2017-01-30, 14:31
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Jag mår dåligt av om de inte finns i storage. Dessutom så kan ju laget tjäna på att man loggar in en svag på ett starkt, stadigt gym om motståndarna inte lyckas ta det.

Håller man bara efter finns ju plats för det.

Längtar efter isfritt så man kan gå ut och kläcka milsägg...

Vad händer förresten hos professorn? Vågar man ens tänka på det?

Jag gillar också att ha en fullt utvecklad av varje pokemon sparad.
Dragonite, Exeggutor, Rhydon osv har jag för att bryta ner gym.
Svagare arter som Electrode, Butterfree, Ninetales osv har jag för att träna upp gym (mellan 850-1100 i CP typ).
Så man kan ju behöva ha bra bredd om man nu har intresset att ta sig an gym också. Men jag har en del pokemon mellan 1300-1700 i CP, dom kommer dessvärre aldrig till användning.

Vad proffesorn har dolt i sin senaste uppdatering vet jag inte än, men ikväll när Nick från Trainer Tips lägger upp sin video blir man förhoppningsvis lite klokare. Då har nog Silphroad rotat runt i uppdateringen och förmedlat informationen vidare. Man bör la också kunna läsa om detta på Silphroad men jag gillar Nick så jag avvaktar till han släpper sin video.
Citera
2017-01-30, 14:52
Medlem
Mackan1992s avatar
Vilka pokémons är sämst i gym?

Dessa kanske:

Seaking
Seadra
Venomoth
Tentacruel
Rapidash
Butterfree
Beedrill

Eller underskattar jag någon av dessa?
Senast redigerad av Mackan1992 2017-01-30 kl. 14:55.
Citera
2017-01-30, 15:53
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan1992
Vilka pokémons är sämst i gym?

Dessa kanske:

Seaking
Seadra
Venomoth
Tentacruel
Rapidash
Butterfree
Beedrill

Eller underskattar jag någon av dessa?

Pidgey är nog sämre... nej men den enda på den listan som är någorlunda hygglig på försvar är väl Tentacruel I guess, hittade ett rejält vilt exemplar på 2010 CP med Poison Jab + Hydro Pump, slaktar man inte helt lätt (speciellt om det laggar och man missar dodge), får agera gymreserv när ordinarie gardet är på reparation/uppdrag.

Annars går väl folk mest tyvärr bara på max CP för att komma högst såklart och vem kan klandra dem, är ju skit samma om man slänger in en värdelös Rhydon ifall den hamnar i toppen, coins is king. Ifall man slänger in på nåt relativt välbesökt gym som ändå aldrig håller en längre tid så kan man väl lika gärna slänga in något oväntat så folk får tänka efter lite eller blir överraskade, roligare att stöta på lite ovanligare typer än att plocka ner sin femtioelfte Vaporeon med den vid det här laget svårt utnötta Venusaur-trion (MVP award)
Citera
2017-01-30, 20:56
Medlem
Pre 1914s avatar
Mitt barn har fårr mobilen stulen och jag skulle vilja ändra lösenordet på pokemon, men går det inte att göra det på datorn? Har inte tillgång till en mobil jag skulle kunna göra det på.
Citera
2017-01-30, 21:49
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Mitt barn har fårr mobilen stulen och jag skulle vilja ändra lösenordet på pokemon, men går det inte att göra det på datorn? Har inte tillgång till en mobil jag skulle kunna göra det på.

Om inloggningen görs med ett Google-konto så är det ju bara att ändra lösenordet till det kontot via Googles hemsida.
Citera
2017-01-30, 21:51
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nihilverum
Om inloggningen görs med ett Google-konto så är det ju bara att ändra lösenordet till det kontot via Googles hemsida.
Jo han sa så men jag trodde inte riktigt på det... men det är gjort så det är väl lugnt då.
Citera
2017-01-31, 08:29
Medlem
Etrades avatar
Man suktar hyfsat efter Gen2 nu iallafall. Så frustrerande att typ allt är klart för det också! Dark-medaljen finns i systemet, alla animationer är klara osv.
Jag kollade FsuAtl´s video igårkväll och han trodde att Gen2 skulle släppas under Super Bowl, Niantic kanske har öppnat stora plånboken och köpt loss lite reklam-tid i något break? Låter aningen långsökt men det hade ju vart ganska epic när man tänker efter. Men sannolikheten är ju låg.
Citera
2017-01-31, 08:39
Medlem
Lakritspotatisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Vad proffesorn har dolt i sin senaste uppdatering vet jag inte än, men ikväll när Nick från Trainer Tips lägger upp sin video blir man förhoppningsvis lite klokare. Då har nog Silphroad rotat runt i uppdateringen och förmedlat informationen vidare. Man bör la också kunna läsa om detta på Silphroad men jag gillar Nick så jag avvaktar till han släpper sin video.

Vad menar du med detta? Har inte spelat på ett tag, började lite smått igår, men kunde inte märka något speciellt.

Ser man någon skillnad på gen1 och gen2 äggen?
Citera
2017-01-31, 09:53
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritspotatisen
Vad menar du med detta? Har inte spelat på ett tag, började lite smått igår, men kunde inte märka något speciellt.

Ser man någon skillnad på gen1 och gen2 äggen?

Jag förklarade mig nog lite slarvigt. I spelets senaste uppdatering finns det en del saker som träder i kraft direkt, denna gången va det småjusteringar med Go-plus osv.
Sen passar Niantic på att lägga till saker i spelet som dock INTE aktiveras direkt (Det är detta som några på Silphroad grottar ner sig i), en massa saker som kommer träda i kraft när Gen2 släpps. Niantic behöver bara slå på den stora Gen2-strömbrytaren så kommer nya medaljer läggas in i spelet och nya pokemon spawna osv.

Så dessvärre finns det inga Gen2-ägg än, jag vet inte heller om det kommer vara någon skillnad på äggen. Plockar du i framtiden upp ett grönt 2km-ägg kan det vara så att chansen att kläcka en Squirtel eller Totodile är lika stor/liten.
DOCK är Gen2´s bebisar aktiverade om du inte ens visste om det? Och nej det är ingen skillnad på äggets utseende oavsett om det är en Dratini eller en Magby som döljer sig innanför skalet.
Citera
2017-02-01, 06:15
Medlem
TantIngalills avatar
Yay, nu funkar sr-appen med pokgo!!
Citera
2017-02-01, 06:36
Medlem
Vad är sr-appen?
Citera
2017-02-01, 07:05
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantIngalill
Yay, nu funkar sr-appen med pokgo!!

Citat:
Ursprungligen postat av nomen-nescio
Vad är sr-appen?
Sveriges Radio? Inget jag haft krångel med så vore kul med en förtydling.
Det som stör mig mest är att även om jag stängt av ljudet i PoGo så sänks as all musik i min iPhone när jag kör appen.. Vilket gör mig halvt döv när jag byter aktiv app och ljudet ökar igen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in