2017-02-05, 10:41
Medlem
Glorkass avatar
Har lite dåliga misstankar kring gen 2, jag tror att man kommer att lägga fokus på att försöka krama ur pengar ur de seriösa spelarna. Alltså kommer knappt några djur att släppas ute i det vilda, och fokus kommer ligga på sällsynta djur som man helst ska pumpa in pengar för att få komma över.

Jämför med gta online, där inte en enda gratis-bil har släppts ute i freemode i uppdateringarna utan de nya fordonen blir bara dyrare och dyrare för varje update för att försöka få folk att köpa ingame-pengar.

Jag hoppas att jag har fel men förbered er på en REJÄL besvikelse när gen 2 kommer.
Citera
2017-02-05, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EsoxLucius81
Jag hade väntat på en som är 6-700cp+ och minst 82 IV.
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Beror lite hur du spelar om du får mycket stardust. Isåfall hade jag faktiskt evolvat. Annars väntat.

Ja det låter rimligt det ni säger. Får inte jättemycket stardust så kanske sparar den som reserv då ifall jag absolut inte hittar några bättre. Tänkte ändå inte evolva nåt förrän gen 2 kommer eftersom man inte vet hur de nya evolvesen står sig jämfört med Vaporeon, så den får ligga kvar i inventoryt sålänge.
Citera
2017-02-05, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glorkas
Har lite dåliga misstankar kring gen 2, jag tror att man kommer att lägga fokus på att försöka krama ur pengar ur de seriösa spelarna. Alltså kommer knappt några djur att släppas ute i det vilda, och fokus kommer ligga på sällsynta djur som man helst ska pumpa in pengar för att få komma över.

Jämför med gta online, där inte en enda gratis-bil har släppts ute i freemode i uppdateringarna utan de nya fordonen blir bara dyrare och dyrare för varje update för att försöka få folk att köpa ingame-pengar.

Jag hoppas att jag har fel men förbered er på en REJÄL besvikelse när gen 2 kommer.

Jag har också liknande tankar kring gen 2, men samtidigt vet jag inte om konceptet kommer hålla för det. Tror inte att folk överlag kommer att vara beredda att betala för progress om det skulle övergå till att bli det som är det centrala i spelet. Tror dom får vara försiktiga med att hitta balansen där för det är nog lätt hänt att folk lägger ner i samband med gen 2 om den releasen blir en besvikelse. Jag har spelat dagligen sedan releasen i somras, i huvudsak för att det är ett effektivt sätt att se till att jag tar en extra promenad varje dag, men det har varit så tråkigt nu ett tag så om det inte kommer något nytt snart som känns inspirerande så finns det nog risk att jag tröttnar och slutar spela.

Märks dock tydligt att niantic vill försvåra att tjäna coins på gym med tanke på hur lång tid det tar att träna upp sitt eget och hur snabbt man kan ta ner mitståndarens. Hade nog gärna sett en större balans där, att det tog lika lång tid att ta upp som att ta ner gymmen. Dock råder det stiltje i staden där jag bor så jag har hållit 5-6 gym i snart en månad.
Citera
2017-02-05, 18:07
Medlem
Pirre77s avatar
Någon fler än jag som börjat spara candies och förbereda inför Gen 2?

För mig som fyllt Europadexet är det väl det enda som för stunden får mig att gå ut och gå min sedvanliga runda, men nu börjar mina förberedelser kännas tillräckliga. Får ta och hända något nytt snart så man inte tappar intresset helt.

Nåväl, såhär ser det ut för min del bland de ur Gen 1 som får nya evolves:

Eevee – 834 candies – En ynka rackare på 91% IV, en hel armé mellan 80-90% IV.
Onix – 156 candies – En med 96% IV, 91% och 89%.
Porygon – 125 candies – Två med 91% IV och en med 87%.
Zubat – 294 candies – En med 96% IV, en med 93% och två med 91%.
Slowpoke – 172 candies – En med 100% IV, en med 93%.
Horsea – 277 candies – En med 93% IV, en med 91%.
Chansey – 115 candies – En med 89% IV, två med 82%.
Scyther – 115 candies – En med 96% IV, en med 84%, en med 82%.
Oddish – 310 candies – En med 96% IV, två med 93%, tre med 91%.
Poliwag – 235 candies – En med 98% IV, två med 89%.

