enkelt inte värt det? Har också en på cp 750 som har lågt iv (typ 50%), samma fråga där. Hade ni tyckt att det var värt att evolva den?

Jag hade väntat på en som är 6-700cp+ och minst 82 IV.
Citera
2017-02-03, 12:34
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otodus

Beror lite hur du spelar om du får mycket stardust. Isåfall hade jag faktiskt evolvat. Annars väntat.
Citera
2017-02-04, 11:42
Medlem
Nu har det hänt även mig. Råkade ut för en fuskare imorse. Helt ensam i en park och de två gymen togs över av en person som uppenbart inte var där fysiskt. Tog ett par screenshots, fotograferade platsen och skrev plats, lokal tid och vad som hänt. Anmälde till Niantic, lätt som en plätt! Delade på forumet i min lilla stad och hoppas fler anmäler, då fler varit med om det.

https://support.pokemongo.nianticlab...form_id=319948
Citera
2017-02-04, 13:42
Medlem
Surcitrons avatar
Ni som bor i storstäderna. Finns ju tydligen nån live karta man kan få syn på vart alla pokemons är. vet ej om man får outa det här dock
Citera
2017-02-04, 14:09
Medlem
Mackan1992s avatar
Kläckt sinnessjukt med 5km ägg utan att få Togepi. Får bara jävla massa Nidoran's hela tiden
Citera
2017-02-04, 15:09
Medlem
Qebuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan1992
Kläckt sinnessjukt med 5km ägg utan att få Togepi. Får bara jävla massa Nidoran's hela tiden
Liknande situation här. Får verkligen bara 5km-ägg nu för tiden. Har redan Togepi och Pichu, men vill ha fler Togepi för en Togetic, men det blir bara Tentacool och Ponyta främst. Grrr!
Citera
2017-02-04, 15:09
Medlem
Citat:
Samma här, men i en av alla 5or fanns dock en togepi.
Vart tvungen att gå till mig resterande 38 candys för en togetic, 19 mil, tog drygt 2 veckor.
Citera
2017-02-04, 15:10
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Jaha, nu verkar inte jag kunna drifta längre . Har väl inte hänt något sen helgen, ingen uppdatering eller så...

Korrektion, det stämde inte alls, under gårdagen lyckades jag drifta ihop mig 9 dratinicandy a.k.a 45km .. måste bara varit nåt temporärt när den inte kunde drifta den där dagen... snart kan jag maxa dragoniten för min level trots att jag bara fångat 19 dratini totalt sen gamelaunch

Tråkigt dock att man konstant är lågt/tomt på ägg heller trots att man inte längre köper incubators... ibland kan det ju också gå 15-20 stops utan att man får ett ägg heller.

Citat:

Vi som hade oturen att inte få togepi under ökad-chans-att-få-gen2-babies-eventet kommer få det svårt att fylla dexet, togepi är som bekant den allra svåraste att få i 5km ägg, läste nånstans 0.3-0.5% chans.......
Citera
2017-02-04, 17:55
Medlem
Etrades avatar
Jag kläckte en Cleffa tidigare idag så nu har jag alla bebisar
Togetic är den enda som nu saknas i gen2
Citera
2017-02-04, 23:00
Medlem
kryptonits avatar
Citat:

Jag kände samma sak vad gäller Tangela, men till slut händer det - fick den äntligen idag.
Saknar dock Aerodactyl fortfarande (samt Cleffa, Elekid, Magby och Smootchum)
Det känns dock skönt att ha evolvat alla som går att evolva så man kan jobba på candy till de man vill köra power up på.
Kan nämna att jag är level 31 (snart 32)
Citera
2017-02-05, 10:09
Medlem
Lakritspotatisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
DOCK är Gen2´s bebisar aktiverade om du inte ens visste om det? Och nej det är ingen skillnad på äggets utseende oavsett om det är en Dratini eller en Magby som döljer sig innanför skalet.

Det var detta jag menade! Tänkte om man såg på äggen om de innehöll gen 2, men tydligen inte då! Har inte lyckats kläcka någon hittills.

Förstår verkligen inte varför de inte släpper någon info om gen 2. Exempelvis när de kommer releasa det. Slutade själv spela från september tom nu för att det blev för enformigt. Tänkte att jag skulle börja nu inför gen 2, men det har mer eller mindre blivit tråkigt nu efter en vecka igen. De måste förlora oerhört med spelare pga sämst informering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in