2017-02-22, 20:28
Medlem
Kafferastens avatar
Kör sjukt lugnt den här gången Gen 1 vart totalt kasst när man hade fullt dex och man vart avundsjuk på alla som hade så många kvar att fånga, så jag spelar verkligen med måtta den här gången så spelet varar så länge som möjligt.

Fick trädpokemonen i 10 km ägg idag så det var ju lite kul. Sen har jag kläckt en del 2 och 5 km ägg men enbart gen 1 skit så när som på en Cleffa.

Jag som inte är så insatt i pokemon förutom Go då finns det färdigt för en gen 3 framöver? Utan att dom behöver hitta på nya pokemons? Och tror ni att en tredje generation kommer? Känns som att dom behöver släppa en ny generation en gång per halvår om dom ska kunna hålla liv i det.
Citera
2017-02-22, 20:32
Medlem
Hur får man de där nya sakerna så man kan levla upp pokemons med godis man redan har :S
Citera
2017-02-22, 20:40
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten

Jag som inte är så insatt i pokemon förutom Go då finns det färdigt för en gen 3 framöver? Utan att dom behöver hitta på nya pokemons? Och tror ni att en tredje generation kommer? Känns som att dom behöver släppa en ny generation en gång per halvår om dom ska kunna hålla liv i det.

Det finns 7 generationer pokémon, runt 800 stycken. Så det finns lite kvar
Citera
2017-02-22, 20:47
Medlem
Mackan1992s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hubbabubblor
Hur får man de där nya sakerna så man kan levla upp pokemons med godis man redan har :S

Evolve items? Du får dom från pokéstops men det är väldigt sällsynt. Plötsligt händer det!
Citera
2017-02-22, 21:10
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan1992
Evolve items? Du får dom från pokéstops men det är väldigt sällsynt. Plötsligt händer det!
Ja förutom den garanterade vid 7-dagars streaken... surt om man skulle få samma item igen, hoppas man får en annorlunda nästa gång.
Citera
2017-02-22, 21:21
Medlem
Pirre77s avatar
Kan verkligen rekommendera appen "IV Go" (givetvis gratis) som de uppdaterat rejält sedan generation 2 släpptes. Du ser exakta IV:et, hur bra den kommer bli som maxad för din level samt när du nått level 40. Om det är en outvecklad ser du hur bra den kommer bli som evolvad, samt hur bra moveset den har på dels attack och dels försvar och som grädde på moset en moveset-ranking.

I stort sett en måste-app för den lite mer nördige pokemonspelaren, fast det är vi väl iofs allihop
Citera
2017-02-22, 21:41
Medlem
Lakritspotatisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pirre77
Kan verkligen rekommendera appen "IV Go" (givetvis gratis) som de uppdaterat rejält sedan generation 2 släpptes. Du ser exakta IV:et, hur bra den kommer bli som maxad för din level samt när du nått level 40. Om det är en outvecklad ser du hur bra den kommer bli som evolvad, samt hur bra moveset den har på dels attack och dels försvar och som grädde på moset en moveset-ranking.

I stort sett en måste-app för den lite mer nördige pokemonspelaren, fast det är vi väl iofs allihop

Du tipsade mig om den tidigare, så testade. Väldigt bra måste jag säga! Tack

Angående special items:
Fick precis en 2:a Up-Grade så nu har jag 2 i inventory. Totalt värdelöst ju, har bara 1 Porygon som är wonder och så vitt jag vet finns det inga andra Pokemon som evolvar med Up-Grade. I framtiden vore det gött om man kunde skicka items till varandra, har en känsla över att jag bara kommer plocka Up-Grades i framtiden...
Citera
2017-02-22, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pirre77

Ingen fara att logga in med sitt googlekonto? det räknas väl inte som ett fusk?

Tredjeparts program?
Senast redigerad av nomen-nescio 2017-02-22 kl. 22:03. Anledning: tillägg
Citera
2017-02-22, 22:05
Medlem
Pirre77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomen-nescio
Ingen fara att logga in med sitt googlekonto? det räknas väl inte som ett fusk?

App-tillverkaren själva säger att ingen blivit bannad, vilket egentligen inte är så konstigt då appen inte ändrar på något, utan bara visar allt om dina pokemons som finns i spelet, men som vi inte ser. Har lärt mig tolka vad trainerns ord betyder översatt till IV och vilka som är de bästa moveset, så numer kollar jag bara vilken som är bäst av flera jämbördiga evolves och moveset hos de nya
Citera
2017-02-22, 22:27
Medlem
Etrades avatar
Har spelet kraschat för er också eller..?
Citera
2017-02-22, 22:28
Medlem
Varför kan jag inte logga in? Är det någon mer som har problem att logga in?
Citera
2017-02-22, 22:30
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qebui
... Aldrig någonsin?
Det var inget... Läste och skrev Slowpoke, tänkte Snorlax..:/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto