2009-05-05, 10:05
Medlem
Gain>

Vilken rekomenderar du? De som köps för 319 på PGW har en otrolig förmåga att bugga sig.
Citera
2009-05-05, 14:13
Medlem
martiness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shouki
Den här modellen har jag köpt delarna till, fattas bara att försöka centrera stiftet i botten. En stor nackdel med den här konstruktionen är att den blir otroligt kall i botten, det bli frost redan efter en patron. För att kunna använda den upprepade gånger får man nog ha nåt isolerande gummigrepp så att man inte får frysskador på fingrarna.

Det är gott när det är kallt

Har skippat att limma spiken, har borrat ett hål och satt igenom en gängad skruv och en mutter.
Citera
2009-05-05, 18:36
Medlem
Thubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tridnod
Gain>

Vilken rekomenderar du? De som köps för 319 på PGW har en otrolig förmåga att bugga sig.
Vad menar du med "bugga sig"?
Om du menar att det inte pyser in någon gas i sifonen och endast pyser ut genom hålet i "locket" beror det bara på att gummitätningen blivit för kall och därmed hård och fungerar fel. Värm ventilen i handen/under varmt vatten i några minuter, sen är det bara att köra igen.
Jag har haft samma PGW-sifon i två år nämligen och den funkar utmärkt, att värma är vad som gäller om det "buggar".
Citera
2009-05-05, 18:39
Medlem
Jag har inte samma erfarenhet. Den första sifonen fungerade utmärkt tills den försvann men den andra buggade sig på typ var tredje patron, oavsett hur man gjorde.
Den sista jag hade kunde max knäcka 1/10 patroner efter bara ett par sessioner med den.
Citera
2009-05-05, 18:49
Medlem
Thubbes avatar
Citat:
Jag har inte samma erfarenhet. Den första sifonen fungerade utmärkt tills den försvann men den andra buggade sig på typ var tredje patron, oavsett hur man gjorde.
Den sista jag hade kunde max knäcka 1/10 patroner efter bara ett par sessioner med den.
Oj, satan vad kasst. Min börjar bugga efter kanske 20 på rad, då får man börja värma.
Angående bättre sifoner borde det gå att hitta mer hållbara på Duka eller liknande i så fall, men räkna med att få punga ut med lite mer.
Citera
2009-05-05, 18:49
Medlem
psi807s avatar
Citat:
Gain>

Jag är mycket nöjd med min jag... Ryms bara en patron i kärlet i taget, men det ser jag som en fördel snarare än nackdel.
Citera
2009-05-05, 18:54
Medlem
Brottinators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thubbe
Vad menar du med "bugga sig"?
Om du menar att det inte pyser in någon gas i sifonen och endast pyser ut genom hålet i "locket" beror det bara på att gummitätningen blivit för kall och därmed hård och fungerar fel. Värm ventilen i handen/under varmt vatten i några minuter, sen är det bara att köra igen.
Jag har haft samma PGW-sifon i två år nämligen och den funkar utmärkt, att värma är vad som gäller om det "buggar".

Haha va glad jag blir Alltid fattat att det har varit nåt med kylan att göra, dock aldrig varit tillräckligt med i skallen för att räkna ut att det är gummipackningen :P Tackar!
Citera
2009-05-06, 22:08
Medlem
GaiNs avatar
Citat:
Gain>

Givetvis en från iSi. Har själv denna:

http://i42.tinypic.com/280kufb.jpg

Har aldrig varit några problem öht, även om man kört 100st patroner på en kväll. Inte en tillstymmelse till problem. Finns på Verner och Verner för 800-1000:-, minns inte riktigt vad den kostade- var några år sedan jag köpte den.

Ryms två patroner i den, och den är jävligt lätt att rengöra. Inte heller behöver man tänka på att värma packningar eller liknande trams. Ska man köpa sifon ska man fan köpa en riktig, och inte en jävla plastkopia. Det är ju dock en högst personlig åsikt, men i mitt tycke väl värd att tänka på.

Har köpt en cracker från hemulen.se, men inte testat ännu. Kommer bli intressant, men tror inte den håller måttet i jämförelse med en sifon av kvallité, men väldigt ekonomiskt kan tyckas.

Må väl
GaiN
Citera
2009-05-06, 23:26
Medlem
Shoukis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaiN
Givetvis en från iSi. Har själv denna:

http://i42.tinypic.com/280kufb.jpg

Det är i stort sett samma modell som jag har, och jag kan intyga att den är mycket bra! Det är svårt att avgöra från fotot, men det ser ut som att GaiN har en behållare på en liter, min är på en halvliter. Funkar att klämma i två patroner på en gång ändå, men det man får vara försiktig om man kört mer än 4 askar.

Jag köpte min för cirka 400 kr exklusive frakt från http://www.creamright.co.uk, vill ni veta vad frakten går på får ni maila dem och fråga.

GaiN: Hur gör du för att rengöra själva behållaren? Jag har sköljt med diskmedel och vatten och fått bort all synlig olja, men oljelukten sitter kvar. Behöver man låta diskvattnet stå en dag eller två?
Senast redigerad av Shouki 2009-05-06 kl. 23:34.
Citera
2009-05-07, 19:28
Medlem
GaiNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shouki

GaiN: Hur gör du för att rengöra själva behållaren? Jag har sköljt med diskmedel och vatten och fått bort all synlig olja, men oljelukten sitter kvar. Behöver man låta diskvattnet stå en dag eller två?

Använder först vatten och diskmedel tillsammans med en flaskborste så man kan skrubba riktigt noga. Sedan drar jag i litet ytdesinfektion- stänger, skakar om och häller ut. Låt lufttorka.

Sån här:
http://www.opushc.se/ProductItem.asp?id=151

Må väl
GaiN
Citera
2009-05-09, 18:43
Medlem
Cuprums avatar
Är de någon som vet hur mycket lustgas påverkar hemoglobinvärdet om man använder 1-2 ggr på en månad?
Citera
2009-05-12, 15:25
Medlem
Hur gas-skadad är man på en skala om man blev kåt av att titta på den där bilden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in