2014-11-10, 23:05
Medlem
melonfarmer90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Precis. Sen kan du diska ur den.
Tack för snabbt svar mannen.
Citera
2014-11-12, 21:59
Medlem
Kan det i någon betraktelse ses som att lustgas/gräddpatroner är olagliga? Eller är det lugnt att köpa även om de som säljer blir lite misstänksamma när man går in & handlar patronerna?

De saluför ju produkten, isåfall gör väl de första brottet genom att sälja det? De säljer, men verkar inte trivas med att sälja produkten till mig som konsument. Tex på clas ohlsson, biltema osv..

Så är det lagligt att köpa & inneha lustgas idag, eller klassas de som nån hälsofarlig vara? Kan man vara lugn??
Citera
2014-11-12, 22:01
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melonfarmer90
Tack för snabbt svar mannen.
Ingen orsak!
Citat:
Ursprungligen postat av Muppen86
Kan det i någon betraktelse ses som att lustgas/gräddpatroner är olagliga? Eller är det lugnt att köpa även om de som säljer blir lite misstänksamma när man går in & handlar patronerna?

De saluför ju produkten, isåfall gör väl de första brottet genom att sälja det? De säljer, men verkar inte trivas med att sälja produkten till mig som konsument. Tex på clas ohlsson, biltema osv..

Så är det lagligt att köpa & inneha lustgas idag, eller klassas de som nån hälsofarlig vara? Kan man vara lugn??
Lustgas är helt lagligt; lugna dig nu... Det är däremot förstås möjligt att personalen vägrar sälja till ungdomar ifall de fattar misstanke om dumheter.
Citera
2014-11-13, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Lustgas är helt lagligt; lugna dig nu... Det är däremot förstås möjligt att personalen vägrar sälja till ungdomar ifall de fattar misstanke om dumheter.

Okej, skönt att höra. Tack för svaret.
Citera
2014-11-28, 00:59
Medlem
Odamies avatar
Det är några år sedan jag inhalerade lustgas men fick ett rus som inte var sådär jättenice. Det var på nyår, hade druckit lite smått (var inte full), men däremot rökt desto mer (cannabis) så var rätt stenad. Drog i mig några påsar lustgas och synen blev full av mönster i rött och grönt och jag kände mig extremt lugn. Detta försvann efter några sekunder så jag förstår inte riktigt poängen med det. Man måste sitta och kedje-inhalera för att njuta av detta va? Eller försvinner effekten efter ett anta inhaleringar?

Hur är detta och med att "bränna hjärnceller"? Myt eller någon sanning bakom det? För om jag ska vara helt ärlig känns det inte helt bra, det påminner om när man var riktigt ung och riktigt dum och satt och inhalerade butangas (vad det nu skulle hjälpa ).
Citera
2014-12-12, 18:52
Medlem
KJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odamie
Det är några år sedan jag inhalerade lustgas men fick ett rus som inte var sådär jättenice. Det var på nyår, hade druckit lite smått (var inte full), men däremot rökt desto mer (cannabis) så var rätt stenad. Drog i mig några påsar lustgas och synen blev full av mönster i rött och grönt och jag kände mig extremt lugn. Detta försvann efter några sekunder så jag förstår inte riktigt poängen med det. Man måste sitta och kedje-inhalera för att njuta av detta va? Eller försvinner effekten efter ett anta inhaleringar?

Hur är detta och med att "bränna hjärnceller"? Myt eller någon sanning bakom det? För om jag ska vara helt ärlig känns det inte helt bra, det påminner om när man var riktigt ung och riktigt dum och satt och inhalerade butangas (vad det nu skulle hjälpa ).
Lustgas dödar inte hjärnceller. Det kan vara farligt att andas in för mycket lustgas och för lite syre, men så länge man inte tar flera i rad så är det lugnt.
Citera
2014-12-13, 19:43
Medlem
Hej är DiscoWhip legit eller ska man köra ifrån PGW?
Citera
2014-12-13, 20:01
Medlem
AshbergSerDigs avatar
Fann min gamla sifon när jag städade ur vinden hos morföräldrar på mina saker.
Tror ja ska köpa mig lite tuber och se vart detta leder, har för mig att det var roligast när man var påtänd.

Minns första gången jag och vänner skulle köpa tuber, vi gick in på en butik vi hade hört hade såna.
Stället sålde sexleksaker och porrfilm mm, vi kikade runt en stund men fann ingenting, vågade inte fråga eftersom man var runt 15-16 nånstans.
Efter en stund hörde jag ett klirrande ljud, och den fete gubben i kassan säger "är det dehär ni letar efter grabbar" med en låda lustgaspartoner i handen och ett stort jävla flin
Citera
2014-12-17, 18:43
Medlem
Zaaphs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av michael94
Hej är DiscoWhip legit eller ska man köra ifrån PGW?

Vill varna för såväl Discowhip som graddfest.se som enligt uppgift i tråden har samma ägare och scammar för fullt. En kompis googlade på recensioner för graddfest men hittade inga och beställde. Jag tyckte sidan verkade skum och kollade här i tråden, där flera inte fått sina varor efter beställning.
Lyckligtvis var det via paypal så hen får nog tillbaka sina pengar. Själv köper jag, i brist på alternativ ifrån snåljävlarna på pgw.
Citera
2014-12-19, 17:30
Medlem
Zaaphs avatar
Det var detta inlägg jag refererade till tidigare. För övrigt har min kompis paypal-dispute eskalerat till en "claim" som tydligen är allvarligare. Vi får mao se vars detta slutar

Citat:
Ursprungligen postat av tanjeros
Jag skulle inte beställa ifrån Graddfest.se

Därför att: Har samma ikon som Discowhip.se, även samma "spårningsida"
Sedan tycker jag inte de skriver på sidan är vettigt,
Känns oseriöst

Dålig svenska.

För mig får den ett Nej

Beställ heller inte ifrån http://www.discowhip.se/ eller deras moderföretag http://www.kermaa.fi/

Beställde ifrån Discowhip för 1000kr, inte fått mina varor, de svarar heller inte på Email.
Citera
2014-12-28, 01:20
Medlem
AshbergSerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaaph
Det var detta inlägg jag refererade till tidigare. För övrigt har min kompis paypal-dispute eskalerat till en "claim" som tydligen är allvarligare. Vi får mao se vars detta slutar

Fan att man inte kollar innan man beställer! Drog iväg för 500kr tidigare idag, inte så jävla mycket pengar men man är ju inte rik direkt. Är det ingen som får därifrån eller är det selektiv scamming?

59 jävla kronor köpte jag cream 8pack i min stad för idag, köpte flera lådor men det drar ju slut fort som fan. Laddar 3 i sifonen, slut på 2 andetag och repeat. Men hellvete vad go man blir.
Citera
2015-01-05, 23:03
Medlem
Sudden777s avatar
Tjo, älskar känslan av lustgas så jag undrar vad det finns för drog/droger som känns ungefär likadant någon som har något tips?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in