2016-07-25, 16:13
Medlem
Tropeds avatar
Finns det några nyheter kring hur spelet kommer att utvecklas? För som det ser ut just nu är det rätt enformigt att gå runt och leta pokemon bara, hade gärna sett någon typ av pvp-funktion och liknande.
Citera
2016-07-25, 16:21
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EggBoxJuan
Tack för info.
Får väl dra ner och testa.
Ingen som helst erfarenhet av Pokemon i något som helst sammanhang så man får väl lära sig innan man skämmer ut sig på stan.

Jag har 0.5gb surf och har hunnit till level 7, har inte kikat hur mycket data det drar.
Bara kör tills det tar slut.
Citera
2016-07-25, 16:25
Medlem
Bestialisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Jag fick en 200cp Drownzee i mitt 10km ägg.

Det är omöjligt. Drowzee kläcks endast ur 5km.
Citera
2016-07-25, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bestialisk
Nope....
10km ägg kan innehålla 2km + 5km pokemons också.... (hände mig)

Dock mest sur att jag mötte en Snorlax i centrala Gbg och inte orkade fånga den
Visste inte att den var så ovanlig....
Citera
2016-07-25, 16:46
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Finns någon Super rare Pokemon djur?? eller objekt hitta? =))))
jodå, bra lista över kräken

http://www.digitalspy.com/gaming/pok...in-pokemon-go/
Citera
2016-07-25, 17:00
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestialisk

Källa på det?
Själv fick jag en 290 ratata i mitt första 10km ägg. Lagom kul.
En 590 drowzee på det andra. Och en ponytta i det tredje. Så random is random.
Citera
2016-07-25, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troped
Finns det några nyheter kring hur spelet kommer att utvecklas? För som det ser ut just nu är det rätt enformigt att gå runt och leta pokemon bara, hade gärna sett någon typ av pvp-funktion och liknande.

Kommer pvp, trading, några hundra till pokemons osv.
Glöm inte att spelet är gjort av 20~ pers och de fokuserar fortfarande på att få det stadigt.
Citera
2016-07-25, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rolemodel
Källa på det?
Själv fick jag en 290 ratata i mitt första 10km ägg. Lagom kul.
En 590 drowzee på det andra. Och en ponytta i det tredje. Så random is random.

http://www.eurogamer.net/articles/20...-5km-10km-eggs

"10km Pokémon Eggs can not only hatch 10km-only Pokémon, but also any from the 5km and 2km categories. Likewise with 5km Eggs, which can also contain Pokémon from the 2km Egg group… as if Zubat wasn't common enough."

Så där har vi rätt källa , precis som vi upplevt... Dock så har det varit skaplig CP på de 10km jag öppnat
Citera
2016-07-25, 17:33
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
http://www.eurogamer.net/articles/20...-5km-10km-eggs

"10km Pokémon Eggs can not only hatch 10km-only Pokémon, but also any from the 5km and 2km categories. Likewise with 5km Eggs, which can also contain Pokémon from the 2km Egg group… as if Zubat wasn't common enough."

Så där har vi rätt källa , precis som vi upplevt... Dock så har det varit skaplig CP på de 10km jag öppnat

Mm men nu efterfrågade jag en källa påå att det var OMÖJLIGT att få drowzees i 10km ägg. Vilket det inte är.
Citera
2016-07-25, 17:38
Medlem
HilluPillus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrOsocial
Kommer pvp, trading, några hundra till pokemons osv.
Glöm inte att spelet är gjort av 20~ pers och de fokuserar fortfarande på att få det stadigt.

Tycker det är ett jävla skämt att dom inte fixat Dead zones än.. jag bor på Ekerö utanför Stockholm och där finns det inga vilda Pokémon. Antingen får man åka in till Bromma eller sitta vid Pokestops med lures.
Citera
2016-07-25, 18:11
Medlem
För er som undrar varför alla pokémon visas som tre fotsteg har jag hört att det beror på att Niantic tillfälligt har blockat den funktionen pga serverproblemen. Det är alltså ingen bugg eller så.

Citat:
Ursprungligen postat av Troped

Citat:
Ursprungligen postat av akabelieve
Om inte Niantic börjar kommunicera med oss spelare samt lägga till nya funktioner snarast så kommer detta spel försvinna bort lika snabbt som Titanic...

Citat:
Ursprungligen postat av Jafan89
Antagligen så kommer det börja dö ut sakta men säkert när hypen börjar lägga sig, om de inte börjar lägga till stora förbättringar som trading, spela mot andra osv.

http://www.pokebeach.com/2016/07/pok...d-at-comic-con

Här står det lite om framtida funktioner, de säger att det bara är en tiondel av spelets funktioner som ännu finns i spelet
Citera
2016-07-25, 18:30
Medlem
Bara jag som inte kommer in via PTC?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här