2017-02-01, 08:58
Medlem
TantIngalills avatar
Oh, sorry, trodde alla hade problem att köra den. Det har alltså inte gått att köra Sr-appen, dvs lyssna på Sveriges radio, när spelet är igång. Äntligen p3 dokumentär och kläcka ägg! Dock blir ljudet pisslågt.

Citat:
Ursprungligen postat av Ferdawoon
Sveriges Radio? Inget jag haft krångel med så vore kul med en förtydling.
Det som stör mig mest är att även om jag stängt av ljudet i PoGo så sänks as all musik i min iPhone när jag kör appen.. Vilket gör mig halvt döv när jag byter aktiv app och ljudet ökar igen..
Citera
2017-02-01, 09:16
Medlem
Hej, jag har nu fått in 400 candies till min Gyarados och jag har just nu 2 starka magikarps.
En har 153 CP 73-76 % IV kommer bli 2900 CP power uppad en gång
Den andra är en magikarp med 129 CP och 93-96% IV kommer bli 2660 CP ungefär
Vad ska man göra? Samla in mer och power uppa nån av dem eller bara evolva en av dem direkt? Vad rekommenderar ni?
Citera
2017-02-01, 09:23
Medlem
Pirre77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virrepirre59
Hej, jag har nu fått in 400 candies till min Gyarados och jag har just nu 2 starka magikarps.
En har 153 CP 73-76 % IV kommer bli 2900 CP power uppad en gång
Den andra är en magikarp med 129 CP och 93-96% IV kommer bli 2660 CP ungefär
Vad ska man göra? Samla in mer och power uppa nån av dem eller bara evolva en av dem direkt? Vad rekommenderar ni?

Evolva den med högst IV. Tveklöst! Hoppas den får bästa moveset! Lycka till!

PS: Varje Pokémon du fångar/kläcker har en given CP-Level. Det har därför exakt NOLL betydelse om du powrar upp dem före eller efter evolve. I min mening är det därför klokare att vänta med Power Up till efter evolve när du vet vilket moveset din Pokémon fått.
Citera
2017-02-01, 11:04
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantIngalill
Oh, sorry, trodde alla hade problem att köra den. Det har alltså inte gått att köra Sr-appen, dvs lyssna på Sveriges radio, när spelet är igång. Äntligen p3 dokumentär och kläcka ägg! Dock blir ljudet pisslågt.
Jag live-lyssnar mest med SR-appen och då hade jag ju det där med att jag måste maxa volymen för att höra något. Resten har funkat.
Nu verkar dock just SR-appen inte gå ner i volym efter uppdateringen av PoGO, även om Podcast-appen och vanliga musiken fortfarande gör det..
Citera
2017-02-01, 15:32
Medlem
HenrikBerggrens avatar
Jag måste säga att kylan medför många fördelar. Hållit ett gym i över en månad nu. Körde förbi där idag och såg att det var 6 snorlaxes (+ 2000 cp), 2 höga Vapeoreons och 2 gyradoses. Riktigt drygt gym att nöta ner, speciellt i kylan. Sen har jag hållit ett annat gym i två veckor nu med. Sitta hemma och inkassera coins på morgonen är inte helt fel.
Citera
2017-02-01, 20:46
Medlem
NirvanAs avatar
Jaha, nu verkar inte jag kunna drifta längre . Har väl inte hänt något sen helgen, ingen uppdatering eller så...

Citat:
Ursprungligen postat av HenrikBerggren
Jag måste säga att kylan medför många fördelar. Hållit ett gym i över en månad nu. Körde förbi där idag och såg att det var 6 snorlaxes (+ 2000 cp), 2 höga Vapeoreons och 2 gyradoses. Riktigt drygt gym att nöta ner, speciellt i kylan. Sen har jag hållit ett annat gym i två veckor nu med. Sitta hemma och inkassera coins på morgonen är inte helt fel.

Du verkar ha tur som inte behöver dras med gps-spoofers då
Citera
2017-02-01, 23:14
Medlem
HenrikBerggrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Jaha, nu verkar inte jag kunna drifta längre . Har väl inte hänt något sen helgen, ingen uppdatering eller så...

Du verkar ha tur som inte behöver dras med gps-spoofers då

Var ett tag sedan jag stötte på dem, som tur är.
Citera
2017-02-02, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pirre77
Evolva den med högst IV. Tveklöst! Hoppas den får bästa moveset! Lycka till!

PS: Varje Pokémon du fångar/kläcker har en given CP-Level. Det har därför exakt NOLL betydelse om du powrar upp dem före eller efter evolve. I min mening är det därför klokare att vänta med Power Up till efter evolve när du vet vilket moveset din Pokémon fått.

Gyradosen sög ju
2037 CP
Bite och Twister
Riktigt surt
Citera
2017-02-02, 19:21
Medlem
neuron-drones avatar
Milsägget snart färdigt. Det blir säkert det sämsta det kan bli. Man blir alltid så himla hoppfull. Det är som när man var barn och fick en slant att lägga i leksaksmaskinerna, så fick man något skit bara. Och de var ju i "ägg" med. Får hemska flashbacks nu alltså!!

Blir ni nyfikna på personer i ert lag som ofta dyker upp på samma gym som ni? Eller skiter ni i det?
Citera
2017-02-02, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Milsägget snart färdigt. Det blir säkert det sämsta det kan bli. Man blir alltid så himla hoppfull. Det är som när man var barn och fick en slant att lägga i leksaksmaskinerna, så fick man något skit bara. Och de var ju i "ägg" med. Får hemska flashbacks nu alltså!!

Blir ni nyfikna på personer i ert lag som ofta dyker upp på samma gym som ni? Eller skiter ni i det?

Lycka till just nu får man ju mest bäbisar. Det finns ingen logik i äggen alltså mina 10 senaste 10 kilometers har varit 1 hyfsad Snorlax och Lapras 8 ägg sen resten 3 Smoochum och 4 Elekid och en Omanyte :/
Citera
2017-02-02, 22:59
Medlem
neuron-drones avatar
Jag har ingen av de tre bebisarna än så det vore OK.
Citera
2017-02-03, 06:36
Medlem
Etrades avatar
Jag kläckte också en 10:a igår, blev dessvärre en Magby (hade en sedan tidigare).
Jag har haft ganska skum fördelningen på mina 10r genom spelets gång, bland annat har jag kläckt 6 Lapras men 0 Snorlax och 0 Dratini.

MEN igår hände det äntligen! Fångade min livs första vilda Dragonite , CP2224 med Steel Wing / Dragon Claw men tyvärr under 50% IV, så jag kommer inte investera i stardust på den då jag föredrar att satsa på min andra med Dragon Breath / Dragon Pulse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in