Märkligt att det verkar vara i stort sett omöjligt att fånga en Eevee med riktigt högt IV. Den högsta jag funnit av de närmare 500 som jag fångat är på 96% IV, sedan är det några få på 93 resp. 91.

I övrigt lider jag med er som hade otur under baby-eventet (ja, och fortfarande förstås). Jag saknar bara tre candies för att evolva fram ytterligare en Togetic då jag hittills fått sex Togepis i ägg, så jag behöver alltså bara föra över tre av dem till professorn så har jag min nummer två...

Roligt att se att vissa av er iaf får hålla gym en längre tid. Här är det fullständigt meningslöst att ens försöka, fullkomligt kryllar av GPS-fuskare från alla tre teamen, så här tar man över ett gym, lägger in vad-fan-som-helst, skyndar sig att collecta och förlorar gymet ett par minuter senare...
Citera
2017-02-05, 18:47
Medlem
Qebuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pirre77

För mig som fyllt Europadexet är det väl det enda som för stunden får mig att gå ut och gå min sedvanliga runda, men nu börjar mina förberedelser kännas tillräckliga. Får ta och hända något nytt snart så man inte tappar intresset helt.

Märkligt att det verkar vara i stort sett omöjligt att fånga en Eevee med riktigt högt IV. Den högsta jag funnit av de närmare 500 som jag fångat är på 96% IV, sedan är det några få på 93 resp. 91.

I övrigt lider jag med er som hade otur under baby-eventet (ja, och fortfarande förstås). Jag saknar bara tre candies för att evolva fram ytterligare en Togetic då jag hittills fått sex Togepis i ägg, så jag behöver alltså bara föra över tre av dem till professorn så har jag min nummer två...

Roligt att se att vissa av er iaf får hålla gym en längre tid. Här är det fullständigt meningslöst att ens försöka, fullkomligt kryllar av GPS-fuskare från alla tre teamen, så här tar man över ett gym, lägger in vad-fan-som-helst, skyndar sig att collecta och förlorar gymet ett par minuter senare...

Det går seeeeeegt. Har tröttnat lite på spelet och går mest med spelet för att kläcka ägg.

Zubat - 242 candy, har ej funnit någon med minst 90%.
Oddish - 89 candy, högsta på 91%
Poliwag - 90 candy, har ej funnit någon med minst 90%.
Slowpoke - 42 candy, har ej funnit någon med minst 90%.
Onix - 41 candy, har ej funnit någon med minst 90%.
Chansey - 34 candy, har ej funnit någon med minst 90%.
Horsea - 107 candy, har ej funnit någon med minst 90%.
Schyther - 82 candy, har ej funnit någon med minst 90%.
Eevee - 307 candy, högsta på 93%
Porygon - 7 candy, har ej funnit någon med minst 90%.
Citera
2017-02-05, 20:22
Medlem
Yamals avatar
Citat:

Snart lvl 30.

Eevee – 413 candies, två på 86% & en på 84%.
Onix – 32 candies, en på 97,8%.
Porygon – 17 candies, ingen med ens 60%.
Zubat – 677 candies, två med 91% & ett antal på 85%+
Slowpoke – 129 candies, en på 82%.
Horsea – 325 candies, ingen över 80%.
Chansey – aldrig hittat/sett någon på nearby eller fått ur ägg & då har jag kläckt endel 10km ägg.
Scyther – 163 candies, en på 93%.
Oddish – 321 candies, en på 86-91% en på 88% & en på 80-84%
Poliwag – 487 candies, två på 97,8% en på 88% & en på 82%.
Citera
2017-02-05, 20:49
Medlem
Pirre77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qebui
Det går seeeeeegt. Har tröttnat lite på spelet och går mest med spelet för att kläcka ägg.

