2007-12-20, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MorbrorStuart
Tja försöker köra i patroner i en biltema pump, har använt mig av 50 öringar som distanser, men jag har skruvat allt vad jag har så jag har fått blåsor i händerna n2o patronen "knäcks" fortfarande inte, får altså inte ut någon gas patronen sitter fast i munstycket. Har jag inte förstått hur pumpen fungerar? eller vad är det frågan om?

Jodå vet vad felet är! Det är en sådan du behöver!
http://www.whipcream.se/content.asp?...nfo&prodid=S03
Citera
2007-12-20, 00:25
Medlem
MorbrorStuarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex77
Jodå vet vad felet är! Det är en sådan du behöver!
http://www.whipcream.se/content.asp?...nfo&prodid=S03

har beställt én sifon men den hinner inte fram för jul, och nu raggade jag upp en som hade en sån här pump, så skulle vara roligt o veta hur den fungerar.
Citera
2007-12-20, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MorbrorStuart
har beställt én sifon men den hinner inte fram för jul, och nu raggade jag upp en som hade en sån här pump, så skulle vara roligt o veta hur den fungerar.
Okey! Kan tyvärr inte hjälpa dig med pumpen!
Men det finns ju annars andra alternativ här i tråden!
Citera
2007-12-20, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ssjos
Jag får ner knappt 1,5 patroner. Tilläggas ska att jag är lång 190+ och när jag kollade lugnkapaciteten i ett asma test för 4 år sen eller nåt så hade jag 115% av normalt för min ålder och längd. Dessutom röker jag inte. 2-3 patroner i ett andetag är inte särskilt normalt

Knepigt, har kanske större lungkapacitet än vad jag trodde då, jag får ner två patroner utan problem. Men jag klagar inte, det viktiga är att det fungerar

Låter läskigt med föroreningar tycker jag, iofs. så använder jag ju inte lustgas utan har bara testat för att det verkade skoj. Men jag skulle rekommendera någon att testa att ta någon form av bränsleslang (fästa med slangklämma) kanske och på mitten av bränsleslangen fästa någon form av filter.

Bara en fundering, någon som känner sig sugen kanske vill testa
Citera
2007-12-21, 11:25
Medlem
Dziobeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomeBurneR
Knepigt, har kanske större lungkapacitet än vad jag trodde då, jag får ner två patroner utan problem. Men jag klagar inte, det viktiga är att det fungerar

Låter läskigt med föroreningar tycker jag, iofs. så använder jag ju inte lustgas utan har bara testat för att det verkade skoj. Men jag skulle rekommendera någon att testa att ta någon form av bränsleslang (fästa med slangklämma) kanske och på mitten av bränsleslangen fästa någon form av filter.

Bara en fundering, någon som känner sig sugen kanske vill testa

tror ej det funkar isåfall. ett sådant fiilter sitter troligen på en bränsleslang och igen filtret går det bensin el disel. kommer ju inte rena gas iaf.. // Dziobek/bäng
Citera
2007-12-21, 13:59
Medlem
Behöver ju inte vara ett bränslefilter bara för att man har det på en sådan slang, var så jag menade. Har inte sett mig för efter lösningar alls utan detta var bara en fundering.
Citera
2007-12-21, 19:16
Medlem
Christerknatchs avatar
Hejsan hejsan! Finns lustgas på tex clas olsson eller harald nyborg?

Btw, jag har lätt tinnitus, skulle den kunna förvärras om jag provade?
Citera
2007-12-21, 22:18
Medlem
tetrominos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christerknatch
Hejsan hejsan! Finns lustgas på tex clas olsson eller harald nyborg?

Btw, jag har lätt tinnitus, skulle den kunna förvärras om jag provade?

Jag är säker på att det inte finns att köpa på Clas Ohlson.

Jag hade lätt tinnitus precis som dig och den förvärrades faktiskt första gången jag provade n2o, väldigt underligt då jag endast tog en patron.

Det bör inte förvärras för dig av en enda patron men vill poängtera att det har hänt andra.
Citera
2007-12-21, 22:22
Medlem
Christerknatchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tetromino
Jag är säker på att det inte finns att köpa på Clas Ohlson.

Jag hade lätt tinnitus precis som dig och den förvärrades faktiskt första gången jag provade n2o, väldigt underligt då jag endast tog en patron.

Det bör inte förvärras för dig av en enda patron men vill poängtera att det har hänt andra.

Okej tack. Tack för varningen, det blir inget för min del.
Citera
2007-12-22, 21:51
Medlem
Ssjoss avatar
Hur kommer det sig att lustgas förvärrade tinnitusen??

Satt det i länge än under själva ruset?
Citera
2007-12-22, 22:14
Medlem
tetrominos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ssjos
Hur kommer det sig att lustgas förvärrade tinnitusen??

Satt det i länge än under själva ruset?

Tinnitus är ett symptom av brist på vitamin B12 som är en följd av intensivt bruk av lustgas.
Men det underliga är att jag endast tog en patron 'ovanpå' allt jag hade i mig (stora mängder alkohol, >0.5g cannabis och Efedrin).
Jag tror att det var ett litet samspel mellan de två faktorerna -
dvs min lätta tinnitus jag haft sen barndomen och alla substanser som cirkulerade i mitt system just då.

Klart det har suttit i längre än ruset, det förvärrades inte temporärt utan permanent.
Jag har nästan alltid kört en ödmjuk upptrappningsmetod för att känna efter om tinnitusen förvärras efter diverse substanser men den har inte gjort det skulle jag tro, förutom vid en dxm-tripp.

Måhända har det att göra med just dissociativa droger?
Citera
2007-12-23, 21:25
Medlem
mrdominiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaBatman
Jag rekommenderar därför att man sprutar ut gasen i en ballong och därefter andas in den ur ballongen.
Låt gärna gasen kylas av en liten stund i ballongen också.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in