2009-05-12, 15:59
Medlem
Nooomys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuprum
Är de någon som vet hur mycket lustgas påverkar hemoglobinvärdet om man använder 1-2 ggr på en månad?

nej... men det finns MISSTANKAR att bli utsatt för lustgas under långtid kan ge B12 brist... men detta har aldrig bevisat och är baserat på ambulansförare som då ska blivit passivt gasade i 10-20 år...

hittare inte texten där jag läste det... men jag vet att det ska finnas
Citera
2009-05-12, 16:11
Medlem
Och blir man pissnödig av det kan man ta en hälsosam mängd B-12 tillskott
Citera
2009-05-12, 22:41
Medlem
Cuprums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nooomy
nej... men det finns MISSTANKAR att bli utsatt för lustgas under långtid kan ge B12 brist... men detta har aldrig bevisat och är baserat på ambulansförare som då ska blivit passivt gasade i 10-20 år...

hittare inte texten där jag läste det... men jag vet att det ska finnas

Jo de är just B12-bristen som jag var smått orolig över (B12 är viktig vid bl. a blodbildning).

Men vad jag har läst så lär man bara få B12 brist av de mängderna jag använder om man har redan har B12-brist.
En frisk välnärd människa har en hel del B12 upplagrat, så att lustgasa några få gånger i månaden verkar inte medföra till någon B12-brist.

I värsta fall har jag Behepan hemma
Citera
2009-05-12, 23:09
Medlem
Shoukis avatar
Nej precis, ät kött och drick mjölk så klarar du dig.
Citera
2009-05-13, 23:58
Medlem
VanillaDiggers avatar
Jag testade cb plus lustgas för första gången för någon vecka sedan. Helt sjukt underbart, jag försvann helt
Om man ska beställa en sifon räcker det men en 0.25 liters eller behöver man en större? Tacksam för svar. Mvh
Citera
2009-05-23, 14:54
Bannlyst
I en 0,25 liters sifon kan du bara ladda med i patron åt gången. Altså ladda, inhalera, sätta in en ny, inhalera. 0,5 liters sifonerna kan du ladda med två st patroner och sen inhalera.
Citera
2009-05-23, 15:03
Medlem
Ett av de starkaste intesivaste rusen man kan få om man är ordentligt rökt och har 50 patroner tillgängliga. Blir i princip som en tripp, inte testat det så utförligt själv men har polare som tycker att det är extremt och det lilla jag testade räckte. Slänggunga ut i rymden.

Fast uppskattar lustgas på egen hand, är min lilla kärleksdrog.

Beställ absolut 0.5l från PGW, det kostar ju bara 10-20 kronor mer och då kan du ladda med två patroner (har någon gång laddat med tre men risk att den går sönder) och sen kan du läggai en redo för att bara skruvas till.

Citat:
Ursprungligen postat av VanillaDigger
Jag testade cb plus lustgas för första gången för någon vecka sedan. Helt sjukt underbart, jag försvann helt
Om man ska beställa en sifon räcker det men en 0.25 liters eller behöver man en större? Tacksam för svar. Mvh
Citera
2009-05-23, 23:23
Medlem
psi807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuboq
I en 0,25 liters sifon kan du bara ladda med i patron åt gången. Altså ladda, inhalera, sätta in en ny, inhalera. 0,5 liters sifonerna kan du ladda med två st patroner och sen inhalera.
Måste nästan slå ett slag för 0.25-literssifonen, den är betydligt smidigare i min mening trots att den inte rymmer lika mycket gas. Bara man har en ny patron i hållaren hela tiden och skruvar åt så fort man tömt sifonen så går det som smort ändå vill jag lova.
Citera
2009-05-27, 19:50
Medlem
änkte köpa en sprutgrädde för att testa, men hur gör jag sen för att beställa en sifon utan att morsan får reda på det ?
Citera
2009-05-27, 20:22
Medlem
fiask0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ndynamite
änkte köpa en sprutgrädde för att testa, men hur gör jag sen för att beställa en sifon utan att morsan får reda på det ?

Du beställer från pgw och väljer sms-avisering.
Citera
2009-05-29, 12:36
Medlem
Edit* Skrev just ett inlägg med bilder och allt i onödan.. Var fundersam om den skulle hålla tätt eller ej, såg inte så ut, men när man satte i en patron svarade jag på min egna fråga.

Aja, bjuder på bilderna i alla fall. 100 pesetas, känns värt blir nog att fyra av den ikväll

Köpte mig en "lustgascracker" lite snål som jag är. Sedan är den smidigare att ha med sig när man ska ut på ävfentyr. Använder dessutom inte lustgasen som vissa andra t.ex 20 patroner på rak, utan mer någon då och då för att få lite extra piff på fyllan.

Här är den "hel"
http://i43.tinypic.com/33b22gx.jpg

Här är botten på den (sedd utifrån). Den ändan man ska trä ballongen.
http://i42.tinypic.com/2l8zy1e.jpg

Här är ovansidan alltså bara ett koniskt format hål ner. I botten ser ni den lilla metallpiggen (bild2).
http://i42.tinypic.com/mht6x2.jpg

Här är den delad.
http://i40.tinypic.com/2pph8v6.jpg
Senast redigerad av Michel Myers 2009-05-29 kl. 12:39.
Citera
2009-06-03, 20:14
Medlem
GaiNs avatar
Hur tycker du lustgascrackern fungerar? Rengör du den? Jag har en här hemma, men har inte kommit mig för att införskaffa några patroner ännu.

Dessutom, har jag väl patroner lär jag köra i sifonen. Men som du säger, kan ju vara smidigt när man är på stan! I samband med att man drar i sig en 7.2a på lokala gallerians toalett liasom.

Må väl
GaiN
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in