Zubat - 242 candy, har ej funnit någon med minst 90%.
Oddish - 89 candy, högsta på 91%
Poliwag - 90 candy, har ej funnit någon med minst 90%.
Slowpoke - 42 candy, har ej funnit någon med minst 90%.
Onix - 41 candy, har ej funnit någon med minst 90%.
Chansey - 34 candy, har ej funnit någon med minst 90%.
Horsea - 107 candy, har ej funnit någon med minst 90%.
Schyther - 82 candy, har ej funnit någon med minst 90%.
Eevee - 307 candy, högsta på 93%
Porygon - 7 candy, har ej funnit någon med minst 90%.

Jo, det är lite samma här, man går för att kläcka ägg. Dock är ju 90% 5 km ägg och det känns som Goldeen, Nidoran, Psyduck och Staryu i sin tur utgör 90% av de man får.

Citat:
Ursprungligen postat av Yamal
Snart lvl 30.

Eevee – 413 candies, två på 86% & en på 84%.
Onix – 32 candies, en på 97,8%.
Porygon – 17 candies, ingen med ens 60%.
Zubat – 677 candies, två med 91% & ett antal på 85%+
Slowpoke – 129 candies, en på 82%.
Horsea – 325 candies, ingen över 80%.
Chansey – aldrig hittat/sett någon på nearby eller fått ur ägg & då har jag kläckt endel 10km ägg.
Scyther – 163 candies, en på 93%.
Oddish – 321 candies, en på 86-91% en på 88% & en på 80-84%
Poliwag – 487 candies, två på 97,8% en på 88% & en på 82%.

Härligt jobbat!

Jag är snart i level 33 och har aldrig heller sett en vild Chansey på vare sig sightings eller nearby, utan de fyra jag fått kommer från ägg. Senaste veckan har jag däremot i det vilda lyckats fånga en Snorlax, en Lapras och smått ofattbara två Dratinis! Senast jag ens såg någon av dessa i det vilda var för snart fem månader sedan. Det sägs ju att det sker Nest Migration två gånger i månaden. Här känns det mer som två gånger om året..
Citera
2017-02-05, 21:30
Bannlyst
Finns det några bra platser i Karlstad ska dit på onsdag
Citera
2017-02-05, 22:11
Medlem
Citat:
Jo, det är lite samma här, man går för att kläcka ägg. Dock är ju 90% 5 km ägg och det känns som Goldeen, Nidoran, Psyduck och Staryu i sin tur utgör 90% av de man får.

Härligt jobbat!

Jag är snart i level 33 och har aldrig heller sett en vild Chansey på vare sig sightings eller nearby, utan de fyra jag fått kommer från ägg. Senaste veckan har jag däremot i det vilda lyckats fånga en Snorlax, en Lapras och smått ofattbara två Dratinis! Senast jag ens såg någon av dessa i det vilda var för snart fem månader sedan. Det sägs ju att det sker Nest Migration två gånger i månaden. Här känns det mer som två gånger om året..

Intressant hur mycket det varierar, själv har jag 4 chansey - samtliga fångade.
Fångat 7 lapras.
Fångat 3 vilda dragonite, 4:e drog efter en boll, såg också en på Nearby utan att hinna dit.
Rätt kul att 2 av dessa dragonite hade hög CP samt dragon breath hyper beam.
Har dock bara fångat en usel snorlax, såg en på nearby också dock, men hann inte dit.
Det enda roliga ur dom få 10 km äggen man fått är alla bebisarna, annars 2 kabuto, onix, scyther och hitmonlee typ...
Är level 28.
Citera
2017-02-05, 22:45
Medlem
Etrades avatar
Citat:

Japp jag har sparat kopiösa mängder candies! Men jag är för tillfället så pass uppgiven att jag bränt av ett gäng candies, jag har evolvat fram Vaporeons, Flareons, Jolteons och Glooms till ca 900-1050 i CP så att jag har bra pokemon att träna upp gym med.
Kommer ens Gen2 någonsin att släppas? Jag börjar nästan tveka..

