Citat:
Ursprungligen postat av
Pirre77
Någon fler än jag som börjat spara candies och förbereda inför Gen 2?
För mig som fyllt Europadexet är det väl det enda som för stunden får mig att gå ut och gå min sedvanliga runda, men nu börjar mina förberedelser kännas tillräckliga. Får ta och hända något nytt snart så man inte tappar intresset helt.
Nåväl, såhär ser det ut för min del bland de ur Gen 1 som får nya evolves:
Eevee – 834 candies – En ynka rackare på 91% IV, en hel armé mellan 80-90% IV.
Onix – 156 candies – En med 96% IV, 91% och 89%.
Porygon – 125 candies – Två med 91% IV och en med 87%.
Zubat – 294 candies – En med 96% IV, en med 93% och två med 91%.
Slowpoke – 172 candies – En med 100% IV, en med 93%.
Horsea – 277 candies – En med 93% IV, en med 91%.
Chansey – 115 candies – En med 89% IV, två med 82%.
Scyther – 115 candies – En med 96% IV, en med 84%, en med 82%.
Oddish – 310 candies – En med 96% IV, två med 93%, tre med 91%.
Poliwag – 235 candies – En med 98% IV, två med 89%.
Märkligt att det verkar vara i stort sett omöjligt att fånga en Eevee med riktigt högt IV. Den högsta jag funnit av de närmare 500 som jag fångat är på 96% IV, sedan är det några få på 93 resp. 91.
I övrigt lider jag med er som hade otur under baby-eventet (ja, och fortfarande förstås). Jag saknar bara tre candies för att evolva fram ytterligare en Togetic då jag hittills fått sex Togepis i ägg, så jag behöver alltså bara föra över tre av dem till professorn så har jag min nummer två...
Roligt att se att vissa av er iaf får hålla gym en längre tid. Här är det fullständigt meningslöst att ens försöka, fullkomligt kryllar av GPS-fuskare från alla tre teamen, så här tar man över ett gym, lägger in vad-fan-som-helst, skyndar sig att collecta och förlorar gymet ett par minuter senare...
Japp jag har sparat kopiösa mängder candies! Men jag är för tillfället så pass uppgiven att jag bränt av ett gäng candies, jag har evolvat fram Vaporeons, Flareons, Jolteons och Glooms till ca 900-1050 i CP så att jag har bra pokemon att träna upp gym med.
Kommer ens Gen2 någonsin att släppas? Jag börjar nästan tveka..
Eevee - 1354 candy (En intressant Eevee med CP800, 87% IV)
Onix - 110 candy (Bästa på 91% IV)
Porygon - 72 candy (Bästa på 91% IV)
Zubat - 701 candy (En intressant Zubat med CP429, 98% IV)
Slowpoke - 251 candy (Ett gäng med skaplig IV)
Horsea - 610 candy (Ett gäng med skaplig IV)
Chansey - 51 candy (Jackpott! En med 100% IV! Den är föga oväntat kläckt. Jag har dessutom hittat 2 vilda)
Schyter - 37 candy (Lite skumt då många verkar kläcka Schyter hej vilt! Jag har kläckt 1 och fångat 2 vilda, Schyter är min buddy atm)
Oddish - 483 candy (Ett gäng med skaplig IV)
Poliwag - 421 candy (En intressant Poliwag med 98% IV)