Eevee - 1354 candy (En intressant Eevee med CP800, 87% IV)
Onix - 110 candy (Bästa på 91% IV)
Porygon - 72 candy (Bästa på 91% IV)
Zubat - 701 candy (En intressant Zubat med CP429, 98% IV)
Slowpoke - 251 candy (Ett gäng med skaplig IV)
Horsea - 610 candy (Ett gäng med skaplig IV)
Chansey - 51 candy (Jackpott! En med 100% IV! Den är föga oväntat kläckt. Jag har dessutom hittat 2 vilda)
Schyter - 37 candy (Lite skumt då många verkar kläcka Schyter hej vilt! Jag har kläckt 1 och fångat 2 vilda, Schyter är min buddy atm)
Oddish - 483 candy (Ett gäng med skaplig IV)
Poliwag - 421 candy (En intressant Poliwag med 98% IV)
Citera
2017-02-05, 23:07
Medlem
Pirre77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercies
Intressant hur mycket det varierar, själv har jag 4 chansey - samtliga fångade.
Fångat 7 lapras.
Fångat 3 vilda dragonite, 4:e drog efter en boll, såg också en på Nearby utan att hinna dit.
Rätt kul att 2 av dessa dragonite hade hög CP samt dragon breath hyper beam.
Har dock bara fångat en usel snorlax, såg en på nearby också dock, men hann inte dit.
Det enda roliga ur dom få 10 km äggen man fått är alla bebisarna, annars 2 kabuto, onix, scyther och hitmonlee typ...
Är level 28.

Ja, och hur orättvist det är mellan storstad och landsbygd och för oss mittemellan. Har fångat två av varje i det vilda av Snorlax, Dragonite och Lapras. Övriga kommer från ägg och en 386 km lång (hittills) promenad med min ena Dragonite som Buddy för att få candy. Bebisarna är jag less på, så det är dessa tre (fast Dratini då förstås) jag hoppas på de få gånger man lyckas få kläcka ett milägg.

Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Japp jag har sparat kopiösa mängder candies! Men jag är för tillfället så pass uppgiven att jag bränt av ett gäng candies, jag har evolvat fram Vaporeons, Flareons, Jolteons och Glooms till ca 900-1050 i CP så att jag har bra pokemon att träna upp gym med.
Kommer ens Gen2 någonsin att släppas? Jag börjar nästan tveka..

Eevee - 1354 candy (En intressant Eevee med CP800, 87% IV)
Onix - 110 candy (Bästa på 91% IV)
Porygon - 72 candy (Bästa på 91% IV)
Zubat - 701 candy (En intressant Zubat med CP429, 98% IV)
Slowpoke - 251 candy (Ett gäng med skaplig IV)
Horsea - 610 candy (Ett gäng med skaplig IV)
Chansey - 51 candy (Jackpott! En med 100% IV! Den är föga oväntat kläckt. Jag har dessutom hittat 2 vilda)
Schyter - 37 candy (Lite skumt då många verkar kläcka Schyter hej vilt! Jag har kläckt 1 och fångat 2 vilda, Schyter är min buddy atm)
Oddish - 483 candy (Ett gäng med skaplig IV)
Poliwag - 421 candy (En intressant Poliwag med 98% IV)

Ja jävlar, där låg man i lä Härligt jobbat!

Allt ska ju tydligen vara klart med Gen 2 enligt snubbar som läst igenom koden på de senaste uppdateringarna, så det är bara att hoppas att de inte drar ut på det för länge. Många som är less nu.

Grattis till din 100% Chansey! Blissey sägs ju bli rena rama gymmonstret! 👍🏻😃
Citera
2017-02-06, 10:55
Medlem
Petruccianis avatar
Skiter i att vänta på nå jevla Gen2 som de bara drar ut på in absurdum. Evolvade sex av mina högsta Eevees på CP 750+ igår för att ha lite användning av dem kanske, fick noll Vaporeon, noll Jolteon, SEX fucking Flareon på raken

bra odds på det, 0,005% typ?

Kalkylatorn säger 0.00137174211 t.om.
köpa en lott kanske...

Jaja, lägger ner tills något av intresse händer nu iaf. Orkar inte jaga sista två som saknas i dexet (Chansey och Togetic).

För allmänt ointresse så fångade jag min tolfte vilda Lapras idag, IV 83, CP 2473, Frost Breath / Blizzard. Så olika kan det vara... fortfarande bara en vild Dragonite och en vild Snorlax